کد خبر: ۹۱۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲
ضمن تأکید بر مقابله با ماندگار شدن رکود و رخوت در جامعه بیان شد

پورمحمدی: باید از آدم‌های افراطی ترسید

نباید همه وقت و انرژی را وقف جایی که قفل شده کرد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به حوادث و اتفاقات روزها و هفته‌های پس از انتخابات بر ضرورت همراهی نخبگان، خواص و فرهیختگان برای حل مشکلات فعلی تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رییس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در مراسم جشن میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) در جمع مدیران و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حوادث اجتماعی و اتفاقات روزها و هفته‌های اخیر و فراز و فرودهای آن گفت: «این حوادث شرایطی را برای کشور پیش آورد و دارای ابعاد و دستاوردهای موفق و همین‌طور عدم کامیابی‌هایی بود».

وی اظهار کرد: «در هر حرکت اجتماعی، وجود چنین مسایلی طبیعی است. مهم این است که یک جامعه متوقف نشده و ذهن و روان‌اش قفل نشود».

پورمحمدی با برشمردن هنر یک جامعه رشد یافته، افزود: «کسانی که تحمل و بردباری می‌کنند، فرافکنی و پرخاشگری نمی‌کنند و روال عادی زندگی را برهم نمی‌زنند اینها دلزده و دلمرده نمی‌شوند و مصداق "و بشرالصابرین" هستند».

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: «اگر رکود و رخوتی در جامعه ایجاد شده نباید اجازه دهیم نشاط اجتماعی کم شود یا نخوت، کم‌تحرکی و کسالت در جامعه ماندگار شود».

وی با تأکید بر اهمیت هدایت صحیح عواطف، احساسات و تمایلات در جامعه تصریح کرد: «اگر چیزی باب طبع و سلیقه ما نبود یا نشد این بدان معنی نیست که دنیا به آخر رسید "یوم لک و یوم علیک". نباید همه وقت و انرژی را وقف جایی که قفل شده کرد».

پورمحمدی به نقش تأثیرگذار نخبگان، فرهیختگان و خواص در این زمینه اشاره کرد و گفت: «اینها مسئولیت بزرگی دارند، خواص باید کمک کنند تا جامعه را از این وضعیت عبور دهیم».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: «باید قدرت و جسارت گذشت را داشته باشیم. جسارت جامعه را نباید فقط در پرخاشگری و انتقام‌گیری بالا برد. بالاترین جسارت، جسارت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود که در جنگ خندق در نبرد با عمرو بن عبدود بر خشم خود چیره شد».

وی با بیان اینکه جسارتی که بتواند از تمایلات و احساسات غلیان یافته بگذرد جسارت اعظم است، گفت: «جسارت فقط، خوب پرخاشگری و نفی دیگران و خوب انتقام گرفتن نیست. این جسارت‌ها خوب است اما در برابر دشمن.(اشداء علی الکفار و رحماء بینهم)».

پورمحمدی اظهار کرد: «اگر عنصر رحمت را در بین خودمان روا نداشته باشیم بدانیم که قدرت ایستادن در برابر دشمن را هم نداریم. باید از آدم‌های افراطی ترسید».

وی تأکید کرد: «نباید به بهانه گرفتن حق، هر روز مردم را تحریک و از مرز قانون تجاوز کرد. الان نخبگان و خواص، خواصی که به آنها نقد می‌شود و خواصی که ناقدند؛ خواصی که در مصدر امورند و خواصی که منتقدند؛ اکثریت و اقلیت، باید جامعه‌ای زنده، منتظر و عدالتخواه ایجاد کنند و بر مشکلات با متانت و دقت فایق آیند».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: «از این حوادث باید خوب درس گرفت. انسان فرهیخته انسانی است که از شکست، سکوی پیروزی بسازد. اگر جامعه دچار مشکل شد فرهیختگان تلاش کنند تا با فهم صحیح حوادث، گام‌های مؤثری در جهت برون‌رفت از مشکل بردارند و خواص و نخبگان به‌جای صرفاً نقدکردن و نشستن و دیگران را به‌نشستن وادار کردن، با رویکردی مثبت و سازنده به حل مشکلات همّت کنند؛ در آن صورت دیدگاه انتقادی نیز ارزشمند و راهگشا است».

به مناسبت خجسته سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) و دیگر اعیاد شعبانیه مراسم جشنی در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

در این مراسم که معاونین، مدیران، بازرسان، کارشناسان و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی طی سخنانی با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت حجت(عج) گفت: «انتظار فرج و منتظر بودن، تلاشی است ارزنده و هدف نهایی‌اش این است که ملاک و استوانه عدل، امامت و ولایت که همان ظهور حضرت حجت است پا برجا بماند».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: «مبنای نظام خلقت بر این است که جهان هستی بدون فرجام نباشد و روزی خواهد آمد که مظاهر حق در جهان حاکم شود».

پورمحمدی با اشاره به وضعیتی که بر بشر امروز حاکم شده است، گفت: «تمام تلاش انسان‌ها در جوامع امروزی به این سمت سوق داده شد که چگونه از زیر فشار سختی‌ها و مشکلات مادی رهایی یافته و رفاه و آسایش برای خود فراهم آورد و این موضوع تمام ذهن و فکر انسان را به خود مشغول کرده است».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «در چنین شرایطی مهم این است که نباید هدف اصلی انسان کمرنگ شود و ایشان مسیر اصلی خود را که به سوی مقصد نهایی ختم می‌شود فراموش کند».

وی خاطرنشان کرد: «مهم آن است که انسان، مسیر و هدف اصلی‌اش را گم نکند و به صحت و سلامت در این مسیر گام بردارد».

پورمحمدی با اشاره به وظیفه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور و زمینه‌های مشترک آن با انتظار گفت: «مهم نوع نگاه و توجه به مسایل است که نباید بی‌توجه از کنار آنها گذشت».

وی گفت: «فعالیت در سازمان بازرسی کل کشور جزو فعالیت‌ و رفتار انتظار و منتظران است».

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مراسم جشن میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) و اعیاد شعبانیه که با تقدیر از ایثارگری‌ها و دلاوری‌های جانبازان و ایثارگران شاغل در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: «جامعه‌ای که از روحیه و تفکر ایثارگری برخوردار است جامعه‌ای ایمن و دارای مصونیت است».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: «باید تلاش کرد این روحیه و تفکر در جامعه حفظ، تقویت و نگهداشته شود».

در این مراسم همچنین از زحمات و تلاش‌های 30 سال تلاش و خدمت صادقانه جمعی از کارکنان سازمان بازرسی کل کشور که به پیشکسوتی (بازنشستگی) نایل آمدند قدردانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۸
0
0
آقاي پورمحمدی: باید از آدم‌های افراطی ترسید

دقيقا فرمايشات ايشون صحيح است
بايد ترسيد.
حال افراطی باشند و يا مخلصان گمنام و جان شسته.
بترسيد .
[...]
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین