کد خبر: ۹۱۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۳

شهادت سه مأمور نیروی انتظامی در سانحه سقوط بالگرد

نقص فنی علت سقوط بالگرد اعلام شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی برخورد یک فروند بالگرد نیروی انتظامی با کوه در استان کرمان، سه تن از پرسنل ناجا شهید و سه تن دیگر نیز مجروح شدند.

سرهنگ علیرضا پری‌ور ـ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان ـ در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره جزییات این حادثه، گفت: «یک فروند بالگرد نیروی انتظامی روز گذشته در زمان بازگشت به آشیانه، در حالی که عملیاتی را علیه اشرار و قاچاقچیان در کویر انجام داده بود، دچار نقص فنی شد».

وی با بیان این که این حادثه در ساعت 15 روز گذشته در منطقه «ده‌مرتضی سیرچ» واقع در 30 کیلومتری ارتفاعات شرق کرمان اتفاق افتاد، ادامه داد: «این بالگرد هنگام پرواز دچار نقص فنی شد و زمانی که قصد فرود اضطراری را داشت با کوه برخورد کرد». 

وی افزود: «در این حادثه سرگرد خلبان اصغر حجتیان از ماموران پرتلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان، خلبان نعمت زحمتکش و مهندس پرواز سروان سعید قزلباش به درجه رفیع شهادت نائل شدند».
 
پریور خاطرنشان کرد: «همچنین در این حادثه سرهنگ مراد استوار، استوار عیسی جوانرود و کمک خلبان محسن فلاح‌نژاد مجروح و در بیمارستان سیدالشهدای کرمان بستری هستند و وضع عمومی آنها رضایت‌بخش است». 

وی تصریح کرد: «این حادثه در مسیر بازگشت از ماموریت اتفاق افتاده و پخش شایعه مبنی بر اینکه این سانحه در حین درگیری با اشرار رخ داده، کذب محض است».

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز با رد هرگونه عملیات تروریستی دلیل سقوط بالگرد نیروی انتظامی در کرمان را نقص فنی اعلام کرد.
 
جواد کمالی در گفتگو با مهر در کرمان اظهار داشت: «این حادثه بین ساعت 3 تا 3 و 30 دقیقه عصر دوشنبه در منطقه سیرچ کرمان روی داده است».

وی با تایید خبر شهادت سه نفر از پرسنل نیروی انتظامی در این حادثه افزود: «این بالگرد در بازگشت از عملیات گشت و تعقیب اشرار در منطقه سیرچ کرمان به دلیل نقص فنی دچار مشکل شده است و با زمین برخورد کرده که در این حادثه خلبان و دو نفر از سرنشینان بالگرد به شهادت رسیده‌اند و کمک‌خلبان به همراه دو سرنشین دیگر مجروح و برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند».

وی افزود: «سرنشینان این حادثه از ماموران مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کرمان بوده‌اند».

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در عین حال تصریح کرد: «هنوز جزییات چگونگی وقوع این حادثه مشخص نیست و تاکنون نقص فنی علت این حادثه اعلام شده است، اما در این رابطه منتظر گزارش کارشناسان هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین