کد خبر: ۹۱۷۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

طغیان شبانه زنوزی؛ گلایه‌هایی تند که هرگز نشنیده‌اید!

مالک تراکتور در دیدار با برخی از هواداران این تیم گلایه‌های تندی را مطرح کرد.
طغیان شبانه زنوزی؛ گلایه‌هایی تند که هرگز نشنیده‌اید!
آفتاب‌‌نیوز :

تماس ناگهانی مسئول رسانه‌ای باشگاه تراکتور با اصحاب رسانه و دعوت آن‌ها برای پوشش صحبت‌های محمدرضا زنوزی با هوادارانی که برای دیدار مالک تراکتور به بنیان دیزل رفته بودند، شب پرخبری را برای این تیم محبوب شکل داد. زنوزی در این جلسه نسبتاً طولانی درد و دل‌های خود را مطرح کرد و صحبت‌های جالبی داشت که به صورت مفصل در زیر آورده شده است. ماحصل این صحبت‌های طولانی این بود که زنوزی گفت قولی برای تیمداری نمی‌دهد، اما با ذهنیت مثبت در جلسه نهایی با مسئولین استانی شرکت خواهد کرد.

زنوزی صحبت‌های خود را با طرح گلایه از برخی افراد سودجو شروع کرد: «لیگ شروع نشده عده‌ای برای باشگاه جو ایجاد می‌کنند تا به خواسته‌های خود برسند. خواسته‌های ادمین، پیج، سایت خبری یا موارد دیگر که اشاره نمی‌کنم. از جمله یک رسانه محلی (زنوزی از این رسانه اسم می‌برد) که یک بار سال‌ها قبل از آن‌ها شکایت کردیم و با التماس رضایت گرفتند، ولی کینه و کدورتش باقی مانده است. جدیدا دوباره شکایت کرده‌ایم چرا که مطالبی کار کرده‌اند که قابل پیگرد است. از ما تبلیغات خواستند که گفتیم اگر این کار را برای شما بکنیم، باید برای همه این کار را انجام دهیم و من با این کار مخالفم و تا الان تبلیغی در سایتی یا صفحه‌ای نمی‌توانید از ما ببینید.»

زنوزی در ادامه به ماجرای چند سال پیش اکبر ایمانی اشاره می‌کند: «شهر ما فرهنگی دارد که تیم برایش مهم است و نه برد و باخت و موارد دیگر. از اول هم هزینه خوبی انجام دادیم، ولی فضا را عوض کرده‌اند و در قاموس من نیست به کسی باج بدهم و باز هم نخواهم داد. من به خودم که زورم می‌رسد پس خودم را کنار می‌کشم. در قضیه ماشین‌سازی گفتند، کنار بکشید و ما هم این کار را انجام دادیم. اینجا هم یکبار در قضیه اکبر ایمانی این اتفاق افتاد و به نوعی باج خواهی بود که توسط برخی صفحات فشار می‌آوردند که با اینکه ما قرارداد داریم، ولی باید قراردادمان را زیاد کنید. بازیکن اگر مصدوم می‌شد من مجبور بودم پول قرارداد پنج سالش را بدهم؛ پس بازیکن چطور به من می‌گوید من قرارداد بسته‌ام، ولی باید مبلغ قراردادم را زیاد کنی؟»

وی ادامه داد: «دلیلش این است برخی صفحات فشار می‌آورند. چند بازیکن دیگر هم بودند که قرارداد داشتند و گفتم قراردادشان تمام شود و ردشان کنید و دیگر روی این باشگاه را نخواهند دید. همه این‌ها توسط فشار برخی صفحات بوده و حتما که اینجا پولی می‌گیرند و بیرون تقسیم می‌کنند چرا که کسی بی‌خود این حمایت‌های کوکورانه را انجام نمی‌دهد.»

مالک تراکتور معتقد است نباید به بازیکنان لقب داد و آن‌ها را مقابل باشگاه قرار داد: «به من می‌گویند باشگاه را اصلاح کن؛ اول این موارد باید اصلاح شود. ۸۰۰ صفحه مجازی وجود دارد و نفوذ می‌کنند و نمی‌دانم چه قول‌هایی می‌دهند که حمایت شوند. به هر کسی یک لقب می‌دهند و مقابل باشگاه شیرشان می‌کنند؛ این اسم گذاشتن‌ها را جمع کنید. بازیکن یک ریالش را نگیرد، بازی نمی‌کند. مگر ندیده‌اید چه تیم ما و چه تیم‌های دیگر سر پول اعتصاب کرده‌اند؟ بازیکن‌هایی که اینجا بوده‌اند و علیه تیم موضع می‌گیرند و مصاحبه می‌کنند، رایگان بازی کرده‌اند؟ یک سال هم رایگان بازی می‌کردند و این حرف‌ها را می‌زدند.»

زنوزی درباره لیست خمز هم اینچنین توضیح داد: «صفحاتی که با فشار خود باعث شدند بازیکن به جای یک تومن، دو تومن بگیرد و بعد حرف دلال را پیش می‌کشند. من تاجرم و کسی که برایم کاری را ارزان‌تر انجام دهد، با وی کار می‌کنم. قرارداد‌های ما و بقیه را ببینید و بعد قضاوت کنید. هر بازیکنی آمده با لیست آقای خمز بوده که آقای خمز هم توسط آقای خواکین این لیست را دادند. فصل که تمام شد گفتم این آقا (خواکین) را کنار بگذارید که خمز گفت این آقا برود من هم می‌روم! لیست با دستخط خودشان وجود دارد و خمز می‌گفت یا این‌ها یا هیچ کس. خمز دوست من است و روز آخری که خواکین رفت، خودش به این نتیجه رسید این فرد خیانت کرده است. این‌ها اسرار باشگاه است و انتظار نداشته باشید برملا شود تا تیم به هم بخورد. خواهش می‌کنم این حرف‌های مرا رسانه‌ای کنید و من هیچ ترسی ندارم.»

وی معتقد است برخی صفحات مجازی هواداران را فریب می‌دهند: «آیا شما از من بیشتر افراد باشگاه را می‌شناسید؟ پول از جیب من خارج می‌شود و من تاجر هستم. وقتی در بطن قضیه نیستید قضاوت نکنید. بازیکنی تبریزی آوردیم که در لیست خمز اولویت دوم وی در آن پست بود. به وی فحش داده‌اند، ولی به خودش پیام داده‌اند که منتشر شد و دیدید! شما را فریب می‌دهند و قبول دارم فضای مجازی با حقیقی متفاوت است، ولی در همان فضای مجازی فریبتان می‌دهند.

وی ادامه داد: «در این مدتی که گفته‌ایم تیم را واگذار می‌کنیم هر روز یک دروغ نوشته‌اند. در باشگاه خبری نیست، ولی برای اینکه مخاطب جذب کنند هر کاری می‌کنند و اسرار باشگاه را فاش می‌کنند تا ده مخاطب بیشتر پیدا کنند. اگر دل کسی برای تیم می‌سوزد نباید بنویسد فلان مربی و بازیکن را می‌خواهند بیاورند تا رقیبان استقاده کنند و قیمت بالا برود. کدام خودی این کار را انجام می‌دهد؟»

مالک تی‌تی‌ها دل پری از فحاشی‌ها دارد: «من درددل می‌کنم و تا این موارد حل نشود به من هزینه تحمیل می‌شود و باعث می‌شود خانواده من فحش بخورد. هشتاد هزار نفر در استادیوم حضور دارد، هزار نفر فحش می‌دهند، بقیه کجا هستند که بگویند فحش نده؟ همین الان نوشته‌اند هواداران سفارشی پیش زنوزی هستند که من به جز دو، سه نفر بقیه را نمی‌شناسم. من حاضرم بین هشتاد هزار نفر صحبت کنم و ترسی ندارم. هزینه کرده‌ام تا عزت نصیبم شود نه ذلت.»

زنوزی می‌گوید کسی بیشتر از وی تراکتور را دوست ندارد: «مردم اگر این موارد را می‌بینند چرا این صفحات را دنبال می‌کنند؟ کسی تراکتور را از من بیشتر دوست ندارد چرا که هم هزینه می‌کنم، هم فحشش را می‌شنوم، هم عصبانیتش را می‌کشم و هم از کارم می‌زنم. هر کسی بیشتر از من تراکتور را دوست دارد، بیاید و هزینه کند. تنها کسی که ۲۸ سال است فقط در فوتبال هزینه کرده من هستم و دو سال دیگر بازنشسته می‌شوم! اگر بحث معافیت مالیاتی باشد، در تبریز این همه تاجر زرنگ‌تر از من وجود دارد و الان برای تراکتور صف کشیده بودند. وقتی می‌بینند زنوزی این همه هزینه می‌کند و فحش می‌شنود کسی جلو نمی‌آید.»
مالک تراکتور بابت عدم پرداخت حق پخش هم گلایه دارد: «صدا و سیما برای یک سریال بیست قسمتی چند صد میلیارد هزنیه می‌کند. من برای شما بازیکن خارجی مانند ریکاردو آلوز می‌آورم و هزینه می‌کنم و صد هزار تماشاگر به استادیوم می‌آید، ولی برای ما عایدی ندارد. هوادار پخش شما را بدون اینکه به باشگاه پول ندهید نمی‌خواهد و برای فوتبالی که این همه برایش زحمت کشیده می‌شود، هزینه باید بکنند.»

زنوزی معتقد است اگر تراکتور با شیوه استقلال بازی می‌کرد، پورحمیدی می‌توانست تعداد کلین شیت بیشتری داشته باشد: «پورحمیدی ۴ پنالتی گرفته، ولی گزارشگر می‌گوید بازیکنان حریف بد ضربه زدند و نمی‌گوید دروازه‌بان خوب گرفت! چرا کسی این‌ها را نمی‌بیند؟ پورحمیدی ۱۸ کلین شیت داشته، ولی قبول کنیم از روز اول روحیه اش را خراب کردیم. اگر با سیستم خمز نبود و سیستم استقلال بود، پورحمیدی حتی می‌توانست بیشتر هم کلین شیت کند و ۲۵ کلین شیت داشت.»

مالک تراکتور صحبت‌های خود را چنین پایان بخشید: «من قولی برای ادامه تیمداری نمی‌دهم و واکنش‌ها را خواهم سنجید، ولی با ذهنیت روشن‌تری در جلسه نهایی شرکت خواهم کرد و البته برخی مواردی که گفتم باید حل و فصل شود.»

منبع: فوتبالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین