کد خبر: ۹۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران مطرح شد:

امامی کاشانی: دجال از مشرق ظهور می‌کند

جمهوریت و اسلامیت از هم جدا نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در هفته گذشته و بیانات مقام معظم رهبری، گفت: «یکی از این مطالب همین بحث جمهوریت و اسلامیت است که دو تا نیست، چون نظامی که امام بنیانگذارش بود و جمعیت عظیم ایران به آن رای دادند جمهوری اسلامی بود، یعنی ملت جوهره‌اش اسلام است و آن جمهوریتی منظور امام و رای دهندگان بوده که روحش اسلام است و قانون اساسی برهمین اساس بوده است».

به گزارش آفتاب، آیت‌الله امامی کاشانی درخطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: «تنفیذی که از سوی ولی‌امر می‌شود هم به همین معنی است و سرش این است که سیر،‌ سیری به سوی اسلام است. تطبیق و تشخیص این باید با فردی شایسته این تشخیص باشد. در عصر ظهور و عصر ائمه با امام وقت است و در عصر غیبت کبری تشخیص مربوط به ولی فقیه است. امام (ره) هم می‌فرمودند حکومت ما سایه‌ حکومت مهدی (عج) است و او آفتاب حکومت است. ما در سایه‌ایم و نوری را از او می‌گیریم».

وی ادامه داد: «در زمان امام (ره) و همین الان می‌بینید که دشمن چه‌طور ما را احاطه کرده است. درهمین مساله‌ علمی و تکنولوژی انرژی هسته‌‌ای آن‌قدر برای ما مزاحمت ایجاد کردند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این جریانات و انتخابات نیز، دشمن متوجه است که چه کند».

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: «گاهی با کمال تاسف مسایلی رخ می‌دهد که دشمن از آن استفاده می‌کند. لذا ما هم در داخل به فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید به این نکته توجه داشته باشیم . خوشبختانه ملت ما منسجم و جامعه ما بیدار و دشمن شناس هستند و به همین دلیل است که از ابتدا کارها و توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی انجام دادند به جایی نرسید».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «‌این را البته نه برای رییس جمهور بلکه برای هم رییس‌جمهورها و نمایندگان و کسانی که سوگند یاد می‌کند می‌گویم، توجه کنیم قسم به قرآن چقدر مهم است، می‌گویند قسم به یک سوره قسم به هر آیه‌ای است. به قسم خیلی باید توجه داشت. امیرالمومنین هم بعضی مواقع افراد را قسم می‌داد، مسلمین را به قرآن، مسیحیان را به انجیل، یهودیان را به تورات ومجوس به آتشکده‌شان قسم می‌داد».

وی تصریح کرد: «همه باید توجه کنند، زمان بسیار حساسی است، ‌امیدواریم دولتی که تشکیل می‌شود هم توجه کند، این همه مردم با عشق و علاقه هستند، باید تصمیم بگیریم با تمام نیرو، تفکر و انرژی برایشان کار کنیم. امیدوارم دولت موفق شود خدمت خالصانه کند».

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خطاب به خود، ‌دولت دهم و نمازگزاران گفت: «از خدا بخواهید با نیت صادق و صدق و دل پاکیزه بتوانید مفید باشید. اگرانسان با نیت صادق و دل صاف به درگاه خدا برود موفقیت حتما حاصل می‌شود».

امامی کاشانی همچنین درخطبه اول نمازجمعه این هفته تهران، با تبریک روز میلاد امام زمان (عج) به وظایف مسلمانان در زمان غیبت ایشان اشاره و تاکید کرد که باید با تمام وجود کوشا باشیم و وقتی حال و راه ما راه و حال امام عصر (عج) بود و کارمان مورد رضایت ایشان بود آن وقت به حقیقت انتظار رسیده ایم.

وی گفت: «شاید بگوییم امام زمان (عج) که به این اقدامات ما نیازی ندارد، اما یک فلسفه این اقدامات به خودمان برمی‌گردد که با ایشان در ارتباط باشیم و در نتیجه اعمالمان شایسته باشد، اما نکته مهمتر این است که در روایات انتظار که انسان را به تقوا و عمل صالح توصیه می‌کند آمده که درانتظار کوشا باشید و بگویید منتظریم».

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: «در احادیث ما نکته‌ای درباره جهان و سیر زمان وجود دارد که آیا زمان به خوبی می‌رود یا به بدی؟ آیا سیر زمان به بدی هاست یا به نیکی‌ها؟ ما وقتی به قرآن و احادیث نگاه می‌کنیم هردو سیر را می‌بینیم، هم به بدی‌ها و هم به نیکی‌ها و در یک سلسله روایات آمده که زمان به سوی فساد، ظلم و هرج و مرج حرکت می‌کند».

وی افزود: «در یک سیر عالم به سوی بدی و در یک سیر به سوی خوبی است. بعضی مفسیرین اهل سنت راه را پرت رفته‌اند گفته‌اند این که صالحان زمین را وارث خواهند شد در قیامت است، اما مفسرین دیگر می‌گویند این در همین دنیا اتفاق می‌افتد. طبق آیات و روایات فراوان از شیعه و سنی و تفاسیر علما جهان به سوی خیر و خوبی می‌رود و زمین روزگاری مهد زندگی صالحان خواهد بود».

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: «نکته این است که طبق روایات دسته اول وقتی جهان به سوی باطل می‌رود سیر زمان است، اما طبق روایات دسته دوم وقتی جهان به سوی حق می‌رود به این معنی است که پایانش تحولی خواهد بود. جمع این روایات این است که جهان به سوی فساد می‌رود، اما تحولی برپا خواهد شد».

وی اضافه کرد: «آنچه به سوی فساد می‌رود یعنی بشر در ظلم و جور، یاس وناامیدی سرگردان و حیران است. یعنی زمین در یاس و ناامیدی است. چنین روزگاری برای بشر هست. مثل این که امروز در دنیا این وضع را تماشا می‌کنیم. اگر انتظار و یاد امام زمان (عج) نبود این وضع چه می‌شد؟ درست است در مسیحیت، یهودیت، زرتشتیت، بودا و هند و ... انتظار هستند، ولی این انتظار را به درستی درک نکرده‌اند».

امامی کاشانی هم چنین با اشاره به روایات اهل سنت از امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: «برخی از علمای اهل سنت که عارف هستند یا بویی از عرفان به مشامشان رسیده است، همگی بر این باورند که مهدی (عج) زنده و در پس پرده غیبت است».

وی افزود: «بعضی از فلاسفه غرب که با آنها صحبت می‌کردم می‌گفتند آن انتظار و تحولی که می‌تواند کارساز باشد گفته شیعه است که می‌گویند امام زمان حی و آماده قیام است با این حرف است که امید در مردم زنده می‌شود و نسل جوان از یاس و ناامیدی بیرون می‌آید».

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: «این که ما به یاد امام زمان (عج) باشیم و برای تعجیل ظهورش دعا کنیم باعث می‌شود جامعه و به شکل کلان‌تر جهان اسلام مهیا شود از سوی دیگر جهان غرب هم با آمدن مسیح آماده می‌شود. وجود عیسی (ع) بزرگترین قدرت برای گرویدن مسیحیان به او خواهد بود. عصای موسی، شیث پیامبر و انگشتر خاتم سلیمان هم باعث گرویدن ادیان دیگر خواهد شد. البته عده‌ای از مسلمین هم به جنگ خواهند برخاست». 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که مقابله با حضرت ولی عصر از طرف مغرب باشد، عنوان کرد: «دجال از مشرق‌زمین حرکت می‌کند ضمن اینکه قدرتهای استکباری پشتیبانی و حمایت ملت‌های خود را نخواهند داشت و تبدیل به دولتهای ضعیفی خواهند شد».

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: «مساله به یاد حضرت بودن درست است ما را می‌سازد و کمک ماست، ولی نهایتا مساله این است که آفرینش و خلقت برای رسیدن بشر به کمال نهایی است و کمال نهایی هم همان برپا شدن حکومت جهانی است که در میان مسلمانان به آمادگی نیاز دارد».

وی در پایان خطب‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که گناه در جامعه ما زیاد شده گفت: «گناه، تهمت، غیبت و دروغ زیاد شده، در حالی که گناه جامعه را خراب می‌کند و نمی گذارد به جایی برسد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۶
0
0
جناب كاشاني تمامي ادرسهائي كه ميدهي كه با دولت [...] هماهنگه! ايا دجال به [...]شبيه يا [...] به او؟ كدام يك دروغگوتره؟ [...]!؟حكمت اين تشابه در چيست جناب كاشاني امام جمعه موقت تهران؟ شما كه لابد اهل عرفان و سير وسولك هستيد به ما بگوئيد سكوت در مقابل ظلم و ستم بنام دين جايز است، ايا ديدن ريختن خون انسانهاي بيگناه و سكوت در مقابل ان رواست؟ اگر نه چه كنيم جناب اقا؟ ايا نبايد در دهان ظالم در هر لباس و به هر نام كوبيد؟ ايا مديون خون جوانان وطن نيستيم؟ [...]
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین