کد خبر: ۹۱۶۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

توضیح باقری درباره مذاکرات احیای برجام

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: مسیر مذاکرات به طور جدی در دولت شهید رئیسی دنبال شد و امروز همه شاهد هستند ایران یک مسیر درست و منطقی را در عرصه مذاکرات دنبال کرده است.
توضیح باقری درباره مذاکرات احیای برجام
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: روز دوشنبه گذشته یک نشست مهم در تهران داشتیم که نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیایی بود و ۳۵ کشور عضو آن هستند که در آن حاضر شدند. در اجلاس تهران ۴۵ هیأت، ۹ دبیرکل منطقه و بین‌المللی، ۱۸ وزیر خارجه و قائم مقام‌ها و معاون وزیر خارجه حضور داشتند.

باقری اظهار کرد: این تعداد و این سطح از حضور مهمانان و مشارکت کشور‌های آسیایی آن هم در شرایطی که ایران در آستانه بزرگترین تحول سال ۱۴۰۳ و انتخابات ریاست جمهوری است، نشان دهنده اقتدار و استحکام نظام و ثبات سیاسی در کشور است که در چنین شرایطی تهران میزبان این چنین نشسته بین المللی است.

وی تصریح کرد: یکی از محور‌های شهید امیرعبداللهیان، محوریت یافتن کشور‌های آسیا بود. از این جهت این نشست اهمیت زیادی داشت. بیانیه نهایی این نشست بر موضوعات سیاسی و بین المللی مهم از جمله غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و لزوم کمک رسانی به این مردم تاکید داشت. ملاقات‌هایی با وزرای خارجه یا نمایندگان دیگر کشور‌ها انجام و مسائل دوجانبه دنبال شد.

باقری ادامه داد: نقطه شروع سیاست همسایگی آقای رئیسی، اعتماد متقابل بود و چهره جدیدی از ایران در کشور‌های همسایه و منطقه ایجاد کرد. از زمان تحلیف شهید رئیسی و ملاقات با این شهید، مشخص بود که رویکرد دولت سیزدهم برای آن‌ها به درستی به تصویر کشیده شده است، لذا این اعتماد باید با شیوه‌های اقتصادی دنبال شود تا منطقه رو به ثبات داشته باشیم.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: سیاست همسایگی دولت سیزدهم هیچ معارضی در داخل و خارج کشور ندارد، مگر اینکه دشمنان کشور و منطقه مخالف آن باشند. در مورد مذاکرات هسته‌ای، شهید رئیسی از همان ابتدا تاکید کرد هم مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را و هم مسیر مذاکرات را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مسیر مذاکرات جدی دنبال شد، هر چند آمریکایی‌ها در داخل کشور خود مشکل داشتند و به خاطر انتخابات یا اروپایی‌ها سو برداشت‌هایی از اغتشاشات ۱۴۰۱ داشتند، اما امروز همه شاهد هستند ایران مسیر درستی در مذاکرات دنبال کرده و در شرایط ممتاز در مذاکرات قرار داریم و دولت جدید با نیروی جدید می‌تواند در این بستر و مسیر هموار حرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین