کد خبر: ۹۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
تبلیغات

بهترین خاطره از تبریز در یک سفر کوتاه

تبریز، شهری که در تقاطع تاریخ و تمدن ایران قرار گرفته، با جاذبه‌های بی‌نظیر و مردمی خونگرم، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال سفری کوتاه، اما پرماجرا و خاطره‌انگیز هستید، تبریز مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود.
بهترین خاطره از تبریز در یک سفر کوتاه
آفتاب‌‌نیوز :

شما میتوانید برای سفر به این شهرتاریخی و فرهنگی که بسیار مناسب بهار وتابستان هستند، با تور تبریز همراه شوید. همچنین برای سفر انفرادی، میتوانید ابتدا جاذبه ها و دیدنی های تبریز را بررسی کنید و برنامه سفر مناسبی را بنویسید، سپس با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی به شهر مورد نظر رهسپار شوید. در نظر داشته باشید بهتر است قبل از سفر رزرو هتل را انجام دهید و واچر معتبر دریافت نمایید.

در این مقاله، شما را به سفری کوتاه به تبریز می‌بریم و بهترین خاطره خود را از این شهر با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گشت و گذار در تبریز و کندوان

سفر خود را با بازدید از میدان قاسم‌آقا، قلب تاریخی تبریز، آغاز کنید. در این میدان، می‌توانید از عمارت تاریخی شهرداری، مجسمه ستارخان و باقرخان، و همچنین بازار بزرگ تبریز دیدن کنید. به مجموعه مقبره الشعرا بروید و از آرامگاه شاعران و مشاهیر نامدار ایرانی مانند شهریار، خاقانی، و قطران دیدن کنید. برای دیدن طبیعت بکر و مناظر چشم‌نواز به دامنه‌های کوه سهند بروید در اینجا می‌توانید از پیاده‌روی، کوهنوردی، یا تله‌کابین سواری لذت ببرید. در این سفر به روستای کندوان، روستای صخره‌ای معروف تبریز بروید. این روستای منحصر به فرد، با خانه‌های سنگی و تراشیده شده در دل صخره‌ها، گویی از دل تاریخ بیرون آمده و در دامنه کوه سهند، نگینه‌ای درخشان را به نمایش گذاشته است. قدم در کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم کندوان که می‌گذارید، گویی هر خانه، هر صخره و هر گذرگاه، حکایتی از روزگار گذشته دارد و راز‌های ناگفته‌ای را در خود نهفته است. خانه‌های کندوان، که به کندو‌ها شباهت دارند، با معماری خاص و عجیب خود، به اقامتگاهی گرم و صمیمی تبدیل شده است. گویی صخره‌ها با آغوش باز، پذیرای انسان‌ها شده‌اند و سرپناهی امن برایشان فراهم کرده‌اند. در کندوان، می‌توانید طعم لذیذ غذا‌های محلی را بچشید. نان‌های تنوری، آش‌های سنتی، کباب‌های خوشمزه و شیرینی‌های محلی، هر کدام طعمی خاص و منحصر به فرد دارند که تا ابد در خاطرتان باقی خواهند ماند.

غذا‌های تبریز

به یکی از رستوران‌های سنتی تبریز بروید و از غذا‌های لذیذی مانند کباب تبریزی، آبگوشت، و آش رشته لذت ببرید. کوفته تبریزی، یکی از مشهورترین و لذیذترین غذا‌های ایرانی است که اصالت آن به شهر تبریز برمی‌گردد. این غذا با ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر، در سفره‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و طرفداران زیادی در بین مردم ایران و گردشگران دارد.

به رستوران‌های معروف تبریز بروید و از غذا‌های خوشمزه و پرطرفدارلذت ببرید، ازجمله: رستوران حاجی محمد در بازار تبریز که به خاطر قدمت زیاد و سرو کوفته‌های تبریزی با طعم بسیار لذیذ، بین اهالی تبریز و گردشگران شهرت زیادی دارد.

رستوران الیزه در خیابان ولیعصر نیز با فضایی سنتی و دنج، کوفته تبریزی با طعمی تند و لذیذ را طبخ میکند. دررستوران لوکس و مدرن اطلس، در خیابان امام خمینی کوفته تبریزی با طعمی خاص و منحصر به فرد تهیه می‌شود و می‌تواند برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از کوفته تبریزی هستند، مناسب باشد.

سفر به تبریز و کوفته خوش طعم تبریزی

گشتی در بازار تبریز

این بازار که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار‌های سرپوشیده ایران است. بازار تبریز فقط مکانی برای خرید و فروش نیست، بلکه قلب تپنده تاریخ و فرهنگ این شهر است. در این بازار که به "قیصریه" نیز شهرت دارد، قدم در راسته‌های تو در تو و دالان‌های پرپیچ و خم می‌گذارید و هر حجره، هر دکان و هر راسته، حکایتی از روزگار گذشته دارد. در بازار تبریز، فرش‌های نفیس ایرانی با طرح‌ها و نقش‌های اصیل، گلیم‌های رنگارنگ و دستبافته‌های ظریف، جواهرات درخشان و تابلو‌های نقاشی هنرمندان ایرانی، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. در این بازار، می‌توانید با عطر خوش زعفران، ادویه‌های معطر و بوی نان تازه تنوری، حواس خود را نوازش دهید. طعم لذیذ غذا‌های سنتی تبریزی را در رستوران‌های سنتی بازارتبریز بچشید و خاطره‌ای خوش از سفرتان به تبریز را در ذهن خود به یادگار بگذارید.

سفر به تبریز و خرید از بازار سنتی تبریز

سوغات خوراکی تبریز

تبریز به عنوان پایتخت شیرینی ایران، شهرت جهانی دارد و تنوع بی‌نظیری از شیرینی‌های خوشمزه را به خود اختصاص داده است. ازمحبوب‌ترین و مشهورترین شیرینی‌های تبریزی لذت ببرید و برای سوغات خریداری کنید.

رشته ختایی: این شیرینی ترد و خوشمزه از رشته‌های نازک خمیر پخته شده با زعفران و هل تهیه می‌شود و معمولاً با پودر پسته تزئین می‌گردد.

قرابیه: شیرینی قرابیه با ظاهری ساده و طعم کره‌ای، یکی از شیرینی‌های سنتی تبریز است که در دو نوع ساده و بادامی پخته می‌شود.

باقلوای تبریز: باقلوا یکی از مشهورترین شیرینی‌های ایرانی است که در تبریز با ظرافت و مهارت خاصی تهیه می‌شود. لایه‌های نازک خمیر فیلو، مغز پسته و شربت زعفران، باقلوا را به یک شیرینی بی‌نظیر تبدیل کرده‌اند.

لوز تبریزی: لوز نوعی شیرینی نرم و لطیف است که از بادام، شکر و زعفران تهیه می‌شود. لوز تبریزی در طعم‌های مختلفی مانند زعفرانی، وانیلی و نارگیلی موجود است.

نوقا تبریزی: نوقا شیرینی‌ای سفت و جویدنی است که از سفیده تخم مرغ، شکر و مغز‌های مختلف تهیه می‌شود. نوقا تبریزی با طعم‌های گوناگونی مانند پسته، بادام و گردو عرضه می‌شود.

بهترین هتل‌های تبریز برای اقامتی خاطره انگیز

هتل لاله پارک تبریز

این هتل ۵ ستاره در بهترین نقطه شهر تبریز در خیابان شهید باقری، تقاطع خیابان لاله پارک واقع شده است و دارای امکانات و خدمات رفاهی کاملی از جمله استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، رستوران، کافی شاپ و ... می‌باشد.

هتل پارس ائل گلی

این هتل با امکانات کامل رفاهی در کنار پارک ائل گلی، یکی از مشهورترین پارک‌های تبریز واقع شده است و چشم‌انداز زیبایی از این پارک دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین