کد خبر: ۹۰۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۶

واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به کشتار مسلمانان در چین

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جامعه مدرسین حوزه در بیانیه‌ای، حوادث خونبار ایالت سین‌کیانگ‌ چین را تاسف‌آور خواند و خواستار رعایت حقوق شهروندی مسلمان این کشور شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این بیانیه آمده است: حوادث خونبار چند روز گذشته در ایالت سین کیانگ چین که منجر به کشته شدن بسیاری از مسلمانان این کشور و تعطیلی مساجد توسط عده‌ای نژاد پرست گردید، موجب تاسف و تأثر فراوان گردید.

این حادثه در ایالتی به وقوع می‌پیوندد که تقریبا یک ششم وسعت جغرافیایی چین و اکثریت قابل توجهی از مسلمانان را به خود اختصاص داده است.

در ادامه بیانیه تصریح شده است، گر چه دولت چین این کشتار فجیع را یک درگیری قومی خوانده است؛ اما اخبار حکایت از دخالت دولت و جانبداری از گروهی خاص و نژادپرست در این غائله دارد.

در پایان بیانیه با تاکید بر لزوم برخورد مسئولانه دولت چین نسبت به حقوق شهروندی مسلمانان، آمده است؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تأسف و تأثر فراوان، از دولت چین می‌خواهد با برخورد قاطع و مسئولانه نسبت به حقوق شهروندی مسلمانان، به این غائله پایان داده و وزارت امور خارجه نیز تا رسیدن به نتیجه نهایی موضوع را از طریق دیپلماتیک پیگیری نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین