کد خبر: ۹۱۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
تبلیغات

کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه

شما می­توانید با خرید ملک در ترکیه به سود دلاری برسید، به شرطی که بدانید در چه مناطقی، از چه فروشنده ­هایی و با چه شرایطی خرید کنید. ما درباره این موضوع ناگفته‌های جذابی داریم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

وقتی صحبت از سود دلاری در بحث خرید و فروش ملک در ترکیه می­شود، اغلب افرادی که آشنایی دقیقی با بازار ملک و مسکن ترکیه و استانبول ندارند، صرفا به چشم تبلیغات و بازار گرمی به این موضوع نگاه می­کنند؛ ولی در واقعیت این گونه نیست. شما می­توانید با خرید ملک در ترکیه به سود دلاری برسید، به شرطی که بدانید در چه مناطقی، از چه فروشنده ­هایی و با چه شرایطی خرید کنید. ما درباره این موضوع ناگفته­‌های جذابی داریم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع روش‌های کسب درآمد دلاری با خرید ملک در ترکیه

به طور کلی کسب درآمد دلاری، از طریق خرید ملک در ترکیه و اجاره دادن آن ملک انجام می­شود. چون با اجاره خانه در ترکیه به توریست ­ها و... می­توانید درآمد کسب کنید. ولی وقتی درباره سود دلاری صحبت می­کنیم، شامل سود دلاری حاصل از رشد قیمت آن ملک در آینده هم می­شود. به عنوان مثال، امسال خانه­‌ای را با قیمت ۲۰۰ هزار دلار خریداری می­کنید، سال آینده قیمت این ملک به ۲۶۰ هزار دلار می­رسد!

علت این است که ارزش ملک در گذر زمان افزایش پیدا کرده است. البته هر ملکی پتانسیل افزایش قیمت را ندارد. این ویژگی فقط مختص املاکی است که در لوکیشن­‌های ارزنده مانند قطب اقتصادی و اشتغال یا قطب توریستی باشد. چنین املاکی می­توانند سود دلاری هم داشته باشند. یعنی هم ملک افزایش قیمت پیدا کند و هم با اجاره دادن آن درآمد دلاری داشته باشید. در بخش بعدی توضیح می­دهیم که با سرمایه گذاری در چه نوع پروژه­‌هایی می­توانید حداکثر سود دلاری را کسب کنید.

کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه

ویژگی­‌های املاکی که درآمد دلاری بالایی دارند.

اما برویم سراغ معرفی پروژه ­هایی که پتانسیل سودآوری دلاری بالایی دارند!

املاکی که در مرحله لانچ پروژه هستند

زمانی که یک پروژه در مرحله لانچ و معرفی شدن به بازار است و هنوز ساخت و ساز آن شروع نشده و به اصطلاح در مرحله خاکبرداری است، بهترین زمان برای سرمایه گذاری خریدارانی است که به دنبال بالاترین سود دلاری هستند. اما چرا؟

در زمان آغاز به کار و لانچ یک پروژه، قیمت واحد‌های این پروژه با قیمت واحد‌های چند سال ساخت و دست دوم همان منطقه برابری می­کند و قیمت فوق العاده عالی دارد. حالا اگر شما در همین مرحله وارد سرمایه گذاری در پروژه شوید و ملک مورد نظر را پیش خرید کنید، علاوه بر اینکه یک واحد صفر و نوساز را به قیمت یک واحد دست دوم می­خرید، از مزایای دیگری مانند شرایط پرداخت اقساطی و طولانی مدت هم بهره­مند می­شوید.

البته شرایط پرداخت در مورد پروژه­های مختلف، متفاوت است. ولی به طور کلی سازندگان سعی می­کنند در مورد بحث بازپرداخت، شرایط خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

پروژه ­های ملکی که در مناطق ارزنده هستند

یکی دیگر از مسیر‌هایی که می­تواند شما را به کسب درآمد دلاری عالی برساند، خرید ملک در پروژه ­هایی است که در لوکشین­‌های ارزنده و خاص واقع شده ­اند. منظور از لوکیشن ­های ارزنده مناطقی است که:

  • کنار دریا و خط صفر ساحلی هستند
  • پروژه­ه‌ای که در قطب­‌های اقتصادی، اشتغال و مالی هستند
  • پروژه­ه‌ای که در قطب­‌های توریستی و گردشگری هستند
  • پروژه­ه‌ای واقع در مناطق استراتژیک

در همین مناطق پروژه ­هایی هستند که توسط سازندگان معتبر دولتی و GYO ساخته می­شوند و ابعاد و متراژ آن‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ متر است. این پروژه­‌ها می­توانند شما را به حداکثر سود دلاری برسانند. چون تقاضا برای خرید و اجاره این نوع ملک ­ها تحت هر شرایطی بالاست و به دلیل قرارگیری در قطب­‌های مهم شهر، پتانسیل رشد قیمت و درآمد اجاره بالاتری دارند.

سرمایه گذاری در واحد‌های کوچک متراژ

ترکیه یک کشور توریستی است و به دلیل پایین بودن ارزش پول این کشور نسبت به دلار، در حال حاضر متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری ملکی از سمت کشور‌های مختلف (اروپا، کانادا، روسیه، امارات و...) دارد. علاقه‌مندان به زندگی در ترکیه، این کشور را برای زندگی راحت و کم هزینه انتخاب می­کنند.

ولی حتی اگر بازار مسکن در کل دنیا با رکود شدید مواجه شود و خرید و فروش یا قیمت ملک در ترکیه را تحت تاثیر قرار دهد، باز هم ملک­های کوچک متراژی که در لوکیشن­‌های ارزنده­ قرار دارند، سود دلاری خود را خواهند داشت. دلیل تقاضای بالا برای ملک ­های کوچک، بالا بودن هزینه تامین انرژی در ترکیه است. چون مردم بیشتر تمایل به خرید واحد‌های کوچک متراژ دارند.

انواع روش‌های کسب درآمد دلاری با خرید ملک در ترکیه

جمع بندی

علاوه بر مواردی که توضیح دادیم، ملک مورد نظر باید چند ویژگی دیگر هم داشته باشد تا به صورت قطعی شما را به سود دلاری برساند. این ویژگی ­ها عبارتند از:

  • فاصله ملک تا قطب اشتغال کمتر از ۲۰ دقیقه باشد
  • در نزدیکی ملک مورد نظر وسایل حمل و نقل عمومی باشد. به این ترتیب هزینه‌های بالای بنزین و تاکسی تعدیل می‌شود
  • اطراف پروژه یا ملک منظره دریا، جنگل، ساحل و... باشد
  • پارکینگ داشته باشد

همه این ویژگی‌ها باید در کنار هم و بدون کم و کاستی در یک پروژه ملکی وجود داشته باشد تا آن ملک حتی در شرایط رکود بازار جهانی سود دلاری داشته باشد. برای آشنایی با این پروژه­ ها، پیشنهاد می­کنیم از شرکت­‌های معتبر سرمایه گذاری ملکی در ترکیه مانند هوم ترکی مشاوره بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین