کد خبر: ۹۲۰۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶

قطعی برق در برخی مناطق تهران+ پاسخ شرکت نیروی توزیع برق

با افزایش مصرف برق بویژه در بخش خانگی و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی برخی مناطق شهر تهران بعضا با ۵ ساعت قطعی مواجه بوده اند.
قطعی برق در برخی مناطق تهران+ پاسخ شرکت نیروی توزیع برق
آفتاب‌‌نیوز :

بنا بر اعلام هواشناسی امروز پنج شنبه ۲۱ تیر ماه گرم‌ترین روز تابستان ثبت شده که در پی آن با افزایش مصرف برق بویژه در بخش خانگی و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی برخی مناطق شهر تهران بعضا با ۵ ساعت قطعی مواجه بوده اند.

هرچند این قطعی‌ها برنامه ریزی شده نبوده و به دلیل افزایش فشار به شبکه و آسیب به آن‌ها بوده، اما بنا بر این بوده که در بخش خانگی خاموشی اعمال نشود.

این گزارش حاکی است؛ طبق پیش‌بینی‌ها به طور متوسط ۱۰‌هزار مگاوات در تیر و مرداد ناترازی در تولید مصرف برق را تجربه می‌کنیم که برای مدیریت این میزان ناترازی خاموشی‌هایی برای بخش صنعت اعمال خواهد شد و هدف بر حفظ پایداری شبکه بوده و تصمیمی برای اعمال خاموشی برنامه ریزی شده برای بخش خانگی و تجاری اتخاذ نشده است.

این گزارش می‌افزاید؛ مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور مصرف برق در روز گذشته را بیش از ۷۷ هزار مگاوات عنوان کرده که این میزان مصرف در مقایسه با هفته پیش، ۶ هزار مگاوات افزایش داشته است که معادل ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پاسخ شرکت نیروی توزیع برق تهران

شرکت نیروی توزیع برق تهران در جوابیه ای که برای آفتاب نیوز ارسال کرده است، نوشت: پیرو درج خبری که در آن عنوان شده است برخی مناطق شهر تهران بعضا با ۵ ساعت قطعی مواجه بوده اند. ضمن تکذیب هرگونه خاموشی ناشی از محدودیت برق در روز پنج شنبه در تهران به اطلاع میرساند؛ طی تابستان جاری علیرغم افزایش بی سابقه مصرف برق و شکسته شدن تمامی رکورد‌های ثبت شده مصرف برق در کشور، با برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از حدود یک سال گذشته به صورت گسترده در بخش‌های فنی و مهندسی اجرایی شده و البته با همراهی و مشارکت ارزنده مشترکان و شهروندان تهرانی، شبکه برق شهر تهران در پایداری کامل بوده است و این دستاورد با در نظر گرفتن توزیع بیش از ۸۰ هزار میلیون کیلووات ساعت انرژی در روز پنج شنبه به عنوان یکی از گرمترین روز‌های تابستان ۱۴۰۳ با پیک نیاز مصرفی بالغ بر ۵۱۰۰ مگاوات دستاوردی بسیار ارزنده در راستای رسالت ذاتی این شرکت با هدف حفظ آرامش و آسایش هموطنان است. باید توجه داشت طی روز مزبور با برنامه ریزی گسترده انجام شده، تشکیل ستاد فرماندهی ویژه آزمون کنکور سراسری و با مراقبت ویژه از حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری از طریق استقرار ۲۵۰ نیروی عملیاتی در بخش‌های فشار متوسط و فشار ضعیف و به کارگیری ۴۰ دستگاه خودروی مجهز در نقاط مختلف شهر، تامین برق حوزه‌های آزمون نیز در شرایط دشوار بازگو شده با موفقیت کامل تامین شده است؛ لذا وقوع هرگونه خاموشی ناشی از محدودیت در سطح شهر تهران طی روز پنج شنبه؛ ۲۲ تیرماه وجود نداشته است. همچنین در شرایط افزایش دمای هوا و رشد مصرف برق، به دلیل افزایش فشار بر تاسیسات و تجهیزات فنی شبکه توزیع برق، نرخ حوادث فنی منجر به قطعی‌های پراکنده نیز افزایش می‌یابد که با تدابیر اتخاذ شده توسط کارشناسان این شرکت در صورت وقوع، سریعا توسط سامانه‌های هوشمند رصد و پایش شبکه شناسایی و با اجرای مانور‌های عملیاتی و بکارگیری سیستم‌های مکانیزه و همچنین از طریق پست‌های اتوماسیون شده و اعزام گروه‌های عملیاتی مجهز به تجهیزات فنی همزمان بر روی شبکه حوادث رخ داده در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع و برق مورد نیاز مشترکان به سرعت برقرار می‌گردد که این دستاورد نیز از افتخارات کسب شده توسط این شرکت است. ضمن قدردانی از دغدغه مندی آن رسانه در راستای رسیدگی به حقوق شهروندان، خواهشمند است به منظور آگاهی هموطنان. پاسخ ارائه شده را منتشر و اطلاع رسانی فرمایید. ضمنا مشترکان در صورت ضرورت و نیاز به هر گونه خدمات می‌توانند با تماس با سامانه فوریت‌های برق به شماره ۱۲۱ از خدمات این سامانه بصورت شبانه روزبهره‌مند گردند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین