کد خبر: ۹۱۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱

گرمای شدید در کرمان /قطعی مکرر آب شرب و برق/ ۴۸۳ نفر راهی بیمارستان شدند + عکس

 رییس مرکز جامع سلامت شهداد گفت: بر اثر افزایش دما طی ۲۰ روز گذشته تعداد ۴۸۳ نفر بیمار گرما زده به مرکز جامع سلامت مراجعه و از این تعداد ۱۸۵ نفر بستری موقت شدند.
گرمای شدید در کرمان /قطعی مکرر آب شرب و برق/ ۴۸۳ نفر راهی بیمارستان شدند + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

فرزانه شعبان نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر افزایش دما در شهداد مراجعه بیماران گرما زده به این مرکز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مریم پور هاشمی مسئول مرکز هواشناسی بخش شهداد نیز گفت: بیشینه دما در شهداد طی ۱۰ روز گذشته ۴۸ تا ۵۱ درجه متغیر بوده است و شهداد طی ۲۰ روز گذشته تا کنون گرم‌ترین صبح کشور را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهداد بیان کرد: افزایش دما در این منطقه باعث شده است محصول خرمای منطقه دچار خشکیدگی و ریزش شود.

محسن دهقان افزود: گرمای شهداد و خاموشی‌های پی در پی چاه تلمبه‌های آب کشاورزی، علاوه بر اینکه عملکرد کشاورزان را کاهش داده، باعث شده است ۲۰ درصد محصول زراعی خشک و خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی وارد آید.

رییس شورای اسلامی شهر شهداد هم با اشاره به اینکه شهداد به واسطه قرار گرفتن در حاشیه بیابان لوت قطب گرمایی کره زمین محسوب می‌شود و تابستان‌های داغ و سوزانی دارد گفت: بخش شهداد در زمره مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قلمداد می‌شود و مسولان استان و کشور باید به شهداد نگاه ویژه‌ای داشته باشند و امکانات بیشتری اختصاص دهند.

گرمای شدید در کرمان / ۴۸۳ نفر راهی بیمارستان شدند

حجت ابراهیمی زاده تصریح کرد:هر ساله با آغاز تیرماه و شروع فصل تابستان مشکل قطعی مکرر آب شرب و برق داریم و شهروندان شهدادی در شرایط بسیار سخت و اسف باری زنگی می‌کنند و صدایشان هم به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مردم بخش شهداد بابت تعرفه‌های آب و برق هزینه‌های بالایی می‌پردازند تاکید کرد: بیش از سه سال است که مکاتبات و پیگیری‌های زیادی با ارائه مستندات هواشناسی انجام داده ایم تا تعرفه برق شهداد از"گرمسیر ۲ به گرمسیر ۱ " کاهش یابد، اما متاسفانه مقامات مسئول نسبت به این موضوع بی توجه اند.

رییس شورای اسلامی شهر شهداد خواستار ارتقاء بخش کهن شهداد به شهرستان شد و تصریح کرد: با ارتقای بخش شهداد به شهرستان خیلی از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد.

بخشدار شهداد هم با اشاره به گرمای شدید در این بخش و مشکلات بوجود آمده برای مردم خاطر نشان کرد: افزایش کم سابقه دمای شهداد شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده است و خسارات زیادی در بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی و دامی در منطقه وارد کرده است.

محسن محمدی از مسولان استان خواست تا به این بخش پهناور که وسیع‌ترین بخش کشور است توجه بیشتری داشته باشند.

شهداد در فاصله ۱۰۰ کلومتری شمال شرق مرکز استان کرمان قرار دارد و به عنوان قطب گرمایی کره زمین که در حاشیه بیابان لوت، تابستان‌هایی گرم و سوزان دارد و زندگی کردن در ماه‌های تیر و مرداد برای اهالی بسیار سخت می‌شود.

قطع گسترده برق در کلانشهر کرمان

در روزهای اخیر نیز برق بخش‌های قابل توجهی از شهر کرمان قطع شده بود. این در حالی است که این کلانشهر گرمترین روز‌های خود را سپری می‌کند و مسئولان برق نیز فقط علت را نقص فنی اعلام می‌کنند و توضیحات بیشتری ارایه نمی‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین