کد خبر: ۹۱۶۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

ادعای عجیب قاضی زاده هاشمی / حمله به سفارت انگلیس و عربستان را به هم به گردن دولت روحانی انداخت!

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی سایه جنگ را از کشور دور کرد.
ادعای عجیب قاضی زاده هاشمی / حمله به سفارت انگلیس و عربستان را به هم به گردن دولت روحانی انداخت!
آفتاب‌‌نیوز :

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی سایه جنگ را از کشور دور کرد.

قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب؛ چهارم تیر ۱۴۰۳ با حضور در چهارمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع «ایران در جهان امروز» در فرصت ۵ دقیقه بخش اول مناظره، اظهار کرد: این روزا‌ها وقتی بین مردم هستیم آنان انتقاد می‌کنند که چرا نامزد‌ها واضح صحبت نمی‌کنند؟ چون بعضی از موضوعات به دولت شهید رئیسی برمی گردد امشب سعی می‌کنم مصداقی‌تر حرف بزنم.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی ایران ضمن ارتباط با همسایگان باید از مداخلات فرامنطقه‌ای جلوگیری کنیم. در دولت آقای روحانی به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه نامطلوب بود. تنش جدی با دولت سابق افغانستان یکی از این موارد بود، اما جریان رسانه‌ای این آقایان آهنگ شروع جنگ با طالبان را داشتند. در دولت اصلاحات که آقای پزشکیان خود را در امتداد آن می‌دانستند، در آستانه جنگ با افغانستان قرار گرفتیم. شهید رئیسی سایه جنگ را از کشور دور کرد. این‌ها تک چشمی به دنیا نگاه می‌کنند و امنیت ما را نیز می‌خواستند گدایی کنند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی با عملیات وعده صادق دشمن صهیونیست را جای خود نشاند. دیپلمات‌های دولت آقای روحانی، آقایان اسدی و نوری که در زندان‌های اروپا بودند، با اقتدار دیپلماسی شهید رئیسی آزاد شدند.

این نامزد انتخاباتی یادآور شد: آقای الهام علی اف اواخر دولت آقای روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید. بسیاری از کشور‌ها ارتباط خود را با ما قطع کردند، شهید رئیسی روابط ما را با عربستان، مصر و آذربایجان بهبود بخشید. پیوستن به سازمان‌های بین المللی نیز در همین مسیر بود. پس از شهادت شهید رئیسی بسیاری از کشور‌های جهان عزای عمومی اعلام کردند.

******

قاضی‌زاده هاشمی: مردم به دلیل وجود دوگانگی‌ها با صندوق رای قهر کردند

قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فرصت ۵ دقیقه دوم خود در مناظره خطاب به مسعود پزشکیان عنوان کرد: آقای پزشکیان مطالب درستی می‌گویند، اما در مقام بیان ایشان و اطرافیانشان بهتر است به صحبت‌ها توجه کنند. برخی از حرف‌ها در کمپین ایشان اصول نظام را زیر سوال برده است. با همسایه هایمان دوستیم و تا امنیت و اقتصاد آنان درست نشود برای ما نیز درست نمی‌شود. متاسفانم که حس خودتحقیری داریم. نباید آدرس غلط دهیم.

وی ادامه داد: در مناظره اقتصادی برخی از دوستان به دور از انصاف حسرت جاده‌های ترکیه را به رخ کشیدند. آقای پزشکیان یک روزی وقتی رئیس جمهور ایران به ترکیه می‌رفت مردم خیابان‌ها را می‌بستند و خواستار عملی کردن شعار ما می‌توانیم ایران، در کشورشان بودند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: متاسفانه وقتی دولت یازدهم و دوازدهم روی کار آمد عقب افتادیم و جهش‌های بخش‌های مختلف متوقف شد. در حال حاضر نیز عده‌ای که تازه فرصت حرف زدن پیدا کردند از عملکرد شهید رئیسی طلبکار شدند. به دنبال احیای قدرت ایران در دوران شهید رئیسی بودیم. ایران الهام بخش کشور‌های جهان است. وقتی روسای جمهور دولت نهم، دهم و سیزدهم به کشور‌ها می‌رفتند استقبال تاریخی از آنان می‌شد. نباید تن به خود تحقیری بدهیم.

قاضی زاده هاشمی خطاب به پورمحمدی، دیگر نامزد انتخاباتی بیان کرد: تا قبل از دهه نود قهر مردم با صندوق‌های رای را نداشتیم. دوستان آقای پزشکیان با انواع ترفند‌ها می‌خواهند مردم را بترسانند که اگر پای صندوق نیایند چه می‌شود. مردم به دلیل وجود دوگانگی‌ها با صندوق رای قهر کردند. وزیر سابق مسکن که در ستاد آقای پزشکیان است، مسکن نساخت و به این موضوع افتخار کرد. وقتی اینان سرکار باشند مردم ناراحت می‌شوند. در اتفاق بنزین سال ۹۸ نحوه تعامل دولتمردان با مردم خوب نبود. یا قضیه بستن اینترنت جهانی توسط کسی بود که الان قائم مقام ستاد آقای پزشکیان است.

****بخش دوم****

قاضی زاده هاشمی: شهید رئیسی عرضه وادار کردن آمریکا به شل کردن پیچ تحریم‌ها را داشت

این نامزد انتخاباتی در فرصت ۵ دقیقه اول بخش دوم مناظره خطاب به پزشکیان و دولت اصلاحات گفت: درگیری ما با آمریکایی‌ها بر سر تصرف سفارتخانه آنان شکل گرفت. آقای پزشکیان بگویند چه کسانی لانه را تصرف کردند؟ و در کدام دولت سفارت عربستان و انگلستان مورد تعرض قرار گرفت و چرا دولت وقت نتوانست آن را مدیریت کند؟ آیا رئیس جمهور که رئیس شورای امنیت ملی نیز هست نتوانست جلوی آن را بگیرد؟

وی ادامه داد: نباید این موضوع را به بچه حزب اللهی‌ها نسبت دهیم. قوه قضاییه همان موقع با برخی از این افراد برخورد کرد. ظاهراً آقای پزشکیان ستاد‌های خود را کاملا دست کابینه آقای روحانی قرار داده است. آقای پزشکیان مشاور سیاسی شما که وزیر خارجه آقای روحانی بود، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی حرف‌های عجیبی زد. ایشان دلیل فروش نفت در دولت آقای رئیسی را در تحلیلی اشتباه شل کردن پیچ تحریم توسط بایدن بیان کرد و در ادامه گفت اگر ترامپ بیایید هم می‌توانید آنقدر نفت بفروشید؟

وی ادامه داد: آقای روحانی مگر هشت ماه تلاش نکرد پیچ تحریم‌ها شل شود؟ شهید رئیسی عرضه وادار کردن آمریکا به شل کردن پیچ تحریم‌ها را داشت و آقایان خود نیز به این موضوع آگاه هستند. آقای روحانی با تمسخر به منتقدین خود در سیاست خارجی به آنان میگفت شما زبان دنیا را بلد نیستید. اتفاقا شما زبان ملت خود را بلد نیستید. آقای روحانی و پزشکیان فهمیدید زبان دنیا را چه کسی بلد است و می‌تواند نظر خود را به آمریکایی‌ها تحمیل کند؟ و زبان مردم خود را نیز به خوبی بلد است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: آقای پزشکیان چه کسی ملت ایران را از تحریم‌های دموکرات‌های آمریکا ترساند تا این گونه رای آنان را جلب کند. بعد هشت سال نه تنها تحریمی حل نشد بلکه ارزش پولی ما هزار بار کمتر شد.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه همین افراد امروز نیز ملت ایران را از جمهوری خواهان آمریکا می‌ترسانند، گفت: این ما هستیم که می‌توانیم با همان ترامپی که مردم را می‌ترسانید، مذاکره کنیم و خواست خود را به او تحمیل کنیم. سه هزار مدیر در دولت آقای روحانی حقوق حرام گرفتند و کاسب تحریم شدند. به اعتراف آمریکایی‌ها در دولت شهید رئیسی ۸۰ میلیون نفت فروخته شد و توانستیم جان ایرانیان را با واردات واکسن کرونا در عرض دو و سه ماه نجات دهیم.

******

قاضی زاده هاشمی: دیپلماسی خندیدن و امتیاز دادن نیست

قاضی زاده هاشمی در فرصت ۵ دقیقه دوم بخش دوم بیان کرد: مشکل ما این است که آقای پزشکیان به جای پاسخ به سوال ها، سوالات جدید طرح می‌کند. آنقدر مرد هستیم که از دولت کوتاه مدت خود دفاع کنیم. این‌ها هم مرد باشند و از دولتمردان دولت خود دفاع کنند. اینکه گذشته را فراموش کنیم و آینده را ترسیم کنیم اشتباه است. چه کسی مردم را از حوزه عمل خارج کرد؟ سیاست دولت گرایی مطلق در کدام دولت اتفاق افتاد؟ چه کسی بخش خصوصی را نابود کرد؟ تاریخ اداره کشور وجود دارد. به گونه‌ای صحبت نکنیم که گویا امروز وارد عرصه عمل شدیم و وعده‌های خوب به مردم بدهیم.

وی اضافه کرد: مردمی سازی که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد قابل مقایسه با دولت‌های قبل خود نیست.

وی ادامه داد: بعضی از کسانی که خودشان دوز اول واکسن فایزر را زده بودند، در مصاحبه‌ای گفتند اجازه نمی‌دهیم مردم موش آزمایشگاهی واکسن‌های دیگر شوند و اجازه واردات واکسن را ندادند. سخنگوی دولت وقت اف‌ای تی اف را متهم کرد و در آخر واردات واکسن را به نام خود کردند. خب دو هفته زودتر واکسن را وارد می‌کردید که این شبهه بوجود نیاید و دولت شهید رئیسی این افتخار را به نام خود ثبت نکند. اگر شهید رئیسی از برجام خارج میشد، آقای پزشکیان شما ایشان را متهم نمی‌کردید که در کنار ترامپ و نتانیاهو هستی؟ چون آنان خارج شدند و تو نیز خارج شدی؟

این نامزد انتخاباتی با بیان اینکه دولت وقت ایران تعهدات شورای امنیت را قبول کردند و ماشین دویست میلیونی را ۲ میلیارد به ما فروختند، اظهار کرد: به لحاظ بین المللی دست ایران را در برجام بستند و الان می‌گویند چرا از آن خارج نشدید. مجبور بودیم تا این موضوع را جلو ببریم وگرنه این ماجرا خیانت محض بود. قدرت و سرمایه ملی ایران و جوانان را ارزان فروشی کردیم و اسم آن را هنر دیپلماسی گذاشتیم. دیپلماسی خندیدن و امتیاز دادن نیست. استواری هوشمند و امتیاز گرفتن است یعنی همان کاری که شهید امیرعبدالهیان انجام داد. کسی که به خاطر اینکه بتوانیم با دو ملت منطقه ارتباط برقرار کنیم، بنابرسفارش برخی افراد عذر او از وزارت خارجه خواسته شد و در دولت بعد با عزت با کشور‌های خاورمیانه ارتباط برقرار کرد. دیپلماسی ایشان خلق قدرت بود و هم با شرق بود و هم با غرب. ایشان از نقد دوطرف نیز نترسید. افزایش فروش نفت ایران در این دولت به علت مصمم بودن رئیسی بود.

****جمع‌بندی****

قاضی زاده هاشمی: بعضی از دوستان معتاد توافق هستند

قاضی زاده هاشمی در بخش جمع بندی بیان کرد: سیاست خارجی جای خیال پردازی، شاعر مسلکی و توهم زدگی نیست. سیاست خارجی عرصه عمل است نه شعار. سیاست خارجی عرصه راهبرد‌های بین المللی یک ملت هفت هزار ساله با توجه به محدودیت‌ها و واقعیت هاست. تحریم با تمام زحمات آن یک واقعیت است و بی تاثیر نیست؛ البته آخر دنیا هم نیست.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد آثار تحریم را به قدری از بین ببریم که طمع تحریم از سوی دشمن بخشکد. مردم ایران همینجا به شما قول می‌دهم کسانی که می‌خواهند بار دیگر با وعده رفع تحریم‌ها رای جمع کنند، نتوانند تحریم را لغو کنند. تحریم بخشی از راهبر امنیتی ایالات متحده است و با تعطیلی کل برنامه هسته‌ای ایران نیز حل نشد. وعده زیبا دادن کار راحتی است، اما تجربه هشت ساله صحنه گردانان آقای پزشکیان نشان می‌دهد بر طرف کردن آن اثبات پذیر نیست.

این کاندیدای انتخاباتی خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران تحریم‌های آمریکا روی فروش نفت و منابع ارزی متمرکز شده بود. شهیدان سرافرار ما یعنی آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بدون کاسبی تحریم و شعار‌های دروغین در طول سه سال فروش روزانه نفت را به دومیلیون در روز افرایش داد. مردم ایران اگر کشور پشتوانه ارزشی نداشت چه طور در خیابان‌های این کشور خودرو‌های لوکس یا تاکسی‌های برقی می‌بینید؟ دولت سوم آقای روحانی مجدد می‌خواهد روند رشد کشور را متوقف کند؟ رییسی عزیز ما زبان دنیا را دقیقا می‌شناخت. اگر می‌خواهید پیچ تحریم‌ها شل بماند، این کشور محتاج راه زیرکانه و مقتدرانه و واقع بینانه شخصی مانند شهید رئیسی است.

این نامزد انتخاباتی خاطرنشان کرد: خطر آمریکا چه با بایدن و چه با ترامپ هرچند یکم خطر غیرقابل کتمان است، اما یک دهم خطر کسانی که راه درآمد نفتی را درون کشور بستند نبوده است. برای توافق باید رقیب خود را عقب برانی و بتوانی از او امیتاز بیشتری بگیری، اما بعضی از دوستان ما معتاد توافق هستند. باید به جای اختلاف با کشور‌های همسو توافق کنیم. با دیپلماسی انرژی می‌توانیم بازار‌های منطقه را فتح کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین