در واقع اینستاگرام یک ماشین تولید ثروت عالی است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که فوت و فن فعالیت در آن را یاد بگیرید یا اینکه از یک فرد حرفهای برای رسیدن به هدف استفاده کنید.
ادمینی اینستاگرام، یکی از صدها شغلی است که این شبکه اجتماعی در سالهای اخیر ایجاد کرده است. این شغل، به دلیل مزایای فراوان و درآمد خوبی که دارد؛ در مقاله بازار کار ادمینی پیج میتوانید با شرایط و فرصتها و چالشهای این شغل بیشتر آشنا شوید. اگر شما هم به دنبال موقعیت شغلی ادمینی هستید، بهتر است با مسیر تبدیل شدن به یک ادمین اینستاگرام حرفهای آشنا شوید.
ادمینهای اینستاگرام وظیفه مدیریت پیجها را بر عهده دارند. ممکن است این پیج در مالکیت خود ادمین یا متعلق به شخص دیگری باشد. ادمینهای تخصصی، تمامی امور مربوط به مدیریت پیج از جمله تولید و انتشار محتوا، پاسخگویی به مخاطبان و برنامهریزی و چینش استراتژی را بر عهده میگیرند.
با این حال، برخی ادمینها ممکن است تنها بخشی از این وظایف را انجام دهند؛ به عنوان مثال در پیجهای بزرگ و پرمخاطب، تولید محتوا بر عهده یک ادمین و پاسخگویی به پیامها بر عهده ادمین دیگر است. حتی برخی پیجهای فروشگاهی، ادمین فروش جداگانه دارند. در هر صورت، یک ادمین حرفهای باید دارای مجموعهای از تواناییهای عمومی و تخصصی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
در صورتی که قصد دارید به عنوان ادمین حرفهای در اینستاگرام فعالیت کنید، باید ویژگیهای زیر را داشته باشید:
مهمترین ویژگی یک ادمین حرفهای اینستاگرام، خلاقیت او در تولید محتواهای تصویری و ویدئویی است. اینستاگرام یک فضای کاملا بصری است و مخاطبان جذب محتواهای تصویری میشوند؛ بنابراین یک ادمین خوب کسی است که با ابزارهای مهم تولید محتوای تصویری آشنا باشد و از آن مهمتر، بتواند محتواهایی خلاقانه، جدید، باکیفیت و متناسب با سلیقه مخاطبان پیج بسازد.
پیجهای اینستاگرامی، بسته به موضوع و محتواهای خود، باید از خط داستانی خاصی پیروی کنند تا مخاطبان برای دنبال کردن محتواهای آنها مشتاق باشند. به همین دلیل، یک ادمین حرفهای باید به خوبی به مهارت داستانپردازی مسلط باشد و بتواند متناسب با موضوع پیج، از این مهارت استفاده کند. داستانپردازی میتواند روی محتواهای پست، استوری یا ریلز مشهود باشد.
یکی از وظایف اصلی ادمینهای اینستاگرام، برقراری ارتباط با مخاطبان است. پاسخگویی درست به دایرکتها و کامنتها، تاثیر زیادی در جذب و حفظ مخاطبان یک پیج خواهد داشت. در صورتی که میخواهید به عنوان یک ادمین حرفهای شناخته شوید، روی روابط اجتماعی خود به شکل ویژه کار کنید. از پاسخهای ثابت به کامنتها بپرهیزید، روی لحن و بیان خود کار کنید، گاهی از پیامهای صوتی کمک بگیرید و به طور کلی، سعی کنید روابط گرمتر و صمیمیتری با مخاطبان خود برقرار کنید.
ادمینهای حرفهای باید توانایی برنامهریزی اصولی و دقیق را داشته باشند. در اینستاگرام، حتی یک روز فعالیت نکردن یا پاسخ ندادن به پیامها، ممکن است به هویت برند آسیب بزند. به همین دلیل، ادمین خوب کسی است که بتواند به درستی برای همه کارها برنامهریزی کند و به طور منظم، کارها را طبق برنامه پیش ببرد.
یکی از مهمترین ویژگیهای ادمینهای حرفهای، مولتی تسک بودن یا توانایی در مدیریت همزمان کارها است. حتی اگر تنها مسئول پاسخگویی به پیامها، تولید محتوا یا فروش محصول باشید، باز هم باید چندین کار مختلف را به طور همزمان پیش ببرید و در آن واحد، همه را درست انجام دهید. ادمینهای حرفهای کسانی هستند که نظم ذهنی بالایی دارند و با برنامهریزی دقیق، میتوانند به طور همزمان همه کارها را مدیریت کنند.
وقتی به عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت میکنید، باید با افراد زیادی همکاری داشته باشید؛ از اعضای بخش دیجیتال مارکتینگ گرفته تا پیکهای تحویل محصول، همگی با شما در ارتباط دائمی خواهند بود. اگر میخواهید به عنوان یک ادمین متخصص شناخته شوید، سعی کنید توانایی کار تیمی را در خود تقویت کنید و از همکاری با دیگران، در مسیر رشد خود کمک بگیرید.
توانایی در فروش محصول و خدمات تنها مختص ادمینهای فروش نیست! اگر قصد دارید به عنوان یک ادمین حرفهای در فضای اینستاگرام فعالیت کنید، باید بدانید که اصول فروش چیست و چگونه میتوان از آنها استفاده کرد.
تبلیغات در اینستاگرام برای بالا بردن دنبال کنندگان پیج، افزایش تعامل و بالا بردن میزان فروش ضرورت دارد. ادمینهای حرفهای کسانی هستند که با اصول و قوانین تبلیغات در اینستاگرام آشنا باشند؛ مثلا ادمین باید بداند که در چه مواردی کامنت مارکتینگ بهتر است و در چه مواردی، اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر به کار میآید. آشنایی با جزئیات تبلیغات در اینستاگرام، یکی از ضروریترین مهارتهای ادمینی است.
اینستاگرام فضایی تعاملی و پرتکاپو دارد؛ به همین دلیل هر روز، محتواهای جدیدی در آن ترند میشوند. ادمین حرفهای باید با ترندهای روز اینستاگرام آشنا باشد و بتواند از آنها، در مسیر رشد پیج خود استفاده کند. البته استفاده از هر ترندی برای هر پیجی مناسب نیست و وظیفه تشخیص این موضوع هم بر عهده ادمین است.
اینستاگرام قوانین و الگوریتمهای خاص خود را دارد و هر از گاهی، این الگوریتمها را تغییر میدهد. ادمین حرفهای، باید با قوانین به روز اینستاگرامی آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو در این شبکه فعالیت کند. یادگیری منظم جدیدترین اصول اینستاگرام، از جمله وظایف یک ادمین حرفهای است.
تبدیل شدن به یک ادمین حرفهای اینستاگرام، مانند هر شغل دیگری نیاز به تلاش، تمرین و تجربه دارد. ویژگیهای ذکر شده در این مقاله، تنها به مرور زمان و با تمرین و تکرار به دست خواهند آمد. اگر شما هم دوست دارید از این راه کسب درآمد کنید، از همین امروز یادگیری را آغاز کنید تا به تدریج، در این مسیر حرفهای شوید.