سید ابوالحسن مهدوی در خطبههای نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به در نظر گرفتن اصل شایستهسالاری در انتصابات اظهار کرد: رعایت این اصل باید به نحوی مورد توجه گیرد که افراد توانمندی که وظایف خود را به خوبی انجام دادند به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین ضرورت دارد رئیس جمهور منتخب کابینه خود را از افرادی تشکیل دهد که انقلابی باشند و با ارزشهای انقلاب و مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشند. برای انتصاب مدیران ارشد استانی انتظار میرود با نمایندگان، ولی فقیه و امامین جمعه استانها مشورت شود.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: بعد از شهادت آیتالله رئیسی در کمتر از دو ماه رئیس جمهور دولت چهاردهم توسط مردم انتخاب شد، در این راستا دشمنان در رسانههای خود تلاش فراوانی برای ناامید کردن مردم ایران انجام دادند، اما تلاشها ناکام ماند و رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در انتخابات اعلام رضایت کردند.
وی افزود: رئیس جمهور منتخب تاکید کرد که امروز زمان وفاق ملی است، در این راستا رئیس جمهور باید مراقب جناحهای سیاسی باشد و خود را رئیس همه جمهور بداند و راه شهید رئیسی را محکم ادامه دهند، زیرا خدمات شهید رئیسی انتظارات مردم را از جایگاه رئیسجمهور بالا برد، در این راستا انتظار میرود در همین سطح به مردم خدمت کند.
نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سوره حج یکی از مصادیقها تقوای الهی را زنده نگه داشتن شعائر دینی معرفی میکند، از جمله زنده نگه داشتن شعائر دینی میتوان به برگزار مراسمات عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد، در این راستا ضرورت دارد در همین مسیر گام برداشته شود. امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق تقوا است، ضرورت دارد انسان با رعایت شروط عقلی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهد.
مهدوی ادامه داد: باید توجه داشت امر به معروف به معنای اصلاح جامعه است، در این راستا افراد باید در جامعه نسبت به رعایت قوانین حساس بوده و به متخلفین تذکر دهند، امروز اگر کسی سلامت جامعه را نشانه گرفته است و موجب برهم زدن سلامت خانوادهها میشود باید با او برخورد شود، در این راستا لازم است همه جامعه با وحدت نسبت به رعایت معروفات همکاری داشته باشند.
وی افزود: مسئولان ضرورت دارد نسبت به حمایت از آمرین به معروف فعال باشند، زیرا آخرین به معروف از جمله فرهیختگان جامعه هستند که با بصیرت به جلوگیری از منکر میپردازند، در زمان انتخابات برخی از کاندیداها برای کسب رأی امر به معروف و نهی از منکر را مزاحمت تلقی کردند در صورتی که اطلاق اشتباه است.