کد خبر: ۹۱۸۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴

جلیلی: چرا امشب دور هم جمع شده‌ایم؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمن در طول تاریخ هرگاه از زور ناامید می‌شد و نمی‌توانست کار را پیش ببرد سعی می‌کرد از زر استفاده کند. هرگاه پول هم جواب نمی‌داد از تزویر استفاده می‌کرد، اما آنچه امروز در عرصه جهانی علیه انقلاب اسلامی ما صورت می‌گیرد، تکرار همین فرمول است. اگر زور را به کار می‌برند و به نتیجه نمی‌رسد، با زر، تهدید و یا تطمیع پیش می‌روند.
جلیلی: چرا امشب دور هم جمع شده‌ایم؟
آفتاب‌‌نیوز :

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت اگر از فرصت‌هایی که دارد بتواند استفاده حداکثری کند، موفقیت و جهشی بزرگ ایجاد می‌شود. دشمن می‌داند که این ملت فقط فرصت‌هایش فقط آب، جنگل، دریا، معدن، نفت، گاز و ترانزیت و این‌ها نیست بلکه فرصت بزرگتر، همین مردم، جوانان، نوجوانان، متخصصان و دانشمندان هستند که می‌توانند موفقیت بزرگی رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: چرا امشب دور هم جمع شده‌ایم؟ چه چیز ما را تا این وقت شب، با این شور و احساسات و عواطف که برادر کوچکتان ابراز می‌کنید، اینجا دور هم جمع کرده است؟ احساس مسئولیت نسبت به یک انتخاب بزرگ، احساس تکلیف نسبت به چهار سال آینده و بلکه بیشتر. شما در شهر شهید رجایی هستید. سال ۱۳۵۹ هنگامی که شهید رجایی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، کسی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد هنرش توهین به شهید رجایی بزرگ بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکیدکرد: دشمن در طول تاریخ هرگاه از زور ناامید می‌شد و نمی‌توانست کار را پیش ببرد سعی می‌کرد از زر استفاده کند. هرگاه پول هم جواب نمی‌داد از تزویر استفاده می‌کرد، اما آنچه امروز در عرصه جهانی علیه انقلاب اسلامی ما صورت می‌گیرد، تکرار همین فرمول است. اگر زور را به کار می‌برند و به نتیجه نمی‌رسد، با زر، تهدید و یا تطمیع پیش می‌روند.

جلیلی پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم، اراک، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، یزد، لرستان، کرمانشاه و کردستان سفر کرده است.

 چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزد‌ها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفته است.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزد‌ها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین