کد خبر: ۹۱۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷

نگرانی از انتقال آنفلوانزای A به 10 میلیون ایرانی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس ابراز نگرانی کرد که احتمال دارد حداقل 10میلیون ایرانی تا دو سال آینده به آنفلوانزای A مبتلا ‌شوند!
به گزارش آفتاب، دکتر حسینعلی شهریاری نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این که حداقل 10 میلیون نفر ظرف دو تا سه سال آینده در کشور به ویروس آنفلوانزای نوع A مبتلا می‌شوند اظهار کرد: «در خوشبینانه ترین حالت از هر 200 نفر مبتلا که شناسایی نشوند، یک نفر فوت می‌کند». 
 شهریاری به جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با چند نفر از مدیران وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: «متاسفانه ما از توضیحات دوستان وزارت بهداشت قانع نشدیم و به شدت نگران شیوع این بیماری و عواقب ناگوار آن هستیم که سلامت مردم را تهدید می‌کند».

آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت حاکی از ابتلای 42 نفر به آنفلوانزای نوع A در کشورمان است. 

او با اشاره به سفرهای زیارتی که موجب افزایش بیماری در کشور شده است، افزود: « این موضوع با توجه به این که در مناطق دور افتاده مردم به مراکز درمانی دسترسی ندارند می‌تواند با شدت بیشتری رخ دهد. چون علائم آنفلوانزای نوع A شبیه آنفلوانزای معمولی بوده، ممکن است فرد به پزشک مراجعه نکند یا این که زمانی مراجعه کند که بیماری در مرحله خطرناک قرار دارد ».

نماینده مردم زاهدان در مجلس با تاکید بر این که به شدت نگران مرگ و میر بالای ناشی از شیوع این بیماری در کشور هستیم،تصریح کرد: «شائبه‌ای که وجود دارد و در توضیحات دوستان وزارت بهداشت به آن اشاره شد این است که سازمان حج و زیارت نباید با تهدید به جریمه زائران، مردم را مجبور به انجام سفر حج کند ».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین