کد خبر: ۹۱۱۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

کدام وزیر دولت رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم.
کدام وزیر دولت رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه حیاط دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خیالتان راحت، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم.

ضرغامی گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که قانون خوب تصویب می‌شود، ولی در روش‌ها همیشه مشکل داریم. این یکی از آسیب‌های قانونگذاری در کشور ما است. امروز در هیات دولت مصوبه‌ای در زمینه گردشگری مصوب شد. این مصوبه با همکاری وزارت اقتصاد برای تسهیل در کسب و کار بود تا بسیاری از موانعی که برای سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری در آیین‌نامه و رویه‌های گذشته وجود داشت با رای قاطع دولت رفع و راه برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تسهیل شود.

قاضی‌زاده هاشمی: برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام

قاضی زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: افراد زیادی به من مراجعه کرده اند، اما من هنوز تصمیم نگرفته ام.

وی ادامه داد: حضور در چنین عرصه‌هایی، واجب کفایی است. ما در نظام اسلامی دنبال قدرت و فتح صندلی نیستیم، بلکه بحث خدمت است و وقتی افراد مناسب برای خدمت به قدر کفایت باشند، تکلیف از ما ساقط است. هنوز نمی دانم این افراد حضور دارند یا نه. خیلی اسم می شنویم و لی شاید یکی دو نفر بیانیه حضور داده‌اند و سایرین اعلام رسمی نکرده‌اند که قصد حضور دارند.

قاضی‌زاده هاشمی درباره شرایط دولت پس از شقوط بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: خیلی سخت است؛ رئیس‌جمهور فقیه، عالم و ربانی بود و چهره معنوی فوق ‌العاده‌ای داشت که همین چهره جذبه ایجاد کرده بود. رئیس‌جمهور توانست با همین وجهه افراد مختلف را دور یک میز برای خدمت به مردم جمع کند. امیدواریم با همین نگاه جامع آقای رئیسی، مسیر ادامه یابد.

وحیدی: برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارم

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات، اظهار کرد: برنامه‌ای در این زمینه ندارم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: احراز هویت‌ها همچنان الکترونیک خواهد بود. در زمینه این‌که در برخی حوزه‌ها صندوق اخذ رأی الکترونیک داشته باشیم یا نه باید با شورای نگهبان به نتیجه برسیم و اگر به نتیجه نهایی برسیم در برخی حوزه‌ها اخذ رأی به صورت الکترونیک خواهد بود.  آنچه لازم است، این است که همه سلایق و افکار وارد صحنه داوطلبی شوند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هرکس که بیاید و بخواهد برابر شرایط قانونی ثبت‌نام کند از او ثبت‌نام به عمل می‌آوریم.

وزیر کشور تأکید کرد: بعد از ثبت‌نام، احراز هویت‌ها به‌عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند؛ گام به گام تا ۸ تیر که مرحله اول انتخابات است، جلو خواهیم رفت، اگر کسی حائز اکثریت شد که رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر کسی حائز اکثریت نشد، مرحله دوم انتخابات، یک هفته بعد در ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین