کد خبر: ۹۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

هشدار بایدن به اروپا: پوتین در اوکراین متوقف نمی‌شود

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ضمن تاکید بر تعهد کشورش بر حمایت از کی‌یف در نبرد علیه متجاوزان روس هشدار داد که بلندپروازی‌های پوتین به اوکراین محدود نخواهد شد. بایدن در همین خصوص به خبرنگاران گفت: «تمام اروپا در معرض تهدید (روسیه) قرار دارد، اما ما اجازه نمی‌دهیم خطری متوجه کشور‌ها شود.»
هشدار بایدن به اروپا: پوتین در اوکراین متوقف نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ضمن تاکید بر تعهد کشورش بر حمایت از کی‌یف در نبرد علیه متجاوزان روس هشدار داد که بلندپروازی‌های پوتین به اوکراین محدود نخواهد شد.
 
وی که برای شرکت در مراسم هشتادمین سالگرد پیاده‌سازی نیرو‌های متفقین در سواحل نرماندی به فرانسه سفر کرده روز شنبه پس از ملاقات و گفتگو با امانوئل ماکرون در پاریس هشدار داد: «پوتین در اوکراین متوقف نمی‌شود.»
 
بایدن در همین خصوص به خبرنگاران گفت: «تمام اروپا در معرض تهدید (روسیه) قرار دارد، اما ما اجازه نمی‌دهیم خطری متوجه کشور‌ها شود.»
 
رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه تعهد کشورش در قبال اوکراین را یادآور شد و افزود: «ایالات متحده با قدرت در کنار اوکراین ایستاده است.»
 
امانوئل ماکرون پس از این ملاقات در حضور خبرنگاران به جو بایدن گفت: «از شما سپاسگزارم، آقای رئیس‌جمهور، که رئیس‌جمهور قدرتمندترین کشور جهان هستید، اما این کار را با وفاداری شریکی که اروپایی‌ها را دوست دارد و به آن‌ها احترام می‌گذارد، انجام می‌دهید.»
 
جو بایدن و امانوئل ماکرون روز جمعه در پاریس با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که از جمله میهانان مراسم بزرگداشت «روز دی» بود، دیدار و حمایت خود را از آرمان اوکراین در دفاع برابر تهاجم نظامی ارتش روسیه اعلام کردند.
 
بایدن روز جمعه نسبت به ضرورت حفظ دموکراسی آمریکایی هشدار داد و شباهت‌هایی را بین جنگ دوم جهانی دوم و حمله روسیه به اوکراین ترسیم کرد.
 
رئیس ۸۱ ساله کاخ سفید قرار است اواخر امسال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با دونالد ترامپ، سلف و جدی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه خود مبارزه کند.
 
تحلیل‌گران بر این باورند که رقابت انتخاباتی دو نامزد مطرح دموکرات و جمهوری‌خواه در ماه نوامبر آینده، آزمون سختی برای دموکراسی آمریکا خواهد بود.
 
دونالد ترامپ پیش‌تر بار‌ها عدم علاقه خود به سازمان‌های بین‌المللی از جمله پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو را به رخ متحدان کشورش کشیده است.
 
جو بایدن، اما در جریان سفر فرانسه خود تاکید کرد: «ما بار دیگر به جهان نشان دادیم که متحدان از چه قدرتی برخوردارند و وقتی در کنار هم ایستاده‌ایم، چه کار‌هایی می‌توانیم انجام دهیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین