کد خبر: ۹۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

به این دلایل استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود!

استقلالی‌ها هنوز برای قهرمانی در لیگ امیدوار هستند و نکاتی وجود دارد که آنها را دلگرم می‌کند.
به این دلایل استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود!
آفتاب‌‌نیوز :

هفته سی‌ام لیگ برتر شنبه ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد و در ساعاتی پایانی ۱۲ خرداد قهرمان لیگ برتر مشخص خواهد شد و تب و تاب لیگ برتر پس از یک فصل پرتنش و دشوار به پایان خواهد رسید، استقلالی‌ها ۱۶ هفته در صدر جدول حضور داشتند، اما در سه هفته پایانی سرنوشت قهرمانی را به دست رقیب دیرینه سپردند و امیدوار خواهند بود تا آن‌ها در مقابل مس رفسنجان به پیروزی نرسند و خودشان هم در مقابل پیکان ۳ امتیاز مسابقه را کسب کنند.

دلایلی وجود دارد که آبی‌ها با تکیه به آن می‌توانند بازی هفته پایانی را امیدوارانه دنبال کنند و منتظر اتفاقاتی باشند که در نهایت به سود آن‌ها تمام شود و جام قهرمانی به دراماتیک‌ترین شکل ممکن به آن‌ها برسد.

۱. بهترین تیم دفاعی در چند فصل اخیر قهرمان شده است!

آبی‌ها در حال حاضر بهترین خط دفاعی را در اختیار دارند و بیشترین سهم را در کلین‌شیت داشته‌اند، در لیگ‌های اخیر عنوان قهرمانی به تیمی رسیده که عملکرد دفاعی بهتری داشته و اگر در لیگ بیست و سوم هم همین قاعده تکرار شود باید آبی‌های پایتخت قهرمان لیگ شوند، این نکته آماری است که می‌تواند استقلالی‌ها را امیدوار کند که در این فصل هم این اتفاق رقم بخورد.

خط دفاعی استقلال در این فصل کمترین نقص را داشته و با ساختار تیمی مناسب و عملکرد فردی مهره‌های دفاعی مقابل هیچ تیمی متزلل نشان نداد و توانستند دروازه‌شان را به خوبی مراقبت کنند و در طول فصل فقط ۱۵ گل دریافت کنند.

۲. پیکان دومین تیم ضعیف در خط حمله!

برخلاف مهره‌های هجومی خوبی که در اختیار پیکان هستند آن‌ها دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارند و تنها ۲۵ گل در طول فصل به ثمر رساند که از میانگین ۱ گل در هر مسابقه هم کمتر است، این مسئله می‌تواند نکته مثبتی برای استقلالی‌ها باشد و با نفرات بیشتری در حمله شرکت کنند و خیالشان از کسب ۳ امتیاز مسابقه در بازی با پیکان راحت باشد و امیدوار به درخشش شاگردان نویدکیا داشته باشند.

۳. محرم متخصص بازی مقابل مدعیان!

از زمان حضور محرم نویدکیا، مس‌رفسنجان مقابل تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتور به میدان رفته و عملکرد فوق‌العاده‌ای مقابل آن‌ها داشته است، مس‌رفسنجان در جام حذفی استقلال را حذف کرد، در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل آن‌ها به تساوی رسید، سپاهان را در لیگ متوقف کرد، با تراکتور در لیگ مساوی کرد و در جام‌حذفی آن‌ها را شکست داد تا در ۵ تقابلی که با ۴ تیم بالای جدول داشته ۲ پیروزی و ۳ تساوی داشته باشد و همچنان شکست‌ناپذیر، محرم برای تکمیل کردن عملکرد فوق‌العاده‌اش متوقف کردن پرسپولیس را کم دارد!

با توجه به اینکه فشار قهرمانی و پیروز شدن در این مسابقه روی پرسپولیس خواهد بود محرم نویدکیا با استفاده از این موضوع می‌تواند تاکتیک‌های خاصی را برای ضدحملات و تحت فشار قرار دادن پرسپولیس در نظر بگیرد و بر علیه آن‌ها استفاده کند، پرسپولیس از مسابقه فقط برد می‌خواهد.

۴. نارنجی‌پوشانی با قلب آبی!

میثم تیموری، فرشید باقری، منتظر محمد و سجاد شهباززاده بازیکنان استقلالی هستند که در بازی مقابل پرسپولیس به میدان خواهند رفت و با توجه به سابقه حضور آن‌ها در استقلال می‌تواند انگیزه مضاعفی باشد که آن‌ها فراتر از توان خود در این مسابقه حاضر شوند تا قلب هواداران استقلال را تسخیر کنند، منتظر و فرشید باقری در پستی به میدان خواهند رفت که نیاز به دوندگی و روحیه جنگندگی دارد و این مسئله می‌تواند در شکل بازی آن‌ها تاثیرگذار باشد.

درخشش آن‌ها در بازی با پرسپولیس می‌تواند سرنوشت مسابقه را عوض کند و رنگ جام را تغییر دهد، محرم نویدکیا از این بازیکنان در بازی با پرسپولیس استفاده ویژه‌ای خواهد برد.

۵. حامد لک استاد جنگ‌های روانی!

حضور حامد لک درون دروازه مس‌رفسنجان یکی از نکات امیدوارکننده استقلالی‌ها خواهد بود، برخلاف اینکه تصور می‌شود حامد لک با توجه به سابقه حضور در پرسپولیس شاید نگرانی‌هایی ایجاد کند، اما او روحیه‌خاصی دارد و علاقه زیادی دارد تا در بازی مقابل تیم‌های بزرگ مرد اول مسابقه باشد و روحیه جنگنده و شکست‌ناپذیر او باعث خواهد شد تا با تمام وجود مقابل پرسپولیس به میدان برود.

در صورتی که مس رفسنجان در این مسابقه بتواند از پرسپولیس پیش بیفتد حامد لک مدیریت کردن مسابقه و تغییر دادن شرایط به سود مس را به خوبی بلد است و جو ورزشگاه و شرایط قهرمانی پرسپولیس روی او تاثیری نخواهد داشت و حتی می‌تواند با تسلطی که روی خودش دارد شرایط را برای پرسپولیسی‌ها سخت کند.

با تمام احتمالاتی که در در نظر گرفته شد در نهایت سرنوشت قهرمانی در دستان پرسپولیس است، اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و استقلالی‌ها با نکات آماری و فوتبالی همچنان امیدوار خواهند بود، هزار و یک دلیل دیگر هم می‌تواند وجود داشته باشد که در فوتبال هرچیزی ممکن است، درست مثل سوت پایان نیمه نخست هفته بیست و ششم که اکثر فوتبال دوستان منتظر قطعی شدن قهرمانی استقلال در پایان این هفته بودند، اما در همان هفته استقلال صدر را از دست داد.

هفته سی‌ام لیگ برتر شنبه، ۱۲ خرداد، ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد و این احتمالات به یقین تبدیل خواهد شد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین