کد خبر: ۹۱۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

گزارش کارشناس آمریکایی از میزان مالیات طالبان

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان تصریح کرد مالیات و هزینه‌هایی که طالبان از کشورهای خارجی دریافت می‌کند به همان اندازه‌ای است که دولت غنی دریافت می‌کرد.
گزارش کارشناس آمریکایی از میزان مالیات طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

اداره سربازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اخیراً در گزارشی نوشت شرکای اجرایی این کشور در افغانستان ۱۰.۹ میلیون دلار از کمک‌ها را به عنوان مالیات و یا هزینه آب و برق و ... به طالبان پرداخته‌اند.

بر اساس آن گزارش، از این مبلغ، ۱۰.۴ میلیون دلار به‌عنوان مالیات، ۳۴۶ هزار و ۸۳۸ دلار به‌عنوان هزینه آب‌وبرق، ۱۷۶ هزار و ۵۹۶ دلار به‌عنوان هزینه‌های جاری و ۹ هزار و ۲۱۵ دلار به‌عنوان عوارض گمرکی پرداخت شده است.

سیگار اکنون با انتشار پستی تازه در شبکه «ایکس» تصریح کرد که نظام مالیاتی کنونی طالبان و میزان مالیات دریافتی آن‌ها از کمک‌های بین‌المللی با زمان دولت اشرف غنی تا حد زیادی یکسان و بدون تغییر باقیمانده است.

اداره سربازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان نوشت آژانس‌های آمریکا و شرکای آن‌ها در افغانستان ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های معینی برای فعالیت در این کشور داشته باشند و این هزینه‌ها تفاوت اساسی با هزینه‌های پرداخت شده در دولت غنی ندارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین