کد خبر: ۹۲۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

گذرنامه‌های زیارتی برای اربعین قابل استفاده است

وزیر کشور گفت: گذرنامه‌های عادی که دارای اعتبار است و گذرنامه‌های زیارتی برای اربعین قابل استفاده است.
گذرنامه‌های زیارتی برای اربعین قابل استفاده است
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خیلی جدی در حال پیگیری برنامه‌های اربعین هستیم و فردا یا پس فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرز‌های مشترک بازدید و مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: گذرنامه‌های عادی که دارای اعتبار است و گذرنامه‌های زیارتی برای اربعین قابل استفاده است.

وحیدی تاکید کرد: برای حمل و نقل جاده‌ای مقداری مسئله داریم مجوز واردات اتوبوس داده شده، اما هنوز تعداد معین وارد نشده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص دستاورد‌های وزارتخانه وی در ایجاد زیرساخت‌های مناسب در اجرای بهتر انتخابات و تحویل آن به دولت آینده، گفت: هر آنچه که در این وزارتخانه ایجاد شده است را به دولت بعدی تحویل خواهیم داد که از جمله تلاش ما این بود که بتوانیم انتخابات ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار کنیم و گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانستیم حداقل در تعدادی از کلان شهر‌ها آن را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و برنامه ما این بود که بتوانیم برای سال آینده برگزاری انتخابات الکترونیکی را سراسری کنیم، لذا ان‌شاءالله امیدواریم که این بخش باقیمانده کار در دولت آینده تکمیل شود.

وزیر کشور تاکید کرد: هم اکنون برای حدود ۸ تا ۱۰ کلان شهر زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم است که باید آن را توسعه دهند که البته موافقت شورای نگهبان را نیز لازم دارد.

سردار وحیدی در خصوص آینده فعالیت خود اذعان کرد: پاسدار هستم و افتخار می‌کنم و بعد از وزارت کشور به سپاه برمی‌گردم.


وی بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف، این مراسم را زودتر از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و اظهار داشت: طبق قانون اساسی مدت برگزاری تا انتخاب رئیس‌جمهور ۵۰ روز تعیین شده است و قانون درباره مازاد روز‌هایی که سرپرست ریاست جمهوری انجام وظیفه کند، چیزی تعیین نکرده است و البته منبع قانونی هم در این زمینه وجود ندارد.


وی افزود: مجلس و مسوولانِ برگزاری مراسم تحلیف با یکدیگر اینگونه توافق کرده‌اند که تا قبل از ۱۵ مرداد این مراسم برگزار شود. ظاهراً رئیس‌جمهور منتخب هم همین را گفته‌اند.

احمدی در خصوص اربعین حسینی متذکر شد: در حمل و نقل بین جاده‌ای کمبود داریم. مجوز خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داده شده، اما خریداری نشده است. امید به خود مردم است. تا امسال نیز مثل سال گذشته که ۸۵ درصد تردد‌ها با وسایل شخصی، تاکسی‌های اینترنتی و اتوبوس‌های خودِ مردم انجام گرفت، امیدوارم امسال نیز با همکاری خودِ مردم این اتفاق تکرار شود و البته از حمل و نقل هوایی و ناوگان دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز استفاده خواهد شد.

وزیر کشور امنیت مرز‌ها با طرف عراقی را «بسیار خوب» توصیف کرد و تصریح کرد: تعداد زیادی از افرادی که به نیرو‌های فراجا در انتخابات اخیر حمله کردند، دستگیر شدند. دستگاه‌های نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به خوبی مسلط هستند و با افراد ناامن کننده برخورد می‌کنند، قرارگاه حمزه نیز اخیراً به جمع این دستگاه اضافه شده و مسوولیت‌هایش را در حوزه برقراری امنیت انجام می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین