کد خبر: ۹۲۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

قمار پرریسک دموکرات‌های آمریکا

شکست بایدن در مناظره با ترامپ، این فرصت را به هریس داده تا بیش از هر زمان دیگری خود را برای نامزدی نهایی حزب دموکرات در مواجهه با ترامپ آماده سازد. از زمان مناظره جو بایدن و ناکامی او در آن، هریس برنامه خود را تغییر داده است تا بیشتر همراه رئیس جمهور باشد. برخی تحلیلگران می گویند او (هریس) احتمال می دهد که به زودی کنگره حزب دموکرات و شخص بایدن، تصمیم رسمی خود در خصوص حضور هریس (به جای بایدن) را اعلام کنند.
قمار پرریسک دموکرات‌های آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها بیش از هر زمان دیگری نام کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به عنوان جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال مطرح می شود. با این حال بسیاری از سران حزب دموکرات و حتی رای دهندگان مستقل نسبت به این مسئله نگاهی تردید آمیز دارند. آنها به درستی معتقدند که محبوبیت پایین هریس در مسند معاون کاخ سفید، می تواند بر کارزار انتخاباتی دموکراتها اثر معکوس گذاشته و حتی در برخی ایالات حساس و سرنوشت ساز مانند پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان به پاشنه آشیل وی و حزب متبوعش تبدیل شود. با این حال برخی نزدیکان هریس می گویند در صورت حضور مستقیم وی در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری، این معادله متفاوت خواهد شد و هریس می تواند آرای خاموش رنگین پوستان را به سود خود به گردش در آورد.

قدر متیقن ماجرا این است که جایگزینی بایدن با هریس، یک قمار بزرگ محسوب می شود. طبق برخی گزارش‌ها حتی بایدن هم در ماه‌های اول ریاست‌ جمهوری، کامالا هریس را به‌عنوان «طرح در حال تکمیل» توصیف می‌کرد. به عبارت بهتر، رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به توان هریس برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری امسال باور چندانی ندارد.

شکست بایدن در مناظره با ترامپ، این فرصت را به هریس داده تا بیش از هر زمان دیگری خود را برای نامزدی نهایی حزب دموکرات در مواجهه با ترامپ آماده سازد. از زمان مناظره جو بایدن و ناکامی او در آن، هریس برنامه خود را تغییر داده است تا بیشتر همراه رئیس جمهور باشد. برخی تحلیلگران می گویند او (هریس) احتمال می دهد که به زودی کنگره حزب دموکرات و شخص بایدن، تصمیم رسمی خود در خصوص حضور هریس ( به جای بایدن) را اعلام کنند.

چهارشنبه گذشته و در یک جلسه کنکاش شدید که در آن آ بایدن به دنبال اطمینان دادن به فرمانداران قدرتمند دموکرات در مورد آمادگی خود برای ادامه تصدی ریاست جمهوری بود، کامالا هریس در کنار رئیس جمهور حضور داشت.اما هریس به خوبی می داند که تضمینی برای عملیاتی شدن این وعده بایدن وجود ندارد. فشارها برای برکناری رئیس جمهور کنونی آمریکا از کارزار انتخاباتی ماه نوامبر افزایش یافته و این بدترین خبر ممکن برای بایدن و البته بهترین خبر ممکن برای هریس است.

هریس که زمانی دادستان ارشد محاکم قضایی بوده است، از زمان مناظره بایدن با ترامپ، در نشست‌های عمومی خود برانتقاد از ترامپ تمرکز کرده و بر این موضوع تاکید داشته است که چرا رای‌دهندگان باید بپذیرند که ترامپ تهدیدی برای دموکراسی و حقوق زنان است.

در عین حال، او چیزی جز حمایت قاطع از بایدن ابراز نکرده است. در هر حال، رفتارشناسی هریس را می توان ترکیبی از بیم و امید دانست!

نباید در عین حال فراموش کرد که  کامالا هریس تنها گزینه مورد بحث برای جایگزینی آقای بایدن نیست.فهرست جانشینان احتمالی بایدن از گروهی از فرمانداران محبوب – مانند گرچن ویتمر از میشیگان، گاوین نیوسام از کالیفرنیا، جاش شاپیرو از پنسیلوانیا و جی بی پریتزکر از ایلینوی - تا پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، و رو کانا، عضو مجلس نمایندگان از کالیفرنیا، را شامل می‌شود.حتی نام افرادی مانند میشل اوباما و هیلاری کلینتون نیز از سوی برخی دموکراتها به صورتی جدی تر ( جهت جانشینی بایدن ) مطرح می شود. همین مسئله کمی کار هریس را برای رسیدن به هدفی که از سال 2020 طراحی کرده، تا حدود زیادی دشوار ساخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین