کد خبر: ۹۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴

چین: شورشیان مقادیر زیادی چاقو و سنگ وارد شهر کرده بودند

ناآرامی‌ها برنامه‌ریزی شده بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شینهوا» خبرگزاری حکومتی چین روز یکشنبه گزارش داد، ناآرامی‌های خونین اخیر در منطقه مسلمان نشین «سین کیانگ»، برنامه‌ریزی و سازماندهی شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، شینهوا نوشته است به نظر می‌رسد شورشیانی که در خشونت‌های اخیر نقش داشتند، پیش از شروع درگیری‌ها اقدام به تهیه سلاح کرده بودند. 

شینهوا در گزارش خود هیچ اشاره‌ای به ادعاهای مسلمانان اویغور مبنی بر حمله خشونت بار پلیس چین به تظاهرات مسالمت آمیز آن‌ها نکرده است.

این در حالی است که مقامات رسمی دولت چین، روز شنبه برای اولین بار اعتراف کردند در جریان ناآرامی‌های اخیر ارومچی، پلیس این کشور 12 مسلمان معترض را به ضرب گلوله از پای در آورده‌ است. [+]

خبرگزاری حکومتی چین با اشاره به آن چه که آن را "تدارکات شورشیان برای تهیه سلاح پیش از شروع درگیری‌ها" خواند، مدعی شد: «2 و یا 3 روز پیش از آغاز ناآرامی‌ها، چاقو به کالایی پر فروش تبدیل شد».

شینهوا علاوه بر آن نوشته است: «سنگ‌هایی که از سوی معترضان مسلمان پرتاب می‌شد، از نوع سنگ‌های رایج موجود در ارومچی نبود. سنگ‌ها را در تعداد زیاد و با استفاده از کامیون به درون شهر آورده بودند».

خبرگزاری دولتی چین همچنین می‌گوید شورشیان به طرز شگفت‌آوری با نحوه آتش زدن سریع باک‌ اتوبوس‌ها و سایر خودروها آشنایی داشتند.

این در حالی است که شینهوا، هیچ دلیل محکمی برای ادعاهای خود ارائه نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۹
0
0
تشابه عجیبی بین اظهارات دولت چین ومسولین ایرانی وجود دارد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین