کد خبر: ۹۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷

سرگردانی بیماران با تجویز دارو‌های خارج از فهرست

​دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران با اشاره به اینکه تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف محسوب می‌شود، گفت: تجویز داروهای خارج از فهرست باعث سرگردانی بیماران می‌شود.
سرگردانی بیماران با تجویز دارو‌های خارج از فهرست
آفتاب‌‌نیوز :

نازیلا یوسفی اظهار کرد: فهرست رسمی دارویی کشور شامل دارو‌هایی است که اثربخشی و هزینه اثربخشی آن‌ها طی مراحل علمی دقیق در کمیته‌های تخصصی و بر اساس مستندات خارجی و داخلی به اثبات رسیده است و پاسخگوی نیاز‌های دارودرمانی اغلب بیماران کشور بوده و بر همین اساس، نظام تامین و تدارک دارو در کشور، بر تامین این اقلام دارویی متمرکز است.

وی افزود: از پزشکان می‌خواهیم تا زمانی که امکان استفاده از دارو‌های تایید شده در فهرست رسمی دارویی ایران وجود دارد، دارو‌های خارج از فهرست که مشمول طی‌شدن روند تأیید و واردات نیستند را تجویز نکنند چرا که باعث سرگردانی بیماران می‌شود.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران تصریح کرد: بر اساس قانون تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که پزشکان مقید به انتخاب دارو از فهرست رسمی دارویی ایران باشند؛ مگر در موارد خاص که هیچ‌کدام از دارو‌های موجود در فهرست پاسخگوی نیاز درمانی بیمار نباشد و اثربخشی دارو در اندیکاسیون مورد تقاضا برای آن بیمار دارای شواهد محکم باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین