کد خبر: ۹۱۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

چرا مورایس می‌خواهد برود؟ / دلیل رفتن و انگیزه ماندن مربی پرتغالی غیرفوتبالی است!

گفته می‌شود ژوزه مورایس از طریق وکلا و مدیر برنامه خود به دنبال فعال کردن بند فسخ قراردادش با سپاهان و جدایی از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی است.
چرا مورایس می‌خواهد برود؟ / دلیل رفتن و انگیزه ماندن مربی پرتغالی غیرفوتبالی است!
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین خبر از فصل پرحاشیه نقل و انتقالات جدایی ژوزه مورایس از نیمکت زرد‌های اصفهانی است. البته که در فصل نقل و انتقالات از این گونه اخبار بسیار می‌شنویم، اما هر خبری هم فیک نیست و از طرفی به قول قدیمی‌ها تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!

مورایس قبلاً یک بار در نیم فصل ساز جدایی کوک کرد و مدیران باشگاه به زحمت توانستند او را راضی به بازگشت به کشور کنند. از وقتی هم که برگشت، انگار دیگر آن روحیه و امیدواری برای جنگیدن را نداشت. دیگر خبری از شادابی و جملات حکیمانه در کنفرانس مطبوعاتی نبود و دیدیم که نوار شکست‌های سپاهان آنقدر ادامه پیدا کرد که از هفته‌ها مانده به پایان فصل دیگر شانسی برای قهرمانی نماند.

سپاهان یکی از تیم‌های مهم فوتبال ماست که هر سال برای قهرمانی و رقابت با بزرگان پایتخت بسته می‌شود. همین فصل سپاهان در شروع کاندیدای اول قهرمانی بود، اما همان اتفاقات غیرفوتبالی که مهم‌ترین دلیل بی‌انگیزگی مورایس و تمایلش برای ماندن بود، قهرمانی را از زرد‌ها گرفت. جالب اینکه او در کشور ما سر و سامان گرفت و شاید بشود اینطور به قضیه نگاه کرد که دلیل ماندنش هم فرافوتبالی بود! اما به هر شکل و با هر ترتیب، دستیار سابق ژوزه مورینیو و مردی که روی نیمکت رئال مادرید و اینترمیلان نشسته گزینه‌ای نیست که به همین راحتی او را از دست بدهیم. همین چند روز قبل خبر پیشنهادات خارجی برای مورایس رسانه‌ای شد و البته که این مربی حرفه‌ای برای جدا شدن قطعاً دلایلی بیش از پیشنهاد لازم دارد.

در همان مقطع مدیران سپاهان اعلام کردند او قرارداد دارد و برای سال سوم هم در اصفهان خواهد ماند. به خصوص حالا که به قول خودش عضوی از جامعه ایران شده و در کشور ما و شهر اصفهان خانواده دارد، اما حالا خبری تازه‌تر رسیده که می‌تواند معادلات را تغییر دهد. براساس قرارداد به امضا رسیده میان باشگاه سپاهان و ژوزه مورایس، طرفین در صورت نیاز می‌توانند بند فسخ را فعال کنند و قطع همکاری یک‌طرفه داشته باشند که براساس آخرین خبرها، گفته می‌شود مورایس به دنبال فعال‌کردن این بند است و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دیدار با مس رفسنجان در فینال جام حذفی، احتمالاً آخرین حضور ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان بوده است!

گویا مورایس در گفتگویی که با مدیران باشگاه داشته به آن‌ها از خستگی خود گفته و اینکه دیگر علاقه‌ای به ادامه همکاری ندارد و این موضوع هم به دلیل اتفاقات عجیب و غریبی است که در طول فصل در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی رخ داد و آن‌ها را به دل بحرانی بزرگ فرستاد و دلخوری و گلایه بزرگ مورایس را به همراه داشت. از آن طرف مدیران باشگاه سپاهان با این درخواست مورایس و عدم تمایل او برای ادامه همکاری موافقت نکرده‌اند و مصر بر ادامه این همکاری هستند. باشگاه سپاهان از مورایس خواسته تا برای آرامش ذهنی و روانی بیشتر به تعطیلات یک هفته‌ای برود و پس از آن پاسخ نهایی را بدهد. یعنی دقیقاً همان راهکاری که در نیم فصل استفاده و جواب هم داد و مورایس به نصف جهان برگشت.

وسط تمام این صحبت‌ها یک فرضیه دیگر هم مطرح شد. نکته قابل توجه در قرارداد مورایس اینکه او همچنان یک سال دیگر قرارداد دارد و باید برای جدا شدن بند آزادسازی خود را به باشگاه اصفهانی پرداخت کند که بعید به نظر می‌رسد مشکلی در این زمینه با توجه به پیشنهادات خارجی‌ای که دریافت کرده داشته باشد. اما هیچکدام این فرضیات پاسخ سوال اصلی در پرونده نیست، اینکه چرا مربی پرتغالی اسبش را برای رفتن زین کرده است؟ وقتی باشگاه به صراحت اعلام کرده او را می‌خواهد، وقتی گفتند قرارداد دارد، فقط می‌ماند یک گزینه و آن همین که سپاهان قصد ادامه ولخرجی را ندارد!

برای این فرضیه می‌توان دلایل و شواهدی هم پیدا کرد، رفتن ستاره‌های بزرگ و گران قیمت سپاهان به استقلال و پرسپولیس نیز در همین راستا معنا می‌شود. همینطور پیشنهاد داشتن ستاره‌های بزرگ آبی و قرمز از تراکتور و فولاد و نه سپاهان که همیشه در سال‌های اخیر گزینه اول ستارگان بزرگ بوده و هرگز به یاد نداریم مشکل مالی داشته باشد!

حال باید چند روزی صبر کرد و منتظر ماند تا سرنوشت مرد پرتغالی را مشخص شود. اگر او رفتنی باشد، تکلیف یکی دیگر از نیمکت‌های مدعیان اصلی در لیگ برتر تبدیل به مسابقه اسم فامیل میان دلال‌ها خواهد شد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین