کد خبر: ۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

جنتی: ابطال این انتخابات به معنی ابطال همه انتخابات‌ست

یکی از امضاءکنندگان بیانیه خبرگان من هستم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: «اگر این انتخابات باطل باشد یعنی تمام انتخابات‌های این سی سال باطل است».

جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که "اتفاقات جدیدی در این انتخابات نیافته است که عده‌ای می‌گویند باید باطل شود" تاکید کرد: «این انتخابات سالم‌ترین انتخابات بود ولی عده‌ای نتوانستند ببینند که کام مردم شیرین شده است».

وی افزود: «توطئه‌ای که برپا شد و عده‌ای شکست خوردند، از چهار سال قبل برنامه‌ریزی شده بود. متاسفانه این عده نتوانستند ببینند جوانی مثل آقای احمدی‌نژاد سر کار آمده است. آن روز در مورد هفت میلیون رای اضافی احمدی‌نژاد حرفی نزدند ولی برای آینده برنامه‌ریزی کردند که انتقام بگیرند. این قضیه از سال گذشته بروز پیدا کرد و از خارج به طور مرتب ادعای تقلب مطرح می‌شد و در داخل هم که با آن ارتباط داشت جلو جلو آیه‌های یاس می‌خواندند. بعد هم مساله بی‌اعتمادی مردم، حرف‌هایی از این دست را مطرح کردند و بعد هم می‌بینیم که یک نفر در زمان رای دادن خود می‌گوید که شاهد باشید من به چه کسی رای دادم و اگر تقلب نشود، فلانی رییس‌ می‌شود و در غیر این صورت به خیابان‌ها بریزید».

وی با تاکید بر این‌که " باید با صداقت با مردم حرف بزنیم" افزود: «مردم با علاقه رای دادند و ندای رهبر را لبیک گفتند و اگر نگوییم همه، ولی اکثر آراء لبیک به ندای رهبر بود. این آراء پیام داشت و من نمی‌دانم چرا برخی افراد به این پیام‌ها توجه نمی‌کنند».

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که " مردم در انتخابات اخیر به گفتمان امام (ره)، مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری رای دادند" اظهار کرد: «عدالت، ‌دین‌مداری، مبارزه با فقر و فساد، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی و مبارزه با اشرافی‌گری از جمله شاخص‌های این گفتمان محسوب می‌شود و کسی که بیشترین نقش را در این گفتمان داشت رهبری بود. مردم انتظار دارند به این شاخص‌ها عمل شود و ما هم از ریاست جمهوری همین را می‌خواهیم و تا هرچه در توان داشته عمل کرده است و اگر جایی عمل نشده هم، نتوانسته‌اند. البته هیچ کس بدون عیب و نقص نیست و ممکن است ضعف‌ها و نقص‌هایی هم بوده باشد ولی نقاط قوت و حمایت‌ها نباید فراموش شود».

وی در عین حال از عزل‌ و نصب‌های اخیر صورت گرفته توسط رییس‌جمهور انتقاد کرد و گفت: «عزل‌ و نصب‌های اخیر داد همه را درآورد و موجب رنجش شد. در عین حال که همه‌ نقطه قوت‌ها و حمایت‌ها باید صورت بگیرد، نباید به کسی که موجب نارضایتی می‌شود پست کلیدی داده شود. این مساله چه لزومی دارد؟ شاید آن فرد صلاحیت‌های معنوی هم داشته باشد ولی این دلیل کافی برای این کار نیست. این‌که یک مرتبه وزیری که متدین، خوش سابقه، روحانی و باتجربه است نیز عزل شود هم کار درست و قابل دفاع نیست».

وی در عین حال خطاب به مردم و همه‌ موافقان و مخالفان نتیجه انتخابات اظهار کرد: «ای مردم عزیز و ای موافقان و مخالفان، الان قدرت حکومت جمهوری اسلامی دست ایشان (احمدی‌نژاد) آمده است. آیا باید کارشکنی کرد و هرجا که می‌خواهد کاری کند همراهی نکنیم؟ دود این مساله به چشم خود مردم می‌رود؛ چراکه ایشان می‌خواهد به مردم خدمت کند و باید حمایت کرد».

جنتی خاطرنشان کرد: «مجلس باید در بحث رای اعتماد وزرا به رییس‌جمهور کمک و با او همکاری کند و ایشان هم باید به خصوصیات یک وزیر توجه کند. البته مجلس اختیارات قانونی خود را دارد و این یک مساله است و حفظ حیثیت‌ها مساله‌ دیگری است و اگر قرار باشد مثل دفعه قبل عمل شود درست نیست. باید از قبل با هم بنشینند و توافق کنند. اگر یکی دو مورد مخالفت هم وجود داشت ایرادی ندارد ولی باید اصل بر توافق باشد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: «برخی می‌گویند زندانی‌ها را آزاد کنید. هرکس بی‌گناه در زندان گرفتار شده است، نباید یک لحظه در زندان بماند و فورا باید آزاد شود و از او و خانواده‌اش عذرخواهی به عمل آید. ولی اگر مجرم باشد یعنی تخریب، آتش‌سوزی و اخلال در نظم عمومی کرده و شهر را به هم ریخته و آدم کشته و با خارج ارتباط داشته که برخی از آن‌ها به این اعمال اعتراف هم می‌کنند، آیا باید این‌ها را آزاد کرد؟ کاری که این‌ها کردند در طول سی سال این نظام بی‌سابقه بوده است و فقط منافقین زمانی از این کارها می‌کردند. آن‌ها منافق بودند ولی این‌ها مردم را به این خط کشاندند».

وی افزود: «من خطاب به این افراد می‌گویم که اگر این آشوب و جنجال را راه نینداخته بودید آیا کسی کشته می‌شد و خانواده‌ها بی‌سرپرست می‌شدند؟ آیا این کارها درست بود؟ همان محرکین و جمعی که پشت پرده بودند و روزی باید به حساب‌شان رسیدگی کرد این کارها را می‌کردند».

دبیر شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای قانون گفت: «برخی افراد ورد زبان‌شان قانون است. قانون باید برای همه محترم باشد و هرکس قانون را زیر پا بگذارد هم خلاف شرع عمل کرده و هم خلاف ملیت و قانون کشور خود عمل کرده است. آیا غیر از این قانون انتخابات که نظر شورای نگهبان را فصل‌الخطاب می‌داند قانون دیگری داریم؟ چنین چیزی در هیچ کشوری وجود ندارد مثلا در انتخابات آمریکا و در دور دوم بوش سر و صداهای زیادی صورت گرفت و کار به دادستانی رسید و بعد هم آن مرجع نظر نهایی را اعلام کرد و کار هم تمام شد».

وی افزود: «من به شما می‌گویم که پیش خدا مسوولید و بابت هرخونی که ریخته شده و مالی که از بین رفته باید روز قیامت پاسخگو باشید و در عین حال در پیشگاه مردم هم مسوول هستید. قانون باید در کشور حاکم باشد، ولی برخی افراد حامیانی دارند که نمی‌گذارند در شرایط فعلی قانون درباره آن‌ها اجرا شود ولی روزی این اتفاق باید بیفتد».

وی با بیان این‌که " باید اجازه بدهید مسوولان کار خود را انجام دهند" تاکید کرد: «مشروعیت این‌ها از ولایت فقیه است و ولایت فقیه است که به این‌ها مشروعیت می‌دهد و در روز تنفیذ هم ایشان است که وظایف را به رییس‌جمهور تنفیذ می‌کند».

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود از مجلس برای بیانیه اخیر که با 250 امضاء منتشر شده بود تشکر کرد و گفت: «از مجلس راجع به بیانیه‌ای که 250 نفر آن را امضاء کرده بودند تشکر می‌کنم؛ چراکه مساله ولایت‌پذیری و بیعت مجدد بود. باز هم باید از نمایندگان مجلس تشکر کرد که از بیانیه‌ای که خبرگان امضاء کرده بودند حمایت کردند و خود من هم یکی از امضاء کنندگان آن بیانیه بودم».

وی در ادامه سخنان خود به قرار داشتن در آستانه نیمه شعبان اشاره کرد و با تبریک این روز گفت: «شب نیمه شعبان هم شب قدر است و باید در آن قدردانی شود تا پاک وارد ماه رمضان شویم و از هر دعایی برای حضرت ولی عصر (عج) دریغ نکنیم و هم توصیه می‌کنم که مراسم شادی که برای این روز برگزار می‌شود دل حضرت را به درد نیاورد؛ چراکه اگر کسی حکم خدا را زیر پا بگذارد حضرت را ناراحت کرده است».

جنتی همچنین با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد درگذشت آیت‌الله مشکینی، از سوی دیگر سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان و نیز روز اهدای خون را تبریک و تهنیت گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۰
0
0
اینم حرفیه !! پس تمام انتخابات بعد از انقلاب باطله (:
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۰
0
0
روح معاویه شاد شد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین