کد خبر: ۹۲۱۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵

در کابینه اعلام شده پزشکیان پیرمرد‌ها قدرتی ندارند

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی گفت: باید نگران چهره‌های تکراری بود بود، اما آنچه از طرف آقای ظریف به نمایندگی از آقای پزشکیان اعلام شده گویای قدرت گرفتن پیرمرد‌ها نیست. طبق اعلام آقای پزشکیان ۸۰ درصد افراد نباید قبلاً سابقه وزارت داشته باشند و تحول جدیدی در افراد شکل می‌گیرد.
در کابینه اعلام شده پزشکیان پیرمرد‌ها قدرتی ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

جامعه نگران کابینه پزشکیان است؛ اگرچه حضور ظریف و دستورالعمل رده سنی برای انتخاب وزرا مقداری وضعیت را بهتر کرده است، اما حضور چهره‌های تکراری با سنین بالا، کماکان سبد رأی پزشکیان را حساس کرده است.

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی، درباره نگرانی جامعه از بابت حضور چهره‌های تکراری با سن بالا در دولت گفت: باید نگران چهره‌های تکراری بود بود، اما آنچه از طرف آقای ظریف به نمایندگی از آقای پزشکیان اعلام شده گویای قدرت گرفتن پیرمرد‌ها نیست. طبق اعلام آقای پزشکیان ۸۰ درصد افراد نباید قبلاً سابقه وزارت داشته باشند و تحول جدیدی در افراد شکل می‌گیرد. من نگرانی دیگری دارم مبنی بر اینکه افراد جدیدی بیایند، اما سیاست‌های گذشته را پیش ببرند. اگر برآیند بگیریم، تمام تشکیلات دولتی و حکمرانی ما، با مقداری کم و زیاد روش‌های قدیمی را ادامه داده‌اند. این مسأله بیشتر از شخص وزرا باعث نگرانی است. افراد بعد از یک مدت کار در یک سازمان، جسارت و شجاعت طرح جدید را از دست می‌دهند.

وی در ادامه در رابطه با لزوم برخورد رئیس جمهور با مسائل مختلف بیان کرد: افراد جسارت و شجاعت برای تحول ندارند، بعد از مدتی نیز شکل مجموعه را به خود می‌گیرند. خود رئیس جمهور باید در موارد مختلف نظر داشته باشد، این نظر خارج از کار کارشناسی هم نیست، ولی باید بتواند قدرت انتخاب در مورد مسائل مختلف داشته باشد. رئیس جمهور باید شجاعت برخورد با مسائل را داشته باشد و نتایج آن را هم بپذیرد. روسای جمهور تصمیماتی می‌گیرند که نتایج آرام‌تری برایشان داشته باشد.

او افزود: جریان کار کشور امروز خوب نیست. جریانی که از اول آغاز کردند و به امروز رسید، فارغ از افراد، جریان خوبی ندارد. سیاست‌های اعمال شده موفق نبوده که ما به امروز رسیده‌ایم. شاید در این بین افراد موفقی نیز وجود داشته باشد.

هاشمی طبا درباره تجربه جوانگرایی در دهه شصت گفت: من ۳۳ ساله بودم که وزیر شدم. ما در آن سال‌ها حکمرانی بلد نبودیم. حکمرانی دو بخش دارد، اول مردم و بعد کشور، این دو باید مکمل هم باشند. در حقیقت حکمرانی دنبال این بوده که مردم را حتی به قیمت نابودی کشور راضی نگه دارد. حکمرانی هم کشور را نابود کرده و هم مردم ناراضی‌اند. علما باید آسیب‌شناسی کنند که به چه دلیل این سیاست‌ها اتخاذ شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین