کد خبر: ۹۱۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۶

واکنش کلینتون به "بازداشت سه آمریکایی در مرز ایران و عراق"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه از ایران خواست اطلاعاتی درباره سه آمریکایی که گمان می‌رود در مرز ایران و عراق بازداشت شده‌اند، ارائه دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ملاقات با همتای اردنی خود، در ساختمان وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: «تاکنون هیچ گونه تایید رسمی از سوی مقامات ایرانی مبنی بر دستگیری این سه آمریکایی دریافت نکرده‌ایم».

کلینتون افزود: «بدیهی است ما نگرانیم. ما می‌خواهیم این مسئله هر چه سریعتر حل و فصل شود. ما از دولت ایران می‌خواهیم درباره وضعیت این سه آمریکایی مفقود شده به ما کمک کند و آن‌ها را هر چه زودتر بازگرداند».

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه آمریکا می‌گویند سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه برای روشن شدن وضعیت آمریکایی‌های مورد نظر، با مقامات وزارت امور خارجه ایران دیدار کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین می‌گوید مقامات ایرانی، داشتن آگاهی از این موضوع را رد کرده‌اند اما به سفیر سوئیس قول داده‌اند مسئله را پیگیری کنند. 

در صورتی که مقامات ایران این موضوع را تایید کنند، سفیر سوئیس وظیفه خواهد داشت مقدمات دسترسی دیپلماتیک به این افراد را فراهم کند.

گفتنی است شبکه تلویزیونی «العالم»، روز شنبه، انتشار گزارش‌هایی را مبنی بر آن چه که «بازداشت سه آمریکایی توسط نیروهای ایرانی» خوانده شده، تایید کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین