کد خبر: ۹۰۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶

موسوی تبریزی: کمترین کار عمل به توصیه‌های هاشمی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر‌كل مجمع محققین‌ و‌ مدرسین حوزه علمیه قم تاكید كرد: «دلسوزان نظام راهكارهای هاشمی رفسنجانی را برای برون رفت از وضعیت فعلی جدی بگیرند». 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سید حسین موسوی تبریزی در گفت‌و‌گویی با ایلنا، در تحلیل خود از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران تاكید كرد: «امروز كمترین كاری كه دلسوزان نظام برای برون رفت از شرایط كشور می‌توانند انجام دهند عمل به راهكارهائی است كه از سوی آقای هاشمی رفسنجانی مطرح شده است». 

وی با بیان اینكه عمل به راهكارهای ارائه شده از سوی رئیس مجلس خبرگان رهبری بستگی به میزان دلسوزی مسوولین دارد،خاطر نشان كرد: «مسوولین باید با آزاد كردن زندانی‌ها، ایجاد بستر آزادی مطبوعات و رسانه‌ها و دلجوی از آسیب دیدگان وقایع اخیر، فضائی را ایجاد كنند كه مردم احساس نكنند عده خاصی بر آنها مالكیت دارند و هیچ تفكر در جامعه اجازه بروز و ظهور ندارد». 

موسوی تبریزی در عین‌حال تصریح كرد: «متاسفانه دیروز پس از نماز جمعه تهران شاهد بودیم كه برخوردهائی با شركت‌كنندگان در نماز جمعه صورت گرفت و رسانه ملی نیز با نحوه پوشش اخبار دیروز نشان داد كه علاقه‌ای به جمع شدن این ماجراها ندارد».
 
دبیر‌كل خانه احزاب با تاكید بر اینكه عده‌ای در كشور به دنبال خشونت هستند و ظاهرا منافع آنها در ایجاد فضای خشونت آمیز تامین می‌شود، تاكید‌كرد: «دیروز پس از پایان نماز جمعه شاهد بودیم كه با عده‌ای كه حداكثر اقدام آنها دادن شعار بود برخورد شد و این نشان دهنده علاقه عده‌ای به استمرار فضای خشونت آمیز است». 

وی در مورد نقش احزاب اصلاح طلب برای پیشبرد راهكارهای ارائه شده از سوی هاشمی رفسنجانی گفت: «امروز شاهدیم كه احزاب اصلاح طلب با محدودیت‌های زیادی مواجهند و تعداد زیادی از فعالان این گروه‌ها نیز در بازداشت به سر می‌برند و از سوی دیگر خطاب سخنان آقای هاشمی نیز به مسولان بود و آنها باید با دلسوزی این راهكارها را پیش ببرد». 

موسوی تبریزی در مورد انتخاب مشائی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور نیز گفت: «‌با توجه به مخالفت‌هائی كه با رفتار و مواضع آقای مشایی در دولت نهم از سوی حوزه‌های علمیه و جمعی از نمایندگان مجلس صورت گرفت، انتخابات ایشان به عنوان معاون اول بیشتر نوعی لجبازی با این افراد است و آنچه كه مسلم است، این نوع انتخاب‌ها به نگرانی‌ها در جامعه دامن خواهد زد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین