کد خبر: ۹۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶

اوکراین کشتی حامل غلات روسیه را توقیف کرد

اوکراین یک کشتی حامل غلات که از منطقه کریمه تحت کنترل روسیه در حال حرکت به سمت خاورمیانه بود را توقیف کرد.
اوکراین کشتی حامل غلات روسیه را توقیف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های این نهاد یک کشتی را در دریای سیاه در نزدیکی منطقه اودسا توقیف و کاپیتان کشتی را دستگیر کردند.

سرویس امنیتی اوکراین مدعی شد که این کشتی با نام «اوسکو مفو» با پرچم کامرون در حال کار برای روسیه و صدور غلات به خاورمیانه بود.

این ادعا از سوی کی‌یف مطرح است که این کشتی از سال گذشته بار‌ها در بندر سواستوپل کریمه پهلو گرفته است تا چندین تن از محصولات «غارت شده» را تحویل بگیرد.

سواستوپل یک مرکز نظامی مهم برای روسیه در دریای سیاه است.

سرویس امنیت اوکراین ادعا کرده است که این کشتی برای پنهان کردن حرکات خود، به طور مداوم، ردیاب GPS خود را خاموش و اطلاعات نادرست سفر را ثبت می‌کرد.

بر اساس این گزارش، کاپیتان آن که یک شهروند جمهوری آذربایجان است، ممکن است به دلیل نقض محدودیت‌های مسافرتی حاکم بر سرزمین‌های تحت کنترل روسیه در اوکراین به پنج سال زندان محکوم شود.

نیرو‌های روسیه بخش‌هایی از مناطق کشاورزی جنوب اوکراین را در اولین سال جنگ یعنی سال ۲۰۲۲ تحت تصرف خود درآوردند و کی‌یف روسیه را به سرقت و از بین بردن غلات خود متهم کرده است.

اوکراین همچنین روسیه را به دلیل خروج از توافقی که با میانجیگری سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳ انجام شد، مقصر جلوه می‌دهد. این توافق به کی‌یف اجازه می‌داد غلات خود را از طریق دریای سیاه حمل کند.

اوکراین از آن زمان برای دور زدن محاصره واقعی روسیه، مسیر‌های دریایی جدیدی را باز کرده و صادرات غلات خود را به سطح قبل از جنگ بازگردانده است.

اتحادیه اروپا در ماه مه تعرفه‌های «بازدارنده» بر واردات غلات از روسیه به منظور قطع درآمد مسکو وضع کرد. اتحادیه اروپا مدعی است که این اقدام با صادرات غیرقانونی غلات دزدیده شده اوکراین توسط روسیه به بازار‌های اتحادیه اروپا مقابله خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین