کد خبر: ۹۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

مصطفی زمانی بیش از ایران در کشور‌های عربی محبوب است

به تازگی فیلم عطرآلود ساخته‌هادی مقدم‌دوست، روی پرده رفته است. این فیلم با بازی مصطفی زمانی و هدی زین‌العابدین، ملودرامی‌عاشقانه است در باره مردی که می‌خواهد عطری بسازد که دیگران تجربه حس کردنش را نداشته‌اند.
مصطفی زمانی بیش از ایران در کشور‌های عربی محبوب است
آفتاب‌‌نیوز :

فیلم که البته سال ۱۴۰۱ ساخته شده، در واقع جدیدترین حضور مصطفی بر پرده سینماست. اما مصطفی زمانی در این میان یک حضور بین‌المللی در یک سریال عراقی داشته است. آمرلی به وقایع شهر شیعه‌نشین آمرلی در عراق اشاره دارد که در ژوئن ۲۰۱۴ توسط نیرو‌های خلافت اسلامی (داعش) محاصره شده بود و ساکنانش در معرض خطر جدی قحطی و جنگ بودند. این سریال به کارگردانی احمد مسعود احمد، با بازی مصطفی زمانی و ناریمان الصالحی در باره یک قهرمان عراقی است که به جنگ علیه داعش می‌رود و حضور زمانی در آن بیش از آنچه تصور می‌رفت، با موفقیت روبه‌رو شد.

مخاطب عرب زبان، به شدت بازی او در این سریال را پسندید و به آن اقبال نشان داد. آمرلی که در واقع یک سریال ماه رمضانی بود، جایزه هلال طلایی را هم در خود عراق به دست آورد. پس از این سریال محبوبیت مصطفی زمانی نه تنها در عراق که در کشور‌های عرب زبان بیشتر شد. او اردیبهشت امسال در افتتاحیه چهارمین فستیوال سینمایی Imedghassen در شهر باتنه در الجزایر حاضر شد و تماشاگران استقبال تماشایی از او کردند و ویدئو‌های او در این مراسم و گرفتن عکس یادگاری با هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد.

اما سابقه آشنایی تماشاگر عرب زبان با او به خیلی پیش از این‌ها برمی‌گردد؛ زمانی که در سال ۸۸ سریال یوسف پیامبر با بازی او به زبان عربی دوبله و از شبکه الکوثر پخش شد. حتی در خود مصر مخاطبان آن را با سریال مصری پادشاه (الملک) مقایسه کردند و نوشتند: «برخی مصری‌ها این سریال را با سریال ایرانی «یوسف پیامبر» مقایسه و می‌گویند: ایرانی‌ها وقتی تصمیم گرفتند درباره حضرت یوسف (ع) و فراعنه سریال بسازند، یک سریال دقیق و فوق‌العاده جذاب ساختند، اما ما وقتی تصمیم گرفتیم سریالی درمورد فراعنه با صرف این همه بودجه و هزینه بسازیم، به نکات مهم و حیاتی توجه نکردیم.»

حالا با توجه به این محبوبیت انتظار می‌رود حضور مصطفی زمانی در سینما و تلویزیون کشور‌های عرب ادامه پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین