کد خبر: ۹۱۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹

برآورد حضور ۵۵ درصدی استان خراسان شمالی در انتخابات / کمبود تعرفه در قوچان

استاندار خراسان شمالی، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۵۵ درصد مردم استان خراسان شمالی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.
برآورد حضور ۵۵ درصدی استان خراسان شمالی در انتخابات / کمبود تعرفه در قوچان
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا حسین نژاد در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم ۵۵ درصد مردم استان خراسان شمالی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها ۵۲ درصد مردم استان آمادگی قطعی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کردند، اما پیش‌بینی‌ها بالاتر از این رقم است و امیدواریم رکورد مشارکت امسال در اختیار مردم خراسان شمالی باشد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به برگزاری پشت سر هم دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری توان استان در این زمینه معطوف شده است، گفت: هماهنگی شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند. همچنین برای دقیق‌تر شدن فعالیت فرایند برگزاری انتخابات روسای دادگستری‌ها و رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی و دادستان‌ها نیز به مجموعه هیئت‌های اجرایی اضافه شدند.

حسین‌نژاد تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵۰۰ نقطه و ۹۲۸ صندوق شهری روستایی ثابت و سیار برگزار می‌شود و فرآیند انتخابات از ساعت ۶ صبح به صورت آزمایشی و برای بررسی وضعیت دستگاه‌های الکترونیکی و فرآیند‌های انتخاب آغاز شد.

وی گفت: اخذ رای‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز شده و گزارش‌ها از صندوق‌های اخذ رای حاکی از حضور مناسب و خوب مردم است و پیش‌بینی می‌کنیم در ساعات عصر و شب این حضور بیش از ساعات صبح باشد.

دو شعبه اخذ رأی در قوچان با کمبود تعرفه مواجه شد

فرماندار شهرستان قوچان گفت: تاکنون دو شعبه مسجد امام حسین (ع) و پادگان ارتش در شهر قوچان با کمبود تعرفه مواجه شدند که بلافاصله تأمین شد.

عباسعلی صفایی در گفتگو با ایسنا، بیان کرد:، چون در انتخابات ریاست جمهوری مسافران در تمام نقاط کشور می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند شعبه مسجد امام حسین که در مسیر تردد مسافرین و زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) قرار دارد دچار کمبود تعرفه شد، همچنین شعبه پادگان ارتش به دلیل انتقال نیروی جدید با کمبود تعرفه روبه‌رو شد که به محض اطلاع تعرفه مورد نیاز هر دو شعبه تأمین شد.

 وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساعات اخذ رأی تا ساعت ۲۲ تمدید شده است موج دوم حضور مردم را شاهد هستیم و در شهرستان قوچان حضور مردم بسیار خوب است.

فرماندار قوچان افزود: تاکنون هیچ تخلفی گزارش نشده و مردم با آرامش، شور و نشاط در حال اخذ رأی هستند و تمام عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و... در خدمت مردم هستند تا فرایند اخذ رأی در تمام شعبات در مناطق شهری، روستایی و عشایری بدون هیچ مشکلی انجام شود.

برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ١٨۴ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه قوچان پیش‌بینی شده است که ١١٢ شعبه ثابت و ٧٢ شعبه سیار است، همچنین در این شهرستان حدود ۱۲۰ هزار نفر حائز شرکت در انتخابات هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین