کد خبر: ۹۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی؛ چه خبر از پرونده چای دبش؟

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال گفت: اموال کوروش کمپانی در تهران و قشم بعد از توقیف در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته و دستگاه قضا تاکید کرده هرچه سریع‌تر این اموال به فروش برسد.
دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی؛ چه خبر از پرونده چای دبش؟
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالمجید اجتهادی امروز (شنبه) در نشستی خبری اعلام کرد: بخشی از اموال منقول و غیرمنقول کوروش کمپانی در کیش و سایر استان‌ها شناسایی و توقیف و در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است، این اموال شامل املاک، خودرو و تعدادی موبایل است که در تیر ماه این ارزش‌گذاری می‌شوند و در اولین مزایده به فروش می‌رسند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: درآمد حاصل از فروش اموال کوروش کمپانی به خزانه دولت نمی‌رود و تمام درآمد صرف جبران خسارت شکات می‌شود. بخشی از اموال در خارج از کشور است که نهاد‌های متولی برای استرداد آن‌ها در حال مذاکره و پیگیری هستند.

توقیف ۱۰۰۰ کانتینر متعلق به چای دبش
اجتهادی در پاسخ به سوال درباره آخرین وضعیت محموله‌های چای دبش در انبار‌های اموال تملیکی اظهار داشت: دو محموله ١٠٠٠ کانتینر چای دبش در منطقه ویژه پیام و بندر شهید رجایی به میزان ۴٠هزار تن چای به ظن قاچاق و همچنین به عنوان کالای متروکه در انبار‌های اموال تکمیلی ضبط شد، همچنین علاوه بر چای، ماشین آلات صنعتی این مجموعه و سایر اموال آن‌ها در بنادر از جمله قیر توقیف شد.

وی گفت: تا کنون ۵ هزار تن چای دبش غیر استاندارد منهدم شده و نظارت دقیق و سختگیرانه‌ای برای آزمایش‌های چای دبش انجام می‌شود و با مجوز سازمان استاندارد و غذا و دارو بخشی از این چای در مزایده به فروش رفته‌است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: تا کنون در مزایده‌های استان تهران ٢ هزار و ٣٠٠ تن چای دبش به فروش رفته و امکان فروش نسیه و بازپرداخت مدت‌دار وجود دارد و کارخانه‌ها می‌توانند از این چای مجاز و استاندارد برای مواد اولیه استفاده کند.

وی همچنین از افزایش ١٧۵٠ درصدی فروش اموال غیر منقول خبر داد و گفت: تعدادی از املاک مفسدین اقتصادی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و تنها در دو پرونده معروف املاک شهمیری و سادات خوزستان ٣٠٠ املاک در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت و تنها در یک مورد ٨۵ هزار متر مربع از اموال این مفسدان اقتصادی به سازمان واگذار شد که این املاک در یک ساز و کار شفاف و از طریق مزایده به فروش می‌رسند و در سال گذشته ١٢٠٠ میلیارد تومان املاک به فروش رساندیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: همچنین در سه ماه اول ٢٧٠ هزار متر مربع سند نام‌های توقیف شده به نام دولت صادر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین