کد خبر: ۹۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷

مطهری خطاب به شاهرودی: قاتل محسن روح‌الامینی را معرفی کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری با ارسال نامه ای به آیت الله شاهرودی ضمن ابراز تاسف شدید از چگونگی فوت محسن روح الامینی، با انتقاد از مسامحه قوه قضائیه در مورد حقوق بازداشت شدگان نوشت: این جرم‌ها که به وسیله افراد مشکوکی که در مسلمانی آنها تردید است انجام می‌شود و باعث می‌گردد که زحمات برادران خدوم نیروی انتظامی و بسیج و سپاه بر باد برود، نباید بدون مجازات باقی بماند.

متن نامه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به رئیس قوه قضائیه چنین است: با اهدای سلام و آرزوی توفیق برای جنابعالی، اخبار متواتر حکایت از آن دارد که نوع برخورد با برخی بازداشت‌شدگان اخیر بر خلاف موازین اسلامی و توأم با فشارهای روحی و جسمی بوده و گاهی به مرگ فرد بازداشت شده منتهی شده است که آخرین آنها مرگ جانگداز مرحوم محسن روح‌الامینی فرزند آقای دکتر روح‌الامینی رئیس (سابق) انستیتو پاستور بود که دل همه انسان‌های شریف و دوستداران انقلاب اسلامی را به درد آورد.

این جرم‌ها که به وسیله افراد مشکوکی که در مسلمانی آنها تردید است انجام می‌شود و باعث می‌گردد که زحمات برادران خدوم نیروی انتظامی و بسیج و سپاه بر باد برود، نباید بدون مجازات باقی بماند، خصوصا که این افراد طبق قانون ضابطان قوه قضائیه محسوب می‌شوند.

این مجازات‌ها موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی است. باید فرد‌ مجرم با همان عنوان سازمانی‌اش به مردم معرفی و مجازات شود. به نظر می‌رسد که جنابعالی به عنوان مدعی‌العموم حساسیت لازم را نسبت به مبارزه با این ظلم‌ها و دفاع از حقوق مظلومان ندارید والا کار به اینجا نمی‌رسید.

اگر از ابتدا در مقابل تخلفات مسوولان و وابستگان آنها مسامحه نمی‌کردید و همه اتهامات و شایعات، شفاف و حق از باطل جدا می‌شد، فضایی برای مناظره کذایی احمدی‌نژاد، موسوی و به دنبال آن این فتنه پدید نمی‌آمد. همچنان که اگر دادگاه بررسی اتهامات مطروحه در گزارش تحقیق و تفحص مجلس هفتم را تشکیل می‌دادید و خصوصا به اتهامات رسیدگی و قوه‌قضائیه را اصلاح و تقویت می‌کردید اکنون این قوه در مقابل قتل ناجوانمردانه جوان رشیدی مانند محسن روح‌الامینی سکوت نمی‌کرد.

هنوز دیر نشده است، به عنوان اولین گام قاتل عمدی یا سهوی او را به جامعه معرفی و مجازات کنید تا تسلی خاطر برای خانواده او و همه ملت ایران و عبرتی برای جانیانی که خود را بازجو نامیده‌اند شود.

با تقدیم احترام - علی مطهری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
خدا رحمت کند شهيد مطهري را باز هم مگر از اين خانواده فرزند آزاده وي برخيزد و نداي وجداني براي جلوگيري از کشته شدن جوانان اين وطن بدست کساني که خود را حافظ جان و مال مردم مي دانند ولي [...]مردم هستند سر دهد بلکه ديگر خموشان خفقان گرفته نيز از خواب بلند شوند. مانده ام واقعا چه جوابي براي آخرت خود دارند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
نمی دانم آیا علی مطهری هنگام قتل ندا و سهراب و سایرین خواب بود یا که خود را به خواب زده بود اما آنچه که می دانم این است که برای آقایان خون دوستانشان رنگین تر است)
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
فقط محسن روح‌الامینی ؟
ناشناس
|
Malaysia
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
برادر شهیدم محسن: وقتی رهبرو رییس قوه قضائیه دستور تعطیلی بازداشتگاه و رسیدگی وسر دسته(البته نام و نشان دار) [...]نیز قول مساعد می دهد، نشانگر رسیدن فریادحق جویانه تو از ورای دندانهای خرد شده ات ( که لابدآنهم از عوارض جانبی مننژیت بوده) به گوش همه آنانی است که می شنوند.
اکنون زجرهایی که تن تب دارت بمانند حضرت سجاد(س)تحمل کرد، نوید آزادی کاروان اسرا ورسوایی کودتاچیان را می دهد؛ پس خوشا به سعادتت که مدارج اسارت،جانبازی وشهادت راازسه مولود این روزها چه زیبا آموختی !
(دوشنبه5مرداد برابربا تولد آقاابوالفضل وشب تولدحضرت سجاد)
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
اگر محسن در میان ما بود راضی میشد که فقط قاتل او شناسائی شود یا قاتل همه آنهائی که کشته شده اند ؟
ناشناس
|
Denmark
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۸
0
0
پس بقیه چی آقای مطهری..گور پدر هرکی پارتی نداره..آره؟..فقط آقازاده ها باید پیگیری شن ...کیهان که گفته کار دارودسته سیده...برید یکی از همون زندانیهارو بیارید بگین این کشته اعتراف هم که عین آب خوردن شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین