کد خبر: ۹۱۴۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

سفر فرستاده ویژه آمریکا به فلسطین اشغالی

کاخ سفید بامداد امروز (دوشنبه) از سفر فرستاده ویژه آمریکا طی امروز به فلسطین اشغالی خبر داد.
سفر فرستاده ویژه آمریکا به فلسطین اشغالی
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آموس هوکشتاین، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) به منظور برگزاری نشست با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی جهت پیشگیری از افزایش تنش‌ها میان این رژیم و لبنان به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص گزارش نشده است.

جبهه جنوبی لبنان و شمال اراضی اشغالی فلسطین طی روز‌های اخیر شاهد تشدید حملات بوده است.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید که آموس هوکشتاین تلاش‌ها را برای جلوگیری از تشدید بیشتر در امتداد «خط آبی» بین اراضی اشغالی فلسطین و لبنان پیش خواهد برد.

پیشتر رسانه آمریکایی سی‌بی‌اس گزارش داد تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان این نگرانی را در میان دولت واشنگتن ایجاد کرده که واشنگتن ممکن است درگیر یک جنگ گسترده‌تر در منطقه شود.

با افزایش تنش و درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان مقامات آمریکایی به‌طور روز افزون نگرانند که جنگ غزه به یک درگیری بزرگ‌تر، شامل حزب‌الله و نیرو‌های آمریکایی تبدیل شود. بنا بر گزارش شبکه سی‌بی‌اس نیوز، تبادل موشک‌ها در سراسر مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان در هفته جاری نه تنها خطرات وقوع یک جنگ بزرگ‌تر، بلکه خطر حملات گروه‌های مقاومت به نیرو‌های نظامی آمریکایی در سوریه، اردن و عراق را نیز افزایش داده است.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با سی‌بی‌اس به چندین سناریو نگران‌کننده اشاره کردند، از جمله این احتمال که حملات عمیق‌تر به خاک لبنان از سوی صهیونیست‌ها می‌تواند نشانه آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله‌ای بزرگ باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین