کد خبر: ۹۱۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

یک برنامه ویژه در موزه سینما برای تولد عباس کیارستمی

ویژه برنامه کیارستمی به مناسب سالروز تولد این هنرمند در قالب اجرای یک پادکست حضوری و نمایش فیلم در موزه سینما برگزار خواهد شد.
یک برنامه ویژه در موزه سینما برای تولد عباس کیارستمی
آفتاب‌‌نیوز :

اول تیرماه همزمان با زادروز زنده یاد «عباس کیارستمی» ویژه برنامه این هنرمند فقید با موضوع " تولدت مبارک عباس کیارستمی"» در موزه سینما برگزار می‌شود.

این برنامه همراه با اجرای پادکستی از زندگی و فعالیت‌های عباس کیارستمی همراه خواهد بود که توسط شهراد بانکی و مژگان اصغری اجرا خواهد شد.

طبق اعلام روابط عمومی موزه سینما، بعد از اجرای پادکست فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» نمایش داده خواهد شد و بعد از نمایش فیلم، سیف‌الله صمدیان سازنده اثر (عکاس، مستندساز، مدرس بین الملل) درباره فیلم و زنده یاد عباس کیارستمی صحبت خواهد کرد.

این برنامه اول تیرماه ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

نان و کوچه، مسافر، گزارش، همسرایان، خانه دوست کجاست، مشق شب، کلوزآپ، زندگی و دیگر هیچ، زیر درختان زیتون، طعم گیلاس، باد ما را خواهد برد، کپی برابر اصل و مثل یک عاشق از جمله آثاری است که زنده یاد کیارستمی در کارنامه هنری خود داشت.

به گزارش ایسنا، مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» یک پرتره سینمایی درباره عباس کیارستمی است که سیف‌الله صمدیان به عنوان دوست و همکارش آن را از میان تصاویر مربوط به سفر‌های مشترک در داخل ایران ساخته است.

هدف اصلی این فیلم بنا به گفته صمدیان، نمایش ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه از زندگی و کار عباس کارستمی است به احترام و به یادگار ۷۶ سال و ۱۵ روز از سفر خلاقانه مردی که در دهه هفتاد زندگی‌اش حتی، گویی جهان را از چشم کودکی هفت ساله می‌دید؛ پر از تازگی و شگفتی بی‌آنکه به «روزمرگی در نگاه» دچار شود.

این مستند اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۱۶ تجربه کرد و تاکنون در ده‌ها جشنواره سینمایی در سراسر جهان روی پرده رفته است.

«دبورا یانگ» منتقد نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر در یادداشتی درباره مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با کیارستمی» نوشته است: "این فیلم بازتاب سادگی، نگاه و مدرنیسم ذاتی خود کیارستمی است و نمونه دیگری از تاثیر او بر فیلمسازی ایران است. سیف‌الله صمدیان در این مستند بدون مصاحبه و روایت، مخاطبان را به سکانس‌هایی از زندگی و کار کیارستمی در مقابل و پشت دوربین می‌برد. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین