کد خبر: ۹۱۱۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

درخواست کانون و انجمن کهنه سربازان وطن از نمایندگان مجلس

کانون و انجمن کهنه سربازان وطن در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم نوشت: صحنه و میدان اخذ غرامات جنگ، محل آزمون همه ما و شماست که به آرمان‌های شهیدان و ایثارگران مدیونیم. غرامت جنگ یک حق اساسی و قانونی است که میتواند تمام ارکان اقتصادی و اجتماعی کشور را متحول نماید و تنها ایثارگران از این حق منتفع نمی‌گردند. برای نیل به این هدف، تمام ابزار‌ها و ساز و کار‌های قانونی مهیاست. فقط عزم و اراده شما نمایندگان انقلابی و خادم مردم را میطلبد که با ارائه طرح دو فوریتی نسبت به ملزم کردن دولت به پیگیری قانونی غرامت جنگی با حضور نمایندگان واقعی کهنه سربازان وطن، کارنامه درخشانی در طول تاریخ ایران سرافراز برای مجلس دوازدهم رقم بزنید.
درخواست کانون و انجمن کهنه سربازان وطن از نمایندگان مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

متن این نامه به شرح زیر است:

«مجلس در راس امور است»

امام خمینی ره

نمایندگان برگزیده ملت ایران در مجلس شورای اسلامی (مجلس دوازدهم)

باسلام و احترام

محضر نمایندگان محترم میرسانیم با توجه به قوانین مصرح داخلی و بین المللی در خصوص اعاده و دریافت غرامات جنگ تحمیلی ۸ ساله از کشور متجاوز (عراق) ذیل بند‌های ۶ و ۷ قطعنامه ۵۹۸ و از طرفی اهمال و کوتاهی دولتها، مجالس و سایر مسئولین طی ۳۵ سال گذشته، این کانون قریب به ۱۲ سال پیگیری مستمرِ اداری و ۴ سال حضور فعال رسانه‌ای و حقوقی، گام‌های بزرگی در جهت دستیابی جامعه هدف به این حق قانونی وشرعیِ مورد پذیرش نهاد‌های حقوقی داخلی و بین المللی برداشته که آخرین اقدام آن، ثبت وکالت کاملا قانونی و مبتنی بر رضایت قلبیِ ده‌ها هزار خانواده معزز ایثارگران در دفاتر اسناد رسمی کشور، طی مدت محدود که خوشبختانه در حال افزایشی معنادار است.

اعتماد آسیب‌دیدگان جنگ (ایثارگران مظلوم و مورد بی‌مهری و غفلت واقع شده توسط مسئولین کشور) به این مجموعه، یک روزه و یک ماهه حاصل نگردیده است. این کمیته با عمر فعالیت بیش از یک دهه، و قریب به ۴ سال بصورت اختصاصی و با همراهی و مساعدت صاحبنظران مجامع آکادمیک حوزه‌های مختلف (از جامعه فرهیخته ایثارگران) در خصوص غرامات جنگ، علیرغم تمام کارشکنی، تخریب، فضاسازی منفی رسانه‌ای افراد و جریان‌ها و برخی مسئولین دولتی که هیچگونه سنخیتی با دفاع مقدس نداشته و ندارند، توانسته است با حرکت در مسیر قانون پایه‌های اولیه اخذ غرامات را در دیوان دادگستری لاهه و معرفی ایثارگران در کانون کهنه سربازان جنگ در سازمان کهنه سربازان جهان، و... اقداماتی دیگر را به انجام برساند.

اکنون و در این شرایط خطیر اقتصادی و فشار‌های مضاعفی که اکثر مردم را ناتوان نموده از شما نمایندگانِ عزیز، خصوصا فراکسیون‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادتِ سوگند یاد کرده به: قرآن مجید، شرفِ انسانی، پایبند به حفظ حقوق ملت، مطیع قانون اساسی در همه افعال، گفته‌ها و نوشته ها و پایبند به تامین آزادی، رفاه و عدالت اجتماعی که برآمده از متن مردم و جان نثاران ملت هستید، تقاضا‌ی اکید داریم که در این مسیر یاریگر جانبازان، ازادگان  و یادگاران شهیدان والامقام باشید.

صحنه و میدان اخذ غرامات جنگ، محل آزمون همه ما و شماست که به آرمان‌های شهیدان و ایثارگران مدیونیم. غرامت جنگ یک حق اساسی و قانونی است که میتواند تمام ارکان اقتصادی و اجتماعی کشور را متحول نماید و تنها ایثارگران از این حق منتفع نمی‌گردند. برای نیل به این هدف، تمام ابزار‌ها و ساز و کار‌های قانونی مهیاست. فقط عزم و اراده شما نمایندگان انقلابی و خادم مردم را میطلبد که با ارائه طرح دو فوریتی نسبت به ملزم کردن دولت به پیگیری قانونی غرامت جنگی با حضور نمایندگان واقعی کهنه سربازان وطن، کارنامه درخشانی در طول تاریخ ایران سرافراز برای مجلس دوازدهم رقم بزنید.

انشااله

دبیر کانون و انجمن کهنه سربازان وطن

رضا شرفخانی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین