کد خبر: ۹۱۲۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

تاثیر صبحانه بر بهبود خلق‌وخو

مصرف منظم صبحانه به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق و خو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه­‌های سنی توصیه می‌شود.
تاثیر صبحانه بر بهبود خلق‌وخو
آفتاب‌‌نیوز :

سلامت روان یکی از اصلی‌ترین مسائل سلامت جهانی است که با چندین بیماری مهم دیگر از جمله بیماری­‌های قلبی – عروقی و سکته مغزی در ارتباط است.

مصرف صبحانه به عنوان جزء جدایی ناپذیر از عادات غذایی سالم در نظر گرفته می­‌شود. مصرف منظم صبحانه به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق و خو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه­‌های سنی توصیه می­‌شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نتایج مطالعات حاکی از آن است که حذف وعده صبحانه منجر به افزایش احتمال افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان می­‌شود. همچنین اضطراب و پریشانی روانی در نوجوانانی که وعده صبحانه را حذف کرده بودند، مشاهده شده است.

افرادی که صبحانه با ارزش غذایی بالاتر، شامل غلات کامل و محصولات لبنی را مصرف می­‌کردند، امتیاز بالاتر در مورد کیفیت زندگی و امتیاز کمتر در ارتباط با افسردگی و بیماری­‌های روانی در مقایسه با افراد دریافت کننده صبحانه با کیفیت پایین کسب کردند.

در نهایت توصیه به مصرف صبحانه منظم و مغذی شامل غلات کامل و محصولات لبنی و پروتئینی است که در کاهش اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و پریشانی موثر بوده و منجر به بهبود سلامت روان افراد جامعه می­‌شود.

منبع: فرتاک نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین