کد خبر: ۹۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷

توهین به ‌147 ایرانی در‌ بلغارستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ده‌ها مسافر ایرانی روز گذشته در فرودگاه وارنای بلغارستان، قربانی ناهماهنگی‌های داخلی این کشور شدند.

147 مسافر ایرانی در ساعت چهار و بیست دقیقه به وقت محلی (هفت و بیست دقیقه به وقت ایران) به علت ناهماهنگی بین یک آژانس توریستی بلغاری و دولت این کشور، دچار دردسر شدند. 

براساس این گزارش، آژانس خدمات مسافرتی ایران «ایران مرکز» پس از عقد قرارداد با مؤسسه لادورن توریست بلغارستان، اقدام به ثبت‌نام تور گردشگری بلغارستان می‌کند. این تور با هواپیمای اجاره‌ای شرکت هواپیمایی بلغار ایر به شماره پرواز 7028 به مقصد فرودگاه وارنا حرکت می‌کند. اما هر 147 نفر مسافر این پرواز که براساس تبلیغات این تور، گمان می‌کردند به زودی راهی سواحل Sunny beach می‌شوند، پس از ورود به فرودگاه وارنا، تحت تدابیر امنیتی به یکی از سالن‌های غیراستاندارد منتقل شدند.

یکی از مسافران این هواپیما در تماس تلفنی با شبکه «خبر» اعلام کرد: «بلافاصله پس از ورود به وارنا، همگی مسافران را به یک سوله فاقد هرگونه امکانات اولیه بردند و در شرایطی سخت، بدون حتی ساده‌ترین امکانات پذیرایی متناسب با گردشگری نگهداری کردند. همچنین با دوربین‌های تلویزیونی بلغارستان به تصویربرداری از مسافران ایرانی پرداختند». 

گفتنی است طبق قوانین بین‌المللی، در صورت بروز هرگونه مشکل یا تأخیر در تورهای گردشگری، مسافران هوایی باید در مکان مناسب مستقر شوند و از آنها پذیرایی شود. 100 نفر از این مسافران چند ساعت بعد و پس از بررسی مدارک آزاد می‌شوند اما 47 نفر دیگر از مسافران همچنان در فرودگاه باقی می‌ماندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین