کد خبر: ۹۱۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹

در جامعه‌ای که دو سوم آن یارانه‌بگیر هستند عدالت برقرار نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در ارزیابی وضعیت امروز جامعه ایرانی نمی‌توانیم به فقدان عدالت و صداقت اعتراف نکنیم. جامعه‌ای را که دو سوم جمعیت آن یارانه‌بگیر هستند نمی‌توان یک جامعه برخوردار از عدالت دانست.
در جامعه‌ای که دو سوم آن یارانه‌بگیر هستند عدالت برقرار نیست
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی از فقدان عدالت در جامعه انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، در ارزیابی وضعیت امروز جامعه ایرانی نمی‌توانیم به فقدان عدالت و صداقت اعتراف نکنیم. جامعه‌ای را که دو سوم جمعیت آن یارانه‌بگیر هستند نمی‌توان یک جامعه برخوردار از عدالت دانست. بی‌عدالتی زشت‌تر اینکه تلاش می‌شود فقر و تبعیض و مشکلات معیشتی مردم انکار شود و حتی با ترفندهای تبلیغاتی وانمود شود که همه چیز سر جای خود قرار دارد و اوضاع بر وفق مراد است! این، یعنی بی‌صداقتی.

این روزنامه افزوده است: انتظار اینست که اگر حکمرانان به هر دلیل نمی‌توانند عدالت را برقرار کنند، به مردم بگویند که در جاری ساختن عدالت ناتوان هستند و جای خود را به افرادی بدهند که توان لازم را برای برقراری عدالت در جامعه دارند. برقرار کردن عدالت در جامعه از کسانی برمی‌آید که به جای امور فرعی و ظاهری به موضوعات اصلی و بنیادی بپردازند، به افراد کوچک و متملق میدان ندهند، نیروهای صادق و لایق را بکار بگمارند و راه را برای شکوفا شدن استعدادها باز کنند تا کشور بدون آنکه دچار تبعیض و بازی‌های سیاسی و جناحی شود از بهترین نیروها برای پیشرفت و شکوفا شدن برخوردار شود.

جمهوری اسلامی نوشته است: امروز با این شیوه حکمرانی فاصله زیادی داریم و به همان اندازه از مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی فاصله گرفته‌ایم. در ایام سالگرد رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، فاصله گرفتن از امور ظاهری و تبلیغات غیرصادقانه، نیاز اساسی حکمرانی سالم است. مسئولان به جای توسل به غوغاسالاری، برای برقرار ساختن عدالت در جامعه تلاش کنند و تعامل صادقانه با مردم را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین