کد خبر: ۹۱۰۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳

پارسا پیروزفر «درانت‌های شب» یا حساب و کتاب‌های یک خانواده طبقه متوسط

از روز پنجشنبه پخش سریال در انتهای شب به کارگردانی آیدا پناهنده در شبکه نمایش خانگی شروع شده است. این اولین تجربه آیدا پناهنده در سریال‌سازی است و در آن پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین حضور دارند.
پارسا پیروزفر «درانت‌های شب» یا حساب و کتاب‌های یک خانواده طبقه متوسط
آفتاب‌‌نیوز :

آیدا پناهنده پیش از این فیلم‌های بلند و کوتاه و تله فیلم‌های زیادی ساخته و جوایزی را هم در جشنواره‌های مختلف جهانی به دست آورده است. او فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مثل ناهید و اسرافیل را ساخته و آخرین فیلم اکران‌شده‌اش، تی‌تی، هم تماشاگران زیادی داشت و با وجود اکران همزمان با دو کمدی «سگ‌بند» و «انفرادی ۲» به فروش خوبی دست پیدا کرد. فیلم همینطور جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در فستیوال بین‌المللی تصاویر نو پارسی ۱۴۰۰، بهترین بازیگر زن در بیست‌وششمین فستیوال بین‌المللی سینمای مولف رباط-مراکش ۱۴۰۰ و چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ۱۴۰۱ را هم به دست آورده است. بیشتر فیلم‌های پناهنده در مورد مسائل زنان هستند و در شهر‌های کوچک ساخته شده اند و خانواده در آن‌ها نقش مهمی دارد. مثل رخشان بنی اعتماد که البته خود پناهنده هم از تأثیر او بر سینمایش صحبت کرده است.

ریاضت طبقه متوسط

با چنین پیشینه‌ای حالا سریال در انتهای شب راهی شبکه نمایش خانگی شده است و باز مسائل خانواده در آن پررنگ است، ضمن این که مسائل اقتصادی هم در آن برجسته شده است. سریال در باره بهنام و ماهی است که در آخرین روز زندگی مشترکشان هستند و با فلاش‌بک‌هایی متوجه می‌شویم مشکلات آن‌ها به مدت‌ها پیش برمی گردد. آن‌ها پیش از این در خیابان جلفا زندگی می‌کرده‌اند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی در پردیس تهران خانه قسطی خریده‌اند. ماهی به دلیل شرایط اقتصادی سعی در صرفه‌جویی دارد. مثلا دستگاه قهوه ساز دستی که ارزان‌تر است می‌خرد یا بهنام را مجبور می‌کند به جای تاکسی با اتوبوس رفت‌وآمد کند. این سخت‌گیری‌ها باعث کلافگی و آشفتگی بهنام می‌شود. ضمن این که فرزندشان هم درگیر بازی‌های کامپیوتری است و توهمات خودش را دارد. بعد از فیلم‌هایی که ماجرایشان در شهرستان‌ها و شهر‌هایی غیر از تهران و در لوکیشن‌های خارجی نه چندان ملموس برای تماشاگر، اتفاق می‌افتاد، به نظر می‌رسد پناهنده این بار یک داستان آپارتمانی را دستمایه کارش قرار داده است با نگاهی به به سختی‌های اقتصادی و اثراتش روی روابط و زندگی خانوادگی.

بازیگران در انتهای شب

در این سریال پارسا پیروزفر دومین همکاری‌اش با آیدا پناهنده را پس از فیلم تی تی تجربه کرده است. او پیش از این برای اولین بار در سریال یاغی با شبکه نمایش خانگی همکاری کرده بود و در آن نقش یک رئیس باند قاچاق مواد مخدر را داشت که دست به معامله بزرگی زده بود، اما در نهایت شکست‌خورده و ضعیف، همه چیزش را از دست داد. حضور او در یاغی بحث‌ها و حاشیه‌های زیادی داشت و در یکی دو باری هم که سریال را در کنار بقیه بینندگان و در سینما تماشا کرد، استقبال فراوانی از او شد. هدی زین‌العابدین هم پس از سریال رهایم کن به کارگردانی شهرام شاه حسینی، یک بار دیگر با شبکه نمایش خانگی همکاری کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین