کد خبر: ۹۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۳

حجه الاسلام دعاگو: آزمندان قدرت‌طلب دشمن هاشمی هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تاكید كرد: «کسانی‌که حکومت اسلامی را خارج از حوزه پذیرش ملت تعریف می‌کنند استبدادگرایانی هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه به تقدیس از منش و روش دیکتاتوری آلوده می‌شوند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ حجت الاسلام محسن دعاگو در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی‌اش از پیشنهادهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضعیت فعلی گفت: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی فراجناحی، ملی و جهانی است که متأسفانه شأن و جایگاه و سهم و نقشش در استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی بگونه‌ای شایسته مورد شناسائی و قدردانی قرار نگرفته است و پیوسته در بستر افراط گرائی مغرضان و جاهلان زمان مورد تخریب و آسیب قرار دارد».

وی افزود: «راهکار پیشنهادی آقای هاشمی رفسنجانی برای بازگرداندن اعتماد، وحدت و امنیت ملی راهکاری مناسب، بهنگام و با منافع و مصالح ملی همگام است».

امام جمعه شمیرانات با تاكید بر اینكه برای هیچ نظامی داشتن زندانی سیاسی، تنش‌زائی و انتقام جوئی، اعتبار و افتخار نیست،اظهار داشت: «هر نظامی که به آرامش و تعامل سیاسی آمیخته به آسایش بی‌اندیشد هیچ چاره‌ای جز جاذبه آفرینی با نرمش سیاسی، مهرورزی و تبادل عاطفه انسانی برای تقویت همدلی، همبستگی و دستیابی به ادراک و احساس مشترک از منافع و مصالح ملی ندارد».

وی همچنین در خصوص واكنش آیت‌الله یزدی به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر بحث مقبولیت و مشروعیت حاکم اسلامی و نقش مردم در آن گفت: «جمهوریت و اسلامیت، مقبولیت و مشروعیت جدائی ناپذیرند هرنظامی که اسلامی نیست مشروعیت ندارد و هرنظامی که مورد قبول مردم نیست، مقبولیت ندارد».

دعاگو تصریح كرد: «هرگز آفریدگار جهان در حوزه ولایت تشریعی، آئینش را به هیچ انسانی تحمیل نکرده است. هنگامی که آئین خدا از جنس اجبار و تحمیل پاکیزه است چگونه می‌تواند حکومت خدا به عنصر تحمیل، آلوده باشد. کسانی‌که حکومت اسلامی را خارج از حوزه پذیرش ملت تعریف می‌کنند استبدادگرایانی هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه به منش و روش دیکتاتوری آلوده می‌شوند و کسانی‌که نظام حکومتی را بی‌بهره از رکن اسلامیت آن می‌خواهند سکولارهای بیمار و تکامل ستیزان و ناهنجارگرایان طاغوت مدارند».

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنصر مقبولیت و مشروعیت در چارچوب فرهنگ دینی نگاه کردند و انتخاب انسان را در حوزه پذیرش دین و حکومت تبیین نمودند و معترضان ایشان پیام مبتنی بر مبانی دینی و قانون اساسی جمهوری اسلامی را یا نشناخته‌اند و یا به اغراض سیاسی و تسویه حساب‌های گروهی و شخصی آلوده‌اند».

عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات در خصوص علت تخریب هاشمی رفسنجانی نیز گفت: «شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حصارهای جناحی و معیارهای مورد پذیرش تندروان سیاسی نمی‌گنجد و ریشه همه دشمنی‌ها با این رکن انقلاب و نظام اسلامی، توان علمی، تفکر بالای سیاسی، کارآئی اجرائی، و تجارب ارزشمند حکومت‌داری در سطوح ملی، جهان اسلامی و جهانی این یار دیرینه امام(ره) و رهبری است».

وی تاكید كرد: «ویژگی‌های شاخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آزمندان قدرت طلب و زیاده خواهان فاقد آراستگی و شایستگی را به دشمنان کینه توز ایشان تبدیل نموده است».

دعاگو خاطر نشان كرد: «امروز هیچ یاوری برای ملت بزرگوار و رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی برتر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وجود ندارد، دشمنان داخلی و خارجی و دوستان ناآگاه جمهوری اسلامی با تعریف تقابل میان مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی، آگاهانه و ناآگاهانه اقتدار و اعتبار جمهوری اسلامی، منافع و مصالح ملی را هدف قرار داده‌اند».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه مجادله کلامی پیش آمده را می‌توان شکاف بین روحانیت تلقی کرد؟گفت: «بین دین شناسان، دانشمندان و پژوهشگران تفاوت دیدگاه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هرگز به معنای اختلاف در مبانی و خطوط محوری نیست، تفاوت دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در حوزه تجزیه و تحلیل‌های علمی و نگاه کارشناسانه به نظرات صاحبنظران نماد پویائی، رشد و شکوفائی فکری و علمی است».

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: «اظهارنظرهای جاهلانه و غیرکارشناسانه نوعاً برآمده از غرض ورزی‌های سیاسی، کج فهمی و کج سلیقگی است و هرگز از ارزش نگارش، پردازش و نقد و تحلیل‌های کارشناسانه برخوردار نیست».

وی در خصوص نقش مرجعیت در وضعیت کنونی نیز گفت: «رسالت مراجع معظم تقلید استنباط احکام الهی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مناسبات ملی و جهانی است. نقش مراجع معظم تقلید در آگاهی بخشی و روشنگری، دفاع سنجیده از حقوق امت اسلامی در مقیاس ملی و جهانی است. انتظار ملت از مراجع معظم تقلید، استمرار حمایت از نظام دینی و همه مسلمانان ایران و جهان است».

دعاگو در پایان تاكید كرد: «ملت مسلمان ایران نقش آفرینی دین شناسان برجسته جهان اسلام در آفرینش و تقویت وحدت و امنیت ملی و افزایش اعتبار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌ستایند و از هوشیاری و مواضع انقلابی معتمدان ملت تقدیر و تشکر می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین