کد خبر: ۹۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی خبر داد:

دستور تعطیلی یک بازداشتگاه غیر استاندارد از سوی رهبر انقلاب

مقام معظم رهبری بر مقابله‌ی جدی با هرگونه تعرض به حقوق مردم تأکید دارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: «نظام با قوت تمام نه تنها در صحنه بین‌المللی دفاع حداکثری از حقوق ملت ایران را دنبال خواهد کرد بلکه این پشتوانه مردمی را سرمایه‌ای برای تثبیت ارزش‌ها، منافع و امنیت ملی می‌داند و اجازه نخواهد داد با عبور از قانون کسانی یا رای ملت را انکار کنند و یا در مقابل حقوق شهروندان را نادیده بگیرند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه 40 میلیون رای مردم با اقتدار از قدرت مردم در عرصه‌های مختلف پاسداری می‌کند».

جلیلی گفت: «نظام جمهوری اسلامی با همان قوت و اقتدار که از آرای 40 میلیونی ملت پاسداری می‌کند، اجازه نمی‌دهد حقوق شهروندی آحاد مردم نادیده گرفته شود و انتظار طبیعی مردم آن است که باید از اقتدار و ظرفیتی که هوشیاری و مشارکت 40 میلیونی مردم ایجاد کرده است به شکل حداکثری در جهت منافع و امنیت ملی استفاده شود».

جلیلی انتخابات اخیر را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب خواند که نشان داد جمهوریتی قوی پشتوانه اسلامیت نظام است و افزود: «مشارکت،‌ رقابت و شفافیتی که در این انتخابات به نمایش گذاشته شد جمهوریت نظام را در پررنگ‌ترین شکل آن به نمایش گذاشت».

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابتدایی‌ترین انتظار و خواست مردم را پاسداری و استفاده حداکثری از این دستاورد بزرگ در همه عرصه‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: «امروز نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه 40 میلیون رای مردم موظف است با اقتدار و صلابت هر چه بیشتر از حقوق ملت دفاع کند».

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی قانون را بهترین شاخص و میزان خواند و تاکید کرد: «هیچ کس حق ندارد به هیچ بهانه‌ای با عبور از قانون حقوق ملت را نادیده بگیرد».

وی با اشاره به ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی اقتدار آن را بر همین مبنا دانست و گفت: «نظام با این اقتدار همچنانکه به هیچ دشمن خارجی اجازه نمی‌دهد به حقوق ملت ما تعرض کند در داخل نیز چنین اجازه‌ای را به هیچ کس به هیچ بهانه‌ای نمی‌دهد».

وی افزود: «نه اصول ارزشی و نه قواعد دموکراسی اجازه نمی‌دهد که کسانی با عبور از قانون مشارکت و آرای ملت را انکار کنند و یا در مقابل، کسانی به بهانه مقابله با رفتارهای خلاف قانون خود مرتکب خلاف قانون و نادیده گرفتن حقوق مشروع انسان‌ها بشوند».

دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر احترام کامل به حقوق مردم تصریح کرد: «بر اساس آموزه‌های دینی کارگزاران نظام موظف به پاسداری از دستاوردهای ملت و در عین حال حفاظت از حقوق مشروع آنان هستند».

جلیلی افزود: «دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از ستم بر آن باید همزمان با پرهیز از اعمال ظلم و ستم باشد و این تذکر رهبری معظم انقلاب است که بارها همگان به خصوص دستگاه‌های مربوطه را به آن متذکر شده‌اند».

نماینده مردم مقام معظم رهبری یادآور شد: «ایشان در جریانات اخیر با حساسیت فراوان دستورات اکید به مسوولان دستگاه‌های مختلف صادر فرموده‌اند تا خدای ناکرده به کسی ظلمی نشود و چنانچه برخلاف موازین به کسی فشاری وارد شده یا ظلمی در حق کسی رفته به دقت بررسی و پیگیری شود و ایشان به همان میزان که بر پاسداری از آرای مردم و نتایج آن تاکید داشته‌اند بر مقابله‌ی جدی با هرگونه تعرض به امنیت، جان و حقوق مردم هم تاکید فرموده‌اند».

جلیلی خاطر نشان کرد: «موارد یاد شده بر اساس این دستورات صریح و تاکید مقام معظم رهبری، کمیته‌هایی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی و پیگیری است».

دبیر شورای عالی امنیت ملی با خاطر نشان ساختن نارضایتی مقام معظم رهبری از هرگونه رفتاری که خلاف این اصل باشد به سخنان صریح ایشان در نماز جمعه درباره کوی دانشگاه اشاره کرد و افزود: «رهبر انقلاب لزوم این مراقبت را مکررا به دستگاه‌های ذیربط تذکر داده و التزام به آن را مطالبه کرده‌اند و حتی به طور مشخص برخی موضوعات و حتی مصادیقی را که در جریان آن قرار گرفته بودند به طور خاص ارجاع و دستور پیگیری فرمودند. به عنوان مثال ایشان دستور تعطیلی یک بازداشتگاه را که استانداردهای لازم برای حفظ حقوق متهمین نداشت صادر کرده‌اند».

جلیلی تاکید کرد: «بر این اساس برخورد دستگاه‌ها با تحرکات مجرمانه باید صرفا در چارچوب قانون باشد و کسی حق ندارد به این بهانه حقوق مشروع افراد را نادیده بگیرد و یا آن را سلب کند».

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقتدار نظام و ملت تاکید کرد: «نظام به پشتوانه این اقتدار و با قوت تمام نه تنها در صحنه بین‌المللی دفاع حداکثری از حقوق ملت ایران را دنبال خواهد کرد؛ بلکه این پشتوانه مردمی را سرمایه‌ای برای تثبیت ارزش‌ها، منافع و امنیت ملی می‌داند و خواست ملت را هم در جهت احترام به نتیجه‌ی آرای 40 میلیونی و هم در جهت احترام به حقوق شهروندی آنان محقق خواهد کرد و اجازه نخواهد داد با عبور از قانون کسانی یا رای ملت را انکار کنند و یا در مقابل حقوق شهروندان را نادیده بگیرند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
ظاهرا خوب ميشناسند در كدام بازداشتگاهها اين اتفاقات مي افتد. خانواده ها و مسئولين رسمي كه اسمي از اين بازداشتگاههاي غير قانوني نشنيده اند و خبري ندارند!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
فکر میکنید مردم این حرفها را باور میکنند گناه تمام این جریانات به عهده کسی است که دستور سرکوب مردم بیگناه را داد ما تا قیام قیامت فراموش نخواهیم کرد همانطور که به اراءملت خیانت شد واز ان فقط برای فخر فروشی استفاده کردند به جان عزیزان این ملت هم تعرض شد .به یک نکته دقت کنید تمام کسانی که کشته شدند رای داده بودند هیچکدام ضد نظام نبودند حتی بی تفاوت نبودند.دیگر حال مارا بااین حرفها بهم نزنید تمام کسانی سرکوب شدند تحقیر شدند کتک خوردند شکنجه شدند کشته شدند جزو این 40 میلیونی هستند که با ان فخر میفروشید نه خارج از ان .با این ادبیاتتان با تکرار این جملات فقط اتش به جان مردم میزنید وبس.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
مگر مشکل مردم بازداشتگاه غیر استاندارد ویا استاندارد بود؟؟!!یعنی زندانها را استاندارد کنید مشکل حل میشود؟؟اقایان من یک خانم خانه دارم زیاد هم در اجتماع نیستم ولی دیگر ممکن نیست امثال مرا هم بتوانید با چنین سخنانی مجاب وساکت کنید من مانند مادر ومادر بزرگم نیستم که سرم به آش وآشپزخانه گرم باشد من در همین خانه با دنیا ارتباط دارم.من فهم دارم شعور دارم میفهمم با بستن تمامی زندانها هم مشکل حل نخواهد شد چون مشکل زندان نیست مشکل جریانی است که حاضر به شندن کوچکترین اعتراض ومخالفت نیست جریانی که معتقد است باید مخالفت واعتراض در نطفه خفه کرد ومخالف را کشت.این درد امروز ماست نه زندان وبازداشتگاه.تا این جریان هست هیچکس روی آرامش نخواهد دید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
مگر میشود از این همه بازداشتگاه که در انها هیچ قانونی رعایت نمیشود و در انها روی صدام و ماموران صدام را سفید کردهاند مسولین خبر نداشته باشند اگر خبر نداشته باشند که واویلا از حکومت داری انها و اگر خبر دارند که به نظر من از خشت اول این بازداشتگاهها خبر داشته اند که ... خودتون هستید ما که دیگه گول این بازی ها را نمی خوریم
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
آقاي جليلي: مي دانيم و مي دانيد كه كاره اي نيستيد[...] گفتند برو اين حرفها را بزن شايد آبي بر آتش خشم و نفرت مردم باشد. ولي بدانيد و بدانند كه ما مي دانيم چه كسي دستور تعرض به آرا مردم، حمله و كشتار و اختناق را صادر كرد و [...]. باور داريم كه خدايي بزرگ بالاي سر است و عجب صبري خدا دارد. بمانيد تا خشم و آتش غضب الهي شما [...] را در بر بگيرد. ظلم پايدار نمانده و نخواهد ماند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
جناب آقاي جليلي !
من از بازداشت شدگان روز 30 خرداد هستم . جريان اين بازداشت و رهايي را بطور تفصيل براي دفتر آقاي خامنه اي خواهم فرستاد. در آنچه كه بر من گذشت دانستم كه در نظام جمهوري اسلامي ايران تفكيك قوا بشرح زير است :
1) قوة مقننه
2) قوة مجريه
3)قوة قضائيه
كه طبق اصل 57 قانون اساسي تحت نظر و هماهنگي رهبري اعمال قدرت مي كنند.
ما روشنفكران به قوه ي چهارمي هم قائل هستيم با عنوان:
4) " رسانه ها و مطبوعات آزاد " بعنوان ابزار كنترل و مراقبت مردم كه به "ركن چهارم " معروف است .
ظاهرا غافل بوده ايم يا خود را به تغافل زده ايم كه قوة پنجمي در كشور وجود دارد كه در خودش داراي قوه ي مقننه و مجريه و قضائيه و حتي قوه ي رسانه است . در جريا همين اتفاقات بعد از 29 خرداد همين قوه ي پنجم است كه مي گيرد و محاكمه و مجازات مي كند و با استفاده از رسانه هايش (از جمله كيهان شريعتمداري و [...]) فضا سازي و اطلاع رساني رسانه اي اش را انجام مي دهد. جسارت است اما ظاهرا اين قوة پنجم هم طبق همان اصل 57 تحت نظر [...] فعاليت مي كند ، اما با آن قواي ديگر چندان ارتباط تعريف شده اي ندارد... اميدوارم اين برداشت مرا هم ساخته و پرداخته VOA & BBC‍ قلمداد نكنيد. در بازپرسي هاي مفصلي كه در اوين داشتم پي بردم كه حتي دستگاه اطلاعاتي رسمي كشور نمي داند كه در كشور واقعا چه خبر است و در صدد تطبيق واقعيت جامعه بر اساس مدلي است كه رسانه هاي همان قوه ي پنجم برايش ساخته اند !
اين اقدام شما براي تعطيلي فلان بازداشتگاه يا اخراج فلان كارمند خاطي وزرات اطلاعات دردي را درمان نخواهد كرد. تا چشم هايتان را باز نكنيد و به مردم نگوييد كه اين قوه ي پنجم (كه قوي تر از پليس رسمي و وزرات اطلاعات رسمي و دستگاه قضايي رسمي عمل مي كند)در نظام جمهوري اسلامي چكاره است ، مردم دست از سر شما بر نخواهند داشت . مطمئن باشيد . اين هنوز از طليعه ي سحر است !
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
خسته نباشن.زود بود حالا...بعد این که چند صد نفر کشته شدن یادشون افتاده!بترسین از خدا...بترسین.تو این 5-6-هفته بعضی ها کجا بودن که خبر تعطیلی بازداشتگاه هارو الان میدن.
وای به حالتون که ملت شب و روز نفرینتون میکنن و ...این جماعت کافرن دین و ایمون ندارنومن نمیدونم بخش نظراتی که گذاشتینبرا چیه؟!اصلاً کسی میخونه این نظراتو؟!سانسورم که بیداد میکنه...
ناشناس
|
Austria
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
به نظر من اين [...]عجولانه بيشتر براي اين بوده كه امكان بازديد از آن از بين برود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
تا این که استاندارد رو چه چیزی تعریف کنیم...!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین