کد خبر: ۹۱۳۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
تبلیغات

قیمت پی‌ال‌سی دلتا در ایران ۱۴۰۳

هم‌زمان با پیشرفت اتوماسیون صنعتی، PLC‌ها به‌عنوان مغز متفکر سیستم، جایگاه ویژه‌ای را در صنعت پیدا کرده‌اند و صرفه نظر از نوع و اندازه‌ی پروژه، PLC‌ها با برند‌های مختلف به دلیل داشتن مزایای متعدد جایگزین بانک‌های رله‌ای قدیمی در خطوط تولید شده‌اند.
قیمت پی‌ال‌سی دلتا در ایران ۱۴۰۳
آفتاب‌‌نیوز :

تنوع پی‌ال‌سی‌های دلتا با کارایی بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه، در مقایسه با پی‌ال‌سی‌های تولیدی شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی، باعث شده است تا این شرکت قسمت عمده‌ی بازار ایران و جهان را به خود اختصاص بدهد. 

قیمت پی‌ال‌سی‌های دلتا با توجه به دسته‌بندی که در آن قرار گرفته‌اند و ویژگی‌هایی که دارند، متفاوت است. از طرف دیگر عوامل خارجی مانند میزان عرضه/ تقاضا و همچنین بالا و پایین شدن قیمت ارز، بر روی قیمت نهایی پی‌ال‌سی تاثیر می‌گذارند. در ادامه‌ی مطلب به بررسی قیمت پی‌ال‌سی دلتا در سال ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

سری‌های مختلف PLC دلتا، کاربرد‌های متنوع در صنعت

دقت و سرعت عمل بسیار بالا، انعطاف‌پذیری قابل‌قبول، سطح ایمنی مطابق با استاندارد‌های جهانی، قابلیت خواندن انواع ورودی در صنایع مختلف و سرعت پاسخگویی بالا از مزایای قابل‌توجه پی‌ال‌سی دلتا هستند که آن‌ها را برای کاربرد‌های گوناگون و انواع محاسبات ساده تا پیشرفته، مانند اتوماسیون فرایند‌های صنعتی کارخانه جات، اتوماسیون تأسیسات ساختمان، اتوماسیون سیستم‌های حمل‌ونقل و اتوماسیون سیستم‌های هواپیما و فضاپیما مناسب می‌سازد. 

به طور کلی می‌توان گفت نوع کاربرد و اندازه‌ی پروژه تعیین کننده‌ی مدل و در نتیجه قیمت PLC خواهد بود، اما عوامل دیگری نیز در آن دخیل هستند:

قیمت پی‌ال‌سی به چه مواردی بستگی دارد؟

  • شرکت سازنده یا برند پی‌ال‌سی

دلتا یکی از شرکت‌های نام آشنا و معتبر در تولید پی‌ال‌سی‌های با کیفیت بالا و قیمت رقابتی است. دفتر مرکزی این شرکت درکشور تایوان می‌باشد و تجهیزات اتوماسیون صنعتی تولیدی دلتا، توانسته‌اند بخش قابل توجهی از صنعت در جهان را به خود اختصاص بدهند. به دلیل روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور، شرکت دلتا یکی از شرکت‌هایی است که در ایران نمایندگی فعال و معتبر دارد و در صورت خرابی، تعمیرات آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. 

  • کیفیت پی‌ال‌سی

خرابی تجهیزات اتوماسیون صنعتی به معنای تعطیلی خط تولید و خسارت‌های سنگین (گاهاً غیرقابل جبران) برای تولید کننده می‌باشد. به همین دلیل کیفیت پی‌ال‌سی بسیار مهم است و بر روی قیمت ابتدایی آن تاثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر فعالین صنعت ترجیح می‌دهند با خرید پی ال سی باکیفیت، هزینه‌های تعمیر و راه اندازی مجدد را کاهش دهند. 

قیمت پی‌ال‌سی دلتا در ایران ۱۴۰۳

  • تعداد و نوع ورودی، خروجی پی‌ال‌سی

پی‌ال‌سی‌ها دارای دو نوع ورودی و خروجی ترانزیستوری و رله‌ای هستند. خروجی‌های ترانزیستوری تنها با جریان برق مستقیم قابل استفاده هستند، اما از خروجی‌های رله‌ای می‌توان در دو نوع جریان متناوب و مستقیم و برای سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال استفاده نمود. 

  • قابلیت برنامه‌ریزی

پی‌ال‌سی‌های متفاوت، امکانات متفاوت برنامه‌نویسی و مدیریت سیستم را برای کاربر فراهم می‌آورند. 

  • قابلیت‌های ارتباطی

پشتیبانی از شبکه‌های متفاوت مدباس، اترنت و پروفیباس از امکانات پی‌ال‌سی می‌باشد. به عنوان مثال در کاربرد‌هایی که به پی‌ال‌سی با سرعت ارتباط بالا نیاز داریم، ضروری است PLC با قابلیت پشتیبانی از شبکه Ethernet خریداری بشود. 

  • نوع و حجم حافظه پی‌ال‌سی

حجم حافظه‌ی پی‌ال‌سی از موارد تاثیرگذار بر روی قیمت پی‌ال‌سی است. با توجه به حجم اطلاعات و حافظه‌ی مورد نیاز می‌توانیم پی‌ال‌سی مناسب را خریداری نماییم.

  • قابلیت استفاده در شرایط خاص محیطی

واضح است که اگر پی‌ال‌سی را برای شرایط غیر معمول لازم داریم باید هزینه‌ی بیشتری برای خرید آن پرداخت کنیم. پی‌ال‌سی‌هایی که با شرایط خاص مانند دما و رطوبت بالا سازگاری هستند، قیمت بالاتری در بازار دارند.

  • امنیت پی‌ال‌سی

اولویت اول در بعضی از صنایع بالا بودن سطح امنیت اطلاعات است و به همین دلیل در هنگام خرید پی‌ال‌سی، این موضوع به صورت ویژه مورد توجه خریدار قرار می‌گیرد. 

قیمت پی‌ال‌سی دلتا در ایران ۱۴۰۳

خرید انواع PLC دلتا

اما علاوه بر موارد گفته شده، بازار کشورمان همواره تحت‌تأثیر نوسانات قیمت ارز بوده است و در این میان قیمت کالا‌های وارداتی وابستگی بیشتری به این تغییرات دارد.

 سری‌های مختلف PLC دلتا با ویژگی‌های متنفاوت، به دلیل داشتن قیمت پایین‌تر جایگزین مناسب برای PLC‌های مشابه در برند‌های دیگر هستند. در ادامه آخرین قیمت پی ال سی دلتا در سال ۱۴۰۳ برای اطلاع شما آورده شده است. 

PLC-DVP-S۲

پی‌ال‌سی‌های سری S۲ دلتا با محدوده‌ی قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳، ساده‌ترین پی‌ال‌سی‌های تولید این شرکت هستند.

پی‌ال‌سی کد DVP۱۴SS۲ یکی از پرفروش‌ترین پی‌ال‌سی‌های سری S۲ دلتا می‌باشد که قیمت آن با توجه به تغییرات قیمت ارز در سال ۱۴۰۳ تغییر کرده و در حال حاضر با قیمت ۳۰۳۶۰۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد. 

PLC-DVP-SA

سری SA پی ال‌سی‌های دلتا قابلیت ارتقا با ماژول‌های توسعه‌ی سمت چپ و سمت راست سری DVP-S را دارند و در محدوده‌ی قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان به فروش می‌رسند. کد DVP۱۲SA با دو نوع خروجی رله‌ای و ترانزیستوری را می‌توانید با قیمت ۶۰۹۹۰۰۰ در سال ۱۴۰۳ خریداری نمایید. 

PLC-DVP-SX

سری SX مانند سری SA، از تولیدات میان رده شرکت دلتا می‌باشند که برای کاربرد‌های متوسط مناسب هستند. 

DVP۱۰SX به دلیل تعداد ورودی/خروجی‌های آنالوگ و دیجیتال کاربرد‌های فراوانی در صنعت دارد. قیمت این پی‌ال‌سی نیز با توجه به تقاضای بازار و نوسانات قیمت ارز در بازار ثابت نبوده و در سال ۱۴۰۳ به ۷۴۳۹۰۰۰ رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین