کد خبر: ۹۱۵۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی با طلاقشان در سینما غوغا کردند

سینمای ایران از ابتدای امسال تا کنون با اکران ۱۸ فیلم سینمایی فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی را با همراهی ۸ میلیون و ۶۶۸ هزار مخاطب تجربه کرده است.
احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی با طلاقشان در سینما غوغا کردند
آفتاب‌‌نیوز :

گیشه سینما از ابتدای خرداد تا امروز در هر هفته به طور متوسط دو روز تعطیلی را پشت سر گذاشت و به همین دلیل هم در هفته‌های گذشته، فروش به نسبت کمی را تجربه کرد. در ماه خرداد سینمای ایران با اکران ۱۸ فیلم در مجموع ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار مخاطب داشت که این میزان از مخاطب تجربه فروش ۱۶۲ میلیارد تومانی را برای گیشه سینما رقم زدند.

در عین حال سینما در اردیبهشت ماه فروش بهتری را تجربه کرد. مجموع ۱۲ فیلمی که در اردیبهش ماه اکران شد، حدود ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار مخاطب را به سینما آورد و آورده مالی ۱۸۱ میلیارد تومانی را برای سینما رقم زد.

دو هفته پیش یعنی از ۱۹ تا ۲۵ خرداد نیز یک روز تعطیلی در سینما‌ها اعمال شد، با این حال مجموع فروش ۱۷ فیلم سینمایی ۳۷ میلیارد تومان با حضور ۷۴۰ هزار مخاطب بود و در هفته گذشته یعنی ۲۶ خرداد تا یکم تیر با ۷۵۱ هزار مخاطب حدود ۴۱ میلیارد تومان پول وارد گیشه سینما شده است.

در حال حاضر سه فیلم «تگزاس ۳»، «خجالت نکش ۲» و «مست عشق» در صدر جدول فروش سینما‌ها در ماه خرداد قرار دارند. با کند شدن روند فروش، فیلم‌های «تمساح خونی» و «سال گربه» به جایگااه چهارم و پنجم جدول فروش رسیدند.

پنچ فیلم صدر نشین در ماه خرداد عبارتند از

«تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی در ماه خرداد یک میلیون و ۶۰۵ هزار نفر تماشاگر و ۹۲ میلیارد تومان فروش، همچنین در هفته گذشته با ۳۹۴ هزار مخاطب و فروش ۲۱ میلیارد تومانی صدر نشین جدول هفتگی فروش سینما شد.

خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی در هفته گذشته ۱۸۰ هزار مخاطب داشت که فروش ۹ میلیارد تومانی را برای گیشه این فیلم رقم زدند، همچنین در ماهی که گذشت این فیلم با ۳۸۷ هزار مخاطب ۲۲ میلیارد تومان پیشه برای سینما رقم زد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در ماه گذشته ۲۸۴ هزار مخاطب با فروش ۱۶ میلیارد تومانی به تماشای این فیلم نشستند همچنین ساخته فتحی در هفته گذشت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرد.

«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی در مجموع یک ماه گذشته ۱۸۴ هزار نفر تماشاگر و ۱۱ میلیارد تومان و در هفته گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرد و جایگاه چهارم گیشه در هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

«سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده نیز در یک هفته گذشته ۳۱ هزار نفر تماشاگر و یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان فروش و در یک ماه گذشته ۱۵۴ هزار مخاطب به همراه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فروش داشت.

نگاهی به داستان سه صدر نشین گیشه

«تگزاس ۳» از هشتم خرداد روی پرده سینما‌ها رفت این فیلم به کارگردانی سید مسعود اطیابی درباره یک رابطه خانوادگی با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی، مهدی هاشمی و ژاله صامتی است که اتفاق‌ها و رویداد‌های زندگیشان با سرنوشت قاچاقچیان مواد مخدر گره خورده است.

«خجالت نکش۲» کار زوج اصلی فیلم به جدایی و طلاق می‌کشد. آنچه از تیزر فیلم مشخص است حضور این زوج روستانشین در شهر برای طلاق و جدایی است. خط داستانی که به نظر می‌رسد قنبر و صنم را از شیرینی و ساده بودن قسمت ابتدایی جدا می‌کند و به حاشیه‌هایی می‌کشاند. «خجالت نکش ۱» در پس‌زمینه موافق فرزندآوری بود و حالا با جدایی قنبر و صنم باید دید که این تمرکز از فیلم برداشته می‌شود یا به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کند.

«مست عشق» ساخته حسن فتحی با بازی هانده اورچل، پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که اقتباسی آزاد از داستان شمس و مولانا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین