کد خبر: ۹۱۶۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

نامزدهای ریاست جمهوری بعد از آخرین مناظره چه گفتند؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی کشور است و اگر ما این دعوا‌ها و مسائل را در داخل حل کنیم سایر مشکلات برطرف می‌شود.
نامزدهای ریاست جمهوری بعد از آخرین مناظره چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از مناظره در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: بحثی که امروز داشتیم در مشکلات اقتصادی، این بود که همه نامزد‌ها بحث ارز و حیف و میلی که در سوخت شکل می‌گیرد را مطرح کردند و این یعنی مشکل معلوم است و راه هم معلوم است، ولی گیر جای دیگر است.

وی افزود: این اختلافاتی که بین سیاستمداران و دعوا‌هایی که شکل می‌گیرد مشکل اصلی کشور است و اگر ما این دعوا‌ها و مسائل را در داخل حل کنیم سایر مشکلات برطرف می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای رشد و توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم. باید تحریم‌ها را حل کنیم. با دور زدن تحریم‌ها هزینه را افزایش می‌دهیم. پول و جنس را ارزان می‌فروشیم و وقتی وارد می‌کنیم گران می‌خریم.

پزشکیان تصریح کرد: دعوایی که می‌کنیم دعوای قدرت است نه خدمت. تا بتوانیم این گره‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد حل کنیم.

پورمحمدی: امیدوارم روز جمعه شاهد مشارکت بالا و بهترین انتخاب باشیم

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از پایان پنجمین مناظره انتخاباتی، گفت: ۵ مناظره خوب بود، این جلسات آخر قدری جدی‌تر شد، الحمدالله و مردم قدری در حال و هوای دیدگاه‌های جدی‌تر و عمیق‌تر ما‌ها قرار گرفتند، اما هنوز هم حرف‌های کلی و شعاری کم نیست و وعده‌هایی که به هر حال روی عدد و زمین برخی محقق نیست و همین هم سبب شده که مردم خیلی امید آنچنان بعضی جا‌ها به این حرف‌ها نداشته باشند.

وی افزود: البته من سعی کردم که به محور‌های اصلی بپردازم، آنکه جنبه‌های زیرساختی و مهم دارد و به این‌ها بیشتر توجه شود؛ به‌هرحال برخی دوستان برای اثبات خودشان و حتی ادعا‌ها و شعار‌های خودشان، مدام گذشته‌ها را نقد و سیاه‌نمایی کردند، نمی‌فهمم این کشوری که الحمدلله بااین‌همه مشکلات در وضع خوبی به سر می‌برد، نه ازاین‌حیث که مردم مشکل و سختی ندارند و گرفتار نیستند و اقتصاد خوب است، اما کشور دارد اداره می‌شود، آن فروپاشی‌ها و فلج‌کنندگی‌ها متوقف شده است، الآن کشور اقتدار، پرستیژ و مکانتی دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: به‌هرحال این قضاوت‌ها خیلی قضاوت‌های خوبی نیست، مثلاً درباره مسکن مهر صحبت‌هایی شد؛ مسکن مهر یکی از دستاورد‌های خوب دولت‌های گذشته بوده است، چرا ما این چنین ساده از کنار آن می‌گذریم؟! حالا ممکن است اشکالاتی داشته باشد. یا مثلاً در بحث درمان و دارو، حتی نسبت به کرونا و کار‌های دیگری که شده است، مباحثی مطرح شد.بی‌انصافی خوب نیست، انصاف همه‌جا خوب است و ملت هم در برابر افراد منصف و صادق سپاسگزار هستند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: انشا الله ما روز جمعه مشارکت بالا همان‌طور که رهبری امروز فرمودند و راه نجات و توسعه کشور است را داشته باشیم و به خدا توکل می‌کنیم و از خدا کمک بخواهیم و بهترین انتخاب را همه با هم داشته باشیم.

قالیباف: مشارکت اقتدار ملی ما است

محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از پنجمین مناظره انتخاباتی گفت: از عزیزانمان در سازمان صدا و سیمای تشکر کنم که در این فرصت کوتاه، برنامه‌ریزی‌های وسیع و دقیقی انجام داد به همه مدیران، عزیزان و کارمندان خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم. از همه مردم عزیز مخصوصاً آن‌هایی که فعالیت کردند. تلاش کردند و مشارکت خواهند کرد. مخصوصاً از افرادی که از بنده حمایت کردند و حمایت می‌کند اینجا یک خواهشی دارم، عزیزانی که همراه هستند و همراهی می‌کنند با سایت در تماس باشند تا بتوانیم همکاری پاسخگویی بیشتری داشته باشیم. 

قالیباف بیان کرد: از همه ملت عزیزمان استدعا دارم و خواهش می‌کنم در انتخابات مشارکت داشته باشد که اصل بر مشارکت است و بعد انتخاب خوب است. مشارکت امنیت ملی ما است. مشارکت اقتدار ملی ما است. عزت کشور ما است. امروز هر رای در صندوق انتخابات مثل هر رزمنده‌ای است که در دوران دفاع مقدس از کیان ایران عزیز ما دفاع می‌کرد.

قالیباف ادامه داد: امیدوارم ان شالله روز جمعه با یک حضور باشکوه و ان شاالله یک انتخاب خوب آینده‌ای پرشکوه برای فرزندان‌مان و برای ایران عزیزمان بسازیم. همچنان که در حوزه دفاع و امنیت دنیا به ما حسرت می‌خورد در عرصه اقتصادی نیز این‌گونه باید قدم برداریم.

زاکانی: مشارکت پرشور در انتخابات عامل تقویت نظام اسلامی است

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پس از برگزاری از آخرین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: امروز روزی است که مردم این عید بزرگ را جشن می‌گیرند و ان شاالله حضور مردم در راهپیمایی‌های جشن غدیر باشکوه باشد که این‌ها متعلق به خود مردم است.  این مردم‌اند که با حضورشان مشارکت پرشوری می‌کنند که تقویت نظام اسلامی است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم هستند با انتخاب خودشان علاقه خودشان را برای سکان‌داری دستگاه اجرایی خواهند داشت.

زاکانی در پایان گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم و امید دارم که آینده فوق‌العاده بهتری از شرایط امروز را تجربه کنیم.

جلیلی: انتخابات افتخار جمهوری اسلامی است

سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از پنجمین مناظره انتخاباتی گفت: چند روز مباحثات و مناظرات و دیدگاه‌های ما را شنیدید. انتخابات افتخار جمهوری اسلامی است. یادگار حضرت امام رحمت‌الله است. امروز مردم هستند که تعیین می‌کنند که چهار سال آینده چه مسیری طی شود. اینکه امروز در دنیا همه معترف هستند و نگاهشان به‌روز جمعه است مردم چه کسی را تعیین می‌کنند این افتخار بزرگ جمهوریت نظام ما است که تعیین‌کنندگی مردم را نشان می‌دهد.

جلیلی بیان کرد: از همه مردم عزیزمان می‌خواهم در این انتخاب بزرگ در این مسیر سرنوشت که می‌تواند کشور را به سمت پیشرفت جهش سوق بدهد، یا یک نگاه حداقلی باشد چند مسئله آن هم با یک نگاه ناامیدی به‌هرحال این دو یک نگاه است مردم می‌توانند تصمیم بگیرند.

 وی گفت: از همه مردم عزیزی که این روز‌ها در خدمتشان بودیم مردم عزیز کرمان شیراز و مشهد که امروز و فردا خدمتشان خواهم رسید تشکر می‌کنم از همه مردمی که ابراز لطف داشتند. خواهشم این است که در این دو سه روز باقیمانده به‌ویژه عزیزانی که فعالیت تبلیغی داشتند آنچه می‌دانند از مسیر آینده از جهشی که کشور به‌خاطر یک جهان فرصت می‌تواند داشته باشد خانه‌به‌خانه سینه‌به‌سینه این موارد را بیان کنند مردم را نسبت به آنچه که صحیح است اقناع کنند.

جلیلی گفت: حضرت امام هادی می‌فرمایند اگر مردمی آمدند و محبت و رای‌شان را برای تو جمع کردند آن موقع وظیفه تو است که به آن‌ها خدمت کنید. راهی است که ما شروع کردیم و بر آن ایستاده‌ایم در جهت خدمت به مردم مصمم هستیم و باقدرت ادامه می‌دهیم. راه خدمت به مردم را آن هم مردمی که با لطف و رای خودشان آمده‌اند پای‌کار آمدند. این برای ما یک مسئولیت بزرگ ایجاد می‌کند که در برابر گرسنگی مظلومان و پرخوری ستمگران بایستیم و اجازه ندهیم کسانی با فساد با عدم انضباط مالی با به یغما بردن سرمایه‌های ملت آن مقاصد خودشان را دنبال کنند.

جلیلی در پایان گفت: این را به شما قول می‌دهم که ما باقدرت می‌ایستیم لازمه چنین ایستادنی لازمه پیشرفت لازمه مبارزه با فساد این است به قول فرمان رهبری در مبارزه با فساد نباید صدا‌های بلند خواهد شد، اما نباید ترسید باید باقدرت ایستاد از حقوق ملت نه‌تن‌ها باید دفاع کرد بلکه ان شاالله در جهت پیشرفت و جهش یک گام بزرگ برداشت.

قاضی‌زاده بعد از مناظره: آمدم که اجازه ندهم به عقب برگردیم

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از مناظره صداوسیما، گفت:  من آمدم که راه دولت شهید رئیسی که در مسیر درست جان گرفت ادامه دهم و اجازه ندهم به عقب برگردیم.در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سایر حوزه‌ها یک دولت کوچک را اداره کردم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: بعد از حادثه جانسوز شهید رئیسی احساس کردم حضورم در انتخابات لازم است. من تنها عضو دولت شهید رئیسی در انتخابات حاضرم و وظیفه دانستم که پرچم خدمات شهید رئیسی را برافراشته نگه دارم و نگذارم دوباره مظلوم واقع شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین