کد خبر: ۹۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶

استارمر: دولت جدید انگلیس به حمایت از جبهه اوکراین وفادار است

نخست وزیر جدید انگلیس در حاشیه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد و در تداوم مواضع خصمانه لندن علیه مسکو تاکید کرد که تغییر دولت در لندن، تفاوتی در موضع و حمایت این کشور از جبهه کی‌یف در برابر روسیه ایجاد نکرده است.
استارمر: دولت جدید انگلیس به حمایت از جبهه اوکراین وفادار است
آفتاب‌‌نیوز :

کی‌یر استارمر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دو طرف در این ملاقات، درباره نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین و نحوه حمایت بیشتر ناتو از جبهه کی‌یف گفتگو کردند.

وی مدعی شد که عزم ناتو برای مقابله با روسیه بیشتر از همیشه است.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرز‌های روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشور‌های عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

در این میان انگلیس نیز به بازیگر فعالی در عرصه این جنگ تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه به تنش و درگیری‌ها دامن زده است.

جان هیلی وزیر دفاع جدید انگلیس یکشنبه گذشته در سفر به شهر بندری اودسا در اوکراین وعده داد که دولت تازه این کشور مهمات، موشک و تسلیحات توپخانه‌ای بیشتری در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد. وی تاکید کرد: بسته نظامی بزرگی که انگلیس در ماه آوریل اعلام کرد، در مدت ۱۰۰ روز آینده به طور کامل به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

استارمر که امروز وارد واشنگتن شد علاوه بر زلنسکی با شماری از رهبران سایر کشور‌های شرکت کننده در اجلاس ناتو ملاقات کرد. بر اساس برنامه اعلام شده او همچنین قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار دیدار کند.

وی به خبرنگاران گفت که این جلسات به او فرصت خواهد داد تا روابط لندن با سایر کشور‌ها را بازتعریف و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را مورد تاکید قرار دهد.

حزب کارگر به رهبری کی‌یر استارمر هفته پیش در انتخابات سراسری اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس عوام را تصاحب کرد و به مدت پنج سال قدرت را در دست گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین