آفتابنیوز : آفتاب: مدارس ابتدایی در بریتانیا به دنبال استخدام معلم مرد هستند تا به این ترتیب بر مشکلاتی که کارشناسان معتقدند بر اثر شکاف جنسیتی کارکنان مدارس ایجاد شده غلبه کنند.
به گزارش سرویس بینالملل آفتاب، آژانس آموزش و توسعه مدارس انگلستان با دعوت از صدها مرد برای حضور در جلساتی با حضور مدیران، معاونین و معلمان مدراس سعی دارد آنها را برای تدریس در مدارس ابتدایی متقاعد سازد.
بررسیهای جدید نشان میدهد اشتیاق مردان برای تدریس در مدارس ابتدایی 30.4 درصد رشد داشته است. از هر پنج متقاضی معلمی در انگلستان یک نفر مرد بوده و درصد قبولی مردان برای شغل معلمی از 15 درصد به 18 درصد افزایش یافته است.
مسئولین میگویند این اولین بار در صد سال اخیر است که تعداد مردان متقاضی شغل معلمی افزایش داشته اما مدارس ابتدایی کماکان با کمبود پرسنل مرد مواجه هستند.
«گراهام هالی» مدیر آژانس آموزش و توسعه مدارس هرگونه گمانهزنی مبنی بر ضد زن بودن این برنامه را رد کرده و عنوان میکند: «آموزش تنها یک دستآورد آکادمیک نیست بلکه کسب آمادگی برای دوران بزرگسالی نیز میباشد و برای این منظور نیاز است ترکیبی از نقشهای مختلف در کلاسهای ابتدایی حضور داشته باشند».
هالی معتقد است مدارس باید نمای واقعیتری از جامعه ارائه دهند و اگر موفق نشوند مردان را به خود جذب کنند بسیاری از معلمان بالقوه خود را از دست خواهند داد.
مدیر یکی از مدارس ابتدایی لندن نیز معتقد است چنانچه مدارس نمایانگر جهان واقعی باشند، امکان پیشرفت بیشتری برای کودکان وجود دارد و برای نیل به این هدف لازم است ترکیبی از سنها، نژادها و جنسیتهای مختلف در مدارس حضور داشته باشند.
در همین حال، نتیجه یک پژوهش در مدرسه ابتدایی دیگری در شمال لندن نشان میدهد پسرها بیشتر از دخترها تمایل به حضور معلمهای مرد در مدرسه دارند زیرا معتقدند معلمان مرد بیشتر از همکاران زنشان نیازها و تمایلات آنها را درک میکنند.