کد خبر: ۹۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

سیل در خراسان‌شمالی / امدادرسانی به حادثه‌دیدگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع سیل عصر امروز (جمعه) به بخش‌های مختلف استان خسارت زد.
سیل در خراسان‌شمالی / امدادرسانی به حادثه‌دیدگان
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شفیق اظهار کرد: وقوع سیل در راز و جرگلان و شیروان به بخش‌های راه و کشاورزی خسارت زد.

وی خاطرنشان کرد: خسارت سیل در راز و جرگلان محدود بوده، اما در سه بخش شهرستان شیروان منجر به خسارت در بخش کشاورزی شده است.

شفیق گفت: تاکنون گزارش دقیقی از میزان خسارت اعلام نشده است و کارشناسان مشغول برآورد هستند.

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی گفت: امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیلاب استان در پی بارش باران و رگبار توسط امدادگران هلال‌احمر در حال انجام است.

سید علی منیری افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از روز جمعه (۲۲ تیرماه) در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی با اشاره به اعزام تیم کوهستان جمعیت هلال‌احمر سبزوار به ارتفاعات امام زاده «ساروق» شهرستان در پی مفقودی یک نفر بیان کرد : همچنین در محل سد دولت آباد؛ در شهرستان چناران گزارش گرفتاری چند خودروی سواری در سیلاب دریافت شده که تیم‌های امدادی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین چند طبیعت گرد در ارتفاعات دره شمخال شهرستان درگز در پی بارندگی شدید مفقود شدند که تیم امداد ونجات کوهستان درگز به منطقه اعزام شده است. در محل سد کارده مشهد نیز چند دستگاه خودروی سواری در سیلاب گرفتار شدند که دو تیم واکنش سریع برای امدادرسانی به منطقه اعزام شد.

به گفته وی، در پایگاه های امداد ونجات و مراکز عملیاتی ضمن آمادگی، پیش بینی بسته های غذایی و اقلام ضروری صورت گرفته است.

منیری بیان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی به مسافران توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور در جاده ها پرهیز کنند؛ همچنین به احتمال وقوع صاعقه و رعد وبرق کوهنوردان از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال سیلاب و حرکت روان آب از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها، مسیل ها و مناطق ییلاقی و گردشگری جدا خودداری شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای امروز استان وزش باد لحظه‌ای شدید همراه با گرد و غبار، در پاره‌ای از نقاط رگبار باران، رعدوبرق در نقاط مستعد با احتمال تگرگ پیش بینی کرده است.

براساسی این‌گزارش احتمال بارش باران و تگرگ در مناطق شمال، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق استان شامل شهرستان راز و جرگلان، شیروان و فاروج و بخش‌هایی از بجنورد و نیمه شرقی اسفراین پیش بینی شده است.

در اغلب مناطق استان وزش باد لحظه‌ای شدید، گرد و غبار و بارش باران پیش بینی شده است که لغزندگی جاده ها، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها را به دنبال دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستا‌ها سکونت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین