کد خبر: ۹۱۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
اختتامیه تخت تاثیر جنگ غزه

«آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد

فیلم «آنورا» ساخته شان بیکر برنده نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۴ شد.
«آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد
آفتاب‌‌نیوز :

فیلم «آنورا» ساخته شان بیکر برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ شد که دقایقی پیش (۲۵ مه) به پایان رسید.

به گزارش اسکرین دیلی، این کمدی-درام آمریکایی با بازی مایکی مدیسون در نقش آنورا درباره زنی است که با یک الیگارش روس ازدواج می‌کند و باید با مخالفت پدر و مادرش که مشتاق ابطال ازدواج هستند، مقابله کند.

فیلم «همه آنچه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» ساخته پایال کاپادیا که اولین فیلم هندی است که در ۳۰ سال اخیر به بخش رقابتی کن راه یافته است، جایزه بزرگ را از آن خود کرد.

داستان این فیلم در بمبئی می‌گذرد و درباره ۲ پرستار است که با هم به یک شهر ساحلی سفر می‌کنند.

جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم ترسناک «مواد» به کارگردانی کورالی فارگیت تعلق گرفت و ژاک اودیارد، کارگردان برنده نخل طلا، جایزه هیات داوران را برای فیلم مهیج «امیلیا پرز» دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن به بازیگران همین فیلم شامل آدریانا پاز، زویی سالدانا، کارلا سوفیا گاسکون و سلنا گومز به صورت مشترک اهدا شد و جسی پلمونز برای بازی در فیلم «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

هیات داوران یک جایزه ویژه هم به محمد رسول اف برای «دانه انجیر مقدس» اهدا کرد. این فیلم همچنین برنده جایزه فیپرشی کن شد.

جایزه بهترین کارگردان هم به میگوئل گومز، فیلمساز پرتغالی برای «گرند تور» اهدا شد.

هیات داوران به ریاست گرتا گرویگ شامل لیلی گلدستون، اوا گرین، عمر سی، ابرو جیلان، نادین لبکی، خوان آنتونیو بایونا، پیرفرانچسکو فاوینو و هیروکازو کورئیدا بود.

دوربین طلایی بهترین فیلم اول در تمام بخش‌ها به «آرماند» ساخته نویسنده و کارگردان نروژی هالفدان اولمان تونده از بخش نوعی نگاه رسید.

نخل طلای بهترین فیلم کوتاه هم به «مردی که نمی‌توانست ساکت بمامد» ساخته نبوشا اسلیپچویچ اهدا شد.

جایزه طلای بهترین فیلم مستند که عصر جمعه اهدا شد هم به «ارنست کول: گمشده و پیدا شده» ساخته رائول پک و «پرهیز از آب» اثر نادا ریاض ایمن الامیر رسید.

مراسم اختتامیه پر بود از اشاره به جنگ غزه و حمایت از فلسطین. لوبنا آزابال، رییس هیات داوران فیلم کوتاه خواستار «آزادسازی همه گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه» شد. نادین لبکی نیز هنگام اعطای جایزه ویژه هیات داوران به «دنیای تقسیم شده» اشاره و خشونت در منطقه را محکوم کرد.

در این مراسم جورج لوکاس هم جایزه نخل طلای افتخاری را برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای خود دریافت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین