کد خبر: ۹۱۵۳۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

هوای گرم و بارش‌های رگباری در گیلان

 کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی غالبا پایدار و استقرار توده هوای گرم و مرطوب در گیلان بوده، اما بارش‌های رگباری از امروز تا اواسط هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.
هوای گرم و بارش‌های رگباری در گیلان
آفتاب‌‌نیوز :

رضا باقری روز پنجشنبه اظهار کرد: بر این اساس تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی پایدار و در برخی مناطق گیلان مه صبحگاهی پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: بر اساس الگو‌های هواشناسی طی امروز تا اواسط هفته آینده گاهی به دلیل شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی ضمن افزایش ابر در برخی مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد به ویژه در (ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی شدید) و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده که برای وضعیت هشدار صادر شد.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: با توجه به بارش‌های رگباری گاهی شدید در استان ضروریست تا تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی اعم از مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های شالیزاری انجام شود.

وی بیان کرد: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در محور‌های کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق از نکات مورد تاکید است.

وی بیان کرد: دیلمان با ۱۳ درجه سلسیوس کمترین و منجیل با ۳۷ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند و دمای فعلی رشت حدود ۳۰ درجه و رطوبت ۶۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا از امروز تا یکشنبه هفته آینده با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا قسمتی ابری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین